Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 14 aug 2016 16:39

Maar nog altijd beter dan in dit forum!
o'7o

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 14 aug 2016 18:39

Ik vind het blad eigenlijk best vermakelijk. Laagdrempelig om te lezen, nieuw dingen te zien en om ervaringen van reviewers te lezen. En ja, ik weet dat het vaak meningen zijn en geen exacte wetenschap. Wat ik heb geleerd van het wielrenwereldje de afgelopen 2 jaar is dat het heel veel om gevoel gaat en dat ligt bij iedereen anders.

Waar ik me wel een klein beetje aan stoor is de prijsstijging. Nu ben ik niet arm (2 fulltime inkomens, geen kinderen), maar voor mij is fietsen gewoon een van meerdere hobby's. En als ik dan lees dat fietsen van 1800 euro worden beschreven als zeer betaalbaar dan vind ik dat wat vreemd. Ik ken hele normale doorsnee mensen die daar jaren voor moeten sparen en dan moeten hopen geen financiële tegenslagen te hebben.

jappiex
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 14 aug 2016 20:03

Ik lees elke maand weer met veel plezier dat een Cannondale alu fiets met Ultegra of 105 net zo goed is als carbon concurrenten. Dus dat geloof ik wel.

Gelukkig krijg ik daarnaast steeds meer waardering voor andere artikelen. De columns bijvoorbeeld. Of de MTB artikelen, die ik denk ik hoger inschaal dan de race artikelen. Van Bon begint eerlijk gezegd ook een kunstje op zich te worden. Die moet ook eens het hoge gras in.

Verder zijn artikelen over voeding en training lezenswaardig. Zou graag lezen hoe profs materiaal, training en voeding zien. Ook al is dit waarschijnlijk gekleurd door hun sponsorcontracten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 aug 2016 21:23

Ik heb mijn abbo opgezet eind vorig jaar. Maar het laatste nummer keer meegenomen in de winkel. Weinig veranderd, alleen het artikel van Van Bon weer erg leuk.
En opvallend; hij was altijd best kritisch over schijfremmen maar nu kwam er toch wat nuance.
Less is bore

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 aug 2016 21:35

Jeuh wat een zeurkous @ topicstarter lees je het blad toch niet. Phhfff

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 14 aug 2016 21:38

RVV schreef:Jeuh wat een zeurkous @ topicstarter lees je het blad toch niet. Phhfff
Hoor wie het zegt. Je opmerkingen vervuilen het topic. Graag on topic, bedankt!
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

William235
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jun 2016 15:17

William235 15 aug 2016 01:43

Kijk bijvoorbeeld naar de racetest van juni 2016. Dit geloof je niet. Ze hebben het over 6 betaalbare fietsen. We worden in de maling genomen. De duurste is 3.299,- en de goedkoopste 2.499,- :lol:

Het zijn ook allemaal de bekende advies prijzen die vanaf de jaren '70 de consumenten misleiden. Je kent het wel 'van-voor'. Ik lach me mijn ballen uit mijn broek. In werkelijkheid veel goedkoper dan aangegeven maar verre van betaalbaar voor de gemiddelde consument. En dat voor een fiets waar alle onderdelen gemaakt worden in lage lonen landen. Schandalig. :dislike:

De cijfers van 6 fietsen zitten allemaal tussen de 7,7 en 8,2. Een spreiding van 0,5 punt. Als we het cijfer voor 'imago' weglaten kom je op cijfers tussen 7,5 en 8,3.De spreiding is dan 0,8 voor 6 fietsen. Gaat ook helemaal nergens over. Het imago cijfer is dus de nivellerende factor bij de cijfer bepaling. Of te wel ze proberen de consument mentaal de paaien om het imago belangrijk te vinden. Nou imago maakt geen reet uit, ja voor de mensen met een laag zelfbeeld en een IQ van 80. :oops:

En dan het 'commentaar' van de 'testers' in het juni nummer van 2016. Na een paar zinnen lees ik

'...Een echte vlieggewicht is de ... ook niet met 8 kg...'. Nee zal niet waar zijn sukkels. Een fiets met een gewicht van maar 1,2 kg boven het minimum gewicht van een tour de france-fiets is een zwaargewicht, nou goed. Dom. Als je kijkt naar het gewicht van 89 kg voor de gemiddelde Nederlandse man dan zit je gemiddeld op 97 kg voor het totaal. 1.2 kg is dan 1,3 procent zwaarder dan het minimum gewicht. En dit nog zonder gevulde bidonnen en ander vracht zoals de kleding en schoenen.

Nee het blad Fiets wil blijkbaar de consument laten weten dat een fiets van €2.500,- 'betaalbaar' is, maar eigenlijk een blok aan je been is omdat deze fiets wel 8 kg weegt. Wat een bull shit!

Ik ben er echt klaar mee. Ik had 3 nummers kado gekregen. Nou ik snap niet dat mensen voor dit blad betalen. STOPPEN!

Gaat helemaal nergens over deze reclame folder genaamd 'Fiets'. Alleen mensen met een IQ lager dan 80 nemen dit blad serieus.
Laatst gewijzigd door William235 op 15 aug 2016 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 15 aug 2016 03:44

Mmmm, je hebt er wel heel veel lol in om een tijdschrift af te kraken. Heel erg intelligent (als we het dan toch over IQ-punten hebben) komt deze laatste reactie nou ook niet op me over.

Maar je punt is duidelijk. Je vindt het tijdschrift niet goed.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 aug 2016 06:29

Gezien het niveau van die post zou ik eigenlijk verwachten dat ie het blad heel serieus zou nemen....
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 aug 2016 07:30

@William235 Je post is wel van een heel bedenkelijk niveau, ik kan er weinig anders van maken dan dat je gewoon ordinaire aan het schelden bent. In ieder ander topic had ik je bericht op z'n bewerkt, maar dat zal ik nu niet doen, dan kan niemand beginnen te mekkeren over censuur.

Dit topic solliciteert wel naar een slotje, want ik kan weinig inhoud ontdekken, behalve wat gerant.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 15 aug 2016 08:06

@William235 zo een post na 4 berichten op "ons" forum ?

Doe je toch niet. Ga je schamen.

Ontopic..

Het is wel jammer dat het blad zo achteruit gaat. Want er is al vaker over geklaagd. We hebben niets aan de cijvers die de testers aan een fiets hangen. We willen rij ervaringen weten. Imago cijvers kunnen we zelf wel aan een plaatje hangen.

Wat ik altijd wel leuk vond is het onderwerp de fiets van.
Ga eens bij oud profs langs die nog fietsen, van hun fiets houden en laat hun vertellen waarom ze op hun fiets rijden.
Ook zou dit kunnen hij forum leden. Die met passie hun fiets onderhouden en op bouwen.

Laat andere mensen net als gg in de fiets van mei eens reisverslag maken onderleiding van fiets.
En zoek eens wat collecters items op en maak er een artikel van.

Fiets. Er is nog genoeg leuks te schrijven.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 15 aug 2016 08:09

+1
Allard

Plaats reactie