Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

William235
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jun 2016 15:17

William235 13 aug 2016 20:38

Het magazine Fiets is wat mij betreft een grote teleurstelling. Een dikke luxe reclame folder uit de Nederlandse polder. Veel woorden in zinnen die niets zeggen. Met name de fiets 'testen' zijn een aanfluiting. Alles is goed en leuk en mooi, voor ieder wat wils, elk voordeel heeft weer zijn nadeel en vice versa. Vlees nog Vis. Drama. En dan de scores van de testen. Er wordt getest op 'imago'. Dat maakt dan alles weer goed voor die dure fietsen. Imago doet er niet toe voor de sporter. Een overbodig magazine. Ik zal er maar niets uit citeren, want dan lach je je ballen uit je broek. Niet serieus te nemen. :lol:
Laatst gewijzigd door William235 op 30 sep 2016 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 13 aug 2016 20:50

als je hier een tijdje op het forum meeleest zul je toch wel merken dat imago bij wielrenners nog best een itempje is :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 aug 2016 20:53

Laatst weer een editie gekocht en ik kan je alleen maar gelijk geven. Ook onnoemelijk veel feitelijke onjuistheden.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 13 aug 2016 20:55

Vertel eens iets wat we nog niet weten :-)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 aug 2016 21:03

William235 schreef: Ik zal er maar niets uit citeren, want dan lach je je vallen uit je broek. Niet serieus te nemen. :lol:
Maar je mag je mening best wel onderbouwen hoor. Eerste post en dan blazen zonder lucht :dislike:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 13 aug 2016 21:14

+1
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 aug 2016 21:20

En begrijp me niet verkeerd, ik verdedig het blad Fiets niet. Zelf heb ik het jaren geleden vaak gelezen maar vond nooit iets van meerwaarde t.o.v. Google of juist dit Forum

Ik heb hier echter nooit een punt van gemaakt en kocht Fiets gewoon niet meer.

Redactie Fiets zou dit Forum wellicht beter moeten lezen en zo het blad beter afstemmen op wensen van haar beoogde doelgroep en/of artikelen dan wel onderwerpen eruit moeten vissen en verder uitspitten.
Een blad moet objectieve toegevoegde waarde hebben wat aanluit op de doelgroep.
Gezien andere reacties lijkt dat niet het geval te zijn.

Als je er dus nu (TS William235) met een eerste post wel een punt van maakt dan mag je ook wel de moeite nemen dat verder te onderbouwen.

Iets van constructieve feedback voor de Fiets redactie.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 13 aug 2016 21:50

Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens en spreek uit eigen ervaring.
Ik kreeg voorheen steeds meer het gevoel dat een inmiddels bekend Duits fietsmerk vrijwel altijd zeer positief werd beoordeeld. Ik vond het zelfs verdacht non-objectief. Tot dat ik mee mocht doen aan een lezerstest m.b.t. racefietsen, waar 10 verschillende merken getest werden. Het 'verdachte' Duitse merk won de test op basis van meningen van de deelnemende lezers van deze test!

Echter;
Één van de fietsen, een minder bekend merk, fietste belabberd, kortom beduidend minder dan de rest. Alle resultaten werden door de lezers/testers genoteerd en ingeleverd op papier.
Wat lees ik tot mijn verbazing in de Fiets waar het artikel in gepubliceerd werd: Niks van kritiek over deze 'mindere' fiets! Daar was ik toch zeer teleurgesteld over het magazine.

Op het moment neem ik de verhalen bij de tests met een korreltje zout. Ik kijk wel naar de meetresultaten (als ze kloppen; hoe vaak zie je achteraf wel niet een correctie). Ik heb sinds een tijdje het abonnement opgezegd en koop 'm nu en dan als er iets interessants in staat.

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 13 aug 2016 22:01

Ik was eigenlijk wel geïnteresseerd in de canyon Endurace review van Leon van Bon, maar zo te horen niet de moeite waard??

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 13 aug 2016 22:32

Een review is iets anders als een test. Leon heeft de fiets zeer uitgebreid getest, op zich lijkt me het verhaal behoorlijk objectief. Lees anders de diverse andere reviews van deze fiets op het web.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 13 aug 2016 22:33

havana schreef:Ook onnoemelijk veel feitelijke onjuistheden.
Daar hebben wel meer bladen last van, ik lees net in NTFU's Fietssport Magazine:
Fietssport Magazine's Maarten 't Hoen schreef:Dolgelukkig zijn ze bij producent Merida. In mei van dit jaar breidde de grote Koreaanse familie zich uit met..... etc
:?
Laatst gewijzigd door Wiliertoerist op 13 aug 2016 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 aug 2016 22:37

bwerter schreef:Ik was eigenlijk wel geïnteresseerd in de canyon Endurace review van Leon van Bon, maar zo te horen niet de moeite waard??
Vaak lees ik losse artikelen via blendle.com. Als ik zie dat er veel artikelen zijn die mij interesseren, koop ik hem los.

Plaats reactie