Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 aug 2016 08:35

Zowel het verhaal van de imago-score als van de "betaalbare fietsen" is al eerder besproken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 aug 2016 09:12

havana schreef:Zowel het verhaal van de imago-score als van de "betaalbare fietsen" is al eerder besproken.
Alles op het forum is al 10x besproken :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 15 aug 2016 09:17

In dit geval ging het niet zozeer over bespreken, maar meer over "beschreeuwen".

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 15 aug 2016 09:19

Dat onderwerpen periodiek worden herhaald is nou eenmaal onoverkomelijk. Ik denk dat dit forum hier het beste voorbeeld van is. Voor mij als relatieve beginneling, in ieder geval (nog) wel een leuk blad om te lezen. Wel kan ik me zeker vinden in het feit dat het af en toe vlees noch vis is. Wat dat betreft mag het allemaal wel wat uitgesprokener. Verder mogen onderwerpen wel van meer kanten worden belicht (bijv. schijfremmen zijn geen discussie).
In dit topic wordt volgens mij hele goede en waardevolle feedback gegeven waar de redactie zijn voordeel mee kan doen...

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 15 aug 2016 09:51

daniel1975 schreef:
havana schreef:Zowel het verhaal van de imago-score als van de "betaalbare fietsen" is al eerder besproken.
Alles op het forum is al 10x besproken :mrgreen:
Geen 100 keer?

Soms vermakelijke en soms beetje stompzinnige discussie.
TS dropt volledig ongenuanceerd een bommetje en iedereen die het blad al jaren geleden heeft opgezegd haakt gezellig in met dezelfde kritiek.

Als je het wel nog leest heb je bijna het gevoel je te moeten verdedigen.
Het forum wordt bevolkt door leden die zweren bij een merk, materiaal en onderdelen. Maar iets als imago mag niet meewegen in een test.
De test is niet objectief: Wat objectief gemeten kan worden telt mee, maar kom op zeg fietsen zoals wij dat met zijn allen doen (60%(?) fanatieke mamils, 20%(?) echte (ex)wedstrijdrijders en 20%(?) beginners) hebben het 990% van de forumdraadjes over niet echt objectieve zaken als de kleurstelling, wielstickers, spacers zadeltasjes en persoonlijke voorkeuren....

En voor het overige, volgens mij worden er niet veel slechte fietsen meer gebouwd, dus dan verzand je al snel in wat frutdetails om het verschil aan te geven, met vaak als uitkomst dat wat betere wielen een hele verbetering voor de geteste fiets zouden zijn....
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 aug 2016 10:01

Ridley Noah flyer schreef:..........
Wat ik altijd wel leuk vond is het onderwerp de fiets van.
Ga eens bij oud profs langs die nog fietsen, van hun fiets houden en laat hun vertellen waarom ze op hun fiets rijden.
Ook zou dit kunnen hij forum leden. Die met passie hun fiets onderhouden en op bouwen.

Laat andere mensen net als gg in de fiets van mei eens reisverslag maken onderleiding van fiets.
En zoek eens wat collecters items op en maak er een artikel van.

Fiets. Er is nog genoeg leuks te schrijven.
Hier kan de redactie van fiets toch wat mee.
Er komen op dit forum inderdaad heel af en toe pareltjes van fietsen voorbij die opgebouwd zijn met onderdelen waarover is nagedacht zonder dat dit echt de duurste of meest exotische moeten zijn.

En als er dan toch complete fietsen besproken worden haal deze eens volledig uit elkaar, weeg elk onderdeel en plaats er telkens de adviesverkoopprijs bij.
Dan weet je waar de verschillende fabrikanten op besparen of juist extra geld voor uitgeven.
En het kan inderdaad niet anders dan adviesprijzen vermelden omdat je als blad nu eenmaal niet telkens alle (web-) shops kan afstruinen waar elk onderdeel het goedkoopste te vinden is.

Een verslag van de forumrit van afgelopen zondag om maar iets te zeggen.
Een verslag vanuit de ploegleidersauto zonder in clichés te vervallen.
Een verslag van een nieuwe groep/frame zonder de fabrikant klakkeloos na te praten van ..%beter/stijver/... Want wees nou eerlijk wie van ons voelt het verschil tussen een expert en Sworks frame.

Er is dus wel degelijk nog toekomst voor de gedrukte magazines maar dan moeten ze mogelijk een beetje inventiever te werk gaan :)
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 15 aug 2016 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 aug 2016 10:36

chrissiewizzie schreef:Iik ga Tour en Grinta maar eens wat vaker kopen
Als je die te vaak leest heb je hetzelfde. Grinta ben ik al klaar mee en Tour koop ik ook nog nauwelijks. Jaren lid geweest van de VWB en ook dat blad was ik na een tijdje zat.
Ook de Italiaanse bladen. Tijdje abo gehad op CT en dan heb je op een bepaald moment ook iets van: "is dat het nu?"

Wel grappig dat ik toch redelijk wat Fiets lezers in m'n omgeving heb die het een prima blad vinden maar dat Forum bij het blad 10 keer niks vinden. Oud collega die fiets 2 jaar en 1 jaar abo vindt dit Forum maar negatief en vooral betweterig.
Zelf koop ik Fiets als luchtige vakantie-doorblader-voer.

Overigens hadden we gister tijdens de koffiebreak met de Forumrit het er ook over. Ik zie bij ander hobbybladen hetzelfde effect.
Vroeger kon je als tijdschrift de expert zijn. Nu met al die fora, facebook, tweets en blogs is iedereen expert. Dat is een onomkeerbaar iets en dan moet je als redactie dat in je voordeel gaan draaien en dat lukt blijkbaar slecht.

Zelf zou ik - heb ik ook meermaals gemeld - het blad en forum veel dichter bij elkaar brengen en het elkaar laten versterken. Maar ook Facebook en Twitter zijn prima om in een totaal concept in te passen.
Veel tijdschriften blijven toch teveel in het oude denken zitten.
Jammer want juist de markt van de sportieve Fietser is bizar gegroeid (in vergelijk 1e nr Fiets is dat mega) en liggen er bij een aanpak vanuit de wereld van de consument enorme kansen.

ik vind in ieder geval dat er in NL zo'n blad moet zijn en het was toch wel een enorme armoede toen Fiets er nog niet was! Toen prima in de markt gezet helaas de transitie niet kunnen maken van de enthousiaste pionier naar een professioneel modern media aanbod.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 aug 2016 11:16

Rodrick is zeker op vakantie?....

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 15 aug 2016 11:24

Dat er nooit iemand namens FIETS hier reageert vind ik ook wel een slechte zaak. Juist als magazine moet je de verbinding houden met je doelgroep en dit forum is de ideale manier.

Nooit verwijzingen naar interessante artikelen of een primeur delen op het forum. Geen reacties in topics... jammer, hier missen ze echt de slag.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 15 aug 2016 12:20

Fiets is allang meer dan een blad. Ja, het magazine is er, maar dit forum is ook Fiets, net als de site, onze facebook, ons event The Ride en al wat er nog meer gaat komen. We vragen met zekere regelmaat, onlangs nog, wat jullie van bijvoorbeeld dat magazine vinden en met de antwoorden gaan we aan de slag. Ook hier wordt een aantal goede suggesties gedaan.
Ik lees van harte mee. Reageren doe ik niet (altijd), omdat het jullie discussie is. Zodra ik me hier meld, stopt het onderlinge gesprek en richt dat zich op mij. Kan ik best hebben hoor, maar ik heb er geen tijd voor om op iedere opmerking te reageren en kan ook eerlijk gezegd helemaal niks met bijvoorbeeld reacties als die van TS. Neemt niet weg dat ik af en toe best ons beleid wil uitleggen. Dat vind ik zelfs leuk om te doen.
Vind van Fiets wat je ervan vindt, maar onderbouw het, dan kunnen we er wat mee. Dat zie ik hier veel te weinig. Het is hier vaak alleen maar ongefundeerd afzeiken, zonder te weten hoe de vork in de steel zit, of zonder te beseffen dat wat jij oninteressant vindt, voor 1000 andere mensen juist waardevolle informatie is (imagocijfers, bijvoorbeeld).

Is het een idee om een topic hier te openen met vragen aan mij? Vind ik prima hoor.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 aug 2016 13:04

Zonder dat ik het gevoel heb dat ik iets moet verdedigen valt mij wel op de veel reactie in dit topic volledig vanuit de eigen 'ik' zijn geredeneerd. Persoonlijk vind ik het best interessant om te weten hoe een GPS ontvanger werkt of hoe carbon vezels geproduceerd worden, maar hoeveel meer lezers zitten te wachten op z'n wiskundig of chemisch verhaal?

Ik ga geen instapfiets kopen, dus dat interesseert mij niet, maar een heleboel andere waarschijnlijk wel.

In het verleden heb ik ook nog wel eens wat geschreven voor in het blad en met sommige onderwerpen valt het gewoon vies tegen om te voorkomen dat je van cliché naar cliché aan het schrijven bent. Maakt het ook een stuk lastiger dat je tegenwoordig eigenlijk geen slechte fietsen meer tegen komt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 15 aug 2016 13:39

Ik bedoel niet dat het een persoonlijke aanval wordt of iets, maar dat het alleen richting mij/ons gaat. Soort van bila's ipv een groepsgesprek.
chrissiewizzie schreef:Fijn dat je reageert!
Rodrick schreef:.....Reageren doe ik niet (altijd), omdat het jullie discussie is. Zodra ik me hier meld, stopt het onderlinge gesprek en richt dat zich op mij.
Ben ik grotendeels niet met je eens. Het gaat in de meerderheid van de gevallen gewoon op de inhoud. Er wordt dan gereageerd op de inhoud van jouw post, niet op jou als persoon. Lijkt me fijn om dat vooral los te blijven zien. is het wel persoonlijk, dan hebben we een paar prima moderators die kunnen optreden en leden kunnen wijzen op de mores van dit forum.

Als, zoals je aangeeft, dit forum onderdeel van Fiets is, en daar zal niemand het mee oneens zijn, vind ik het vreemd dat er geen actieve deelname van redacteuren is op dit forum. Dus niet alleen de hoofdredacteur, maar de hele groep. Volgens mij kunnen we met elkaar, redactie en forum, veel meer bereiken. Er zit zoveel kennis en know-how in deze groep, het is echt zonde om dat zo te laten liggen in, qua betrokkenheid en beleving, twee gescheiden werelden.
Rodrick schreef:.....Vind van Fiets wat je ervan vindt, maar onderbouw het, dan kunnen we er wat mee. Dat zie ik hier veel te weinig. Het is hier vaak alleen maar ongefundeerd afzeiken, zonder te weten hoe de vork in de steel zit, of zonder te beseffen dat wat jij oninteressant vindt, voor 1000 andere mensen juist waardevolle informatie is (imagocijfers, bijvoorbeeld).
grotendeels ben ik het met je eens, dat betekent alleen ook dat het nodig is dat je je als redactie mengt in de discussie. Nu voelen veel mensen zich een roepende in de woestijn, omdat er niet gereageerd wordt. Dat voedt alleen maar het negatieve sentiment. Juist door actieve betrokkenheid kun je dat ombuigen naar positief kritische betrokkenheid. Het gevoel dat veel leden uitspreken, komt neer op zeer betrokken zijn bij het forum, maar dat volledig los zien van het blad en de redactie. Een forum heeft een haal- èn een brengplicht, anders werkt het niet. Alleen informatie consumeren is te passief.
Rodrick schreef:.....Is het een idee om een topic hier te openen met vragen aan mij? Vind ik prima hoor.
Maak er een topic van met vragen aan de redactie waarin alle redactieleden deelnemen, dan lijkt het mij zinnig. Anders blijf je een afstand houden, omdat het dan net lijkt of de ene community (redactie Fiets) niet onderdeel is van de andere community (het forum).

Ik zou vooral iedereen lekker actief laten deelnemen aan het forum en zo de verbinding maken. Azijnzeikers hou je altijd, maar die worden onderling vaak aangesproken en als het ontspoort door moderators. En soms kun je ook van azijnzeikers nog wat opsteken ;-)

Plaats reactie