Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 sep 2016 22:29

bedankt maar wel wat te technisch en onoverzichtelijk. wat ik in gedachten had is een klaar en duidelijke uitleg ( van de fietsjournalisten) en ook effectieve testen die de theorie aan de praktijk toetsen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 sep 2016 22:34

I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 30 sep 2016 13:56

Eerder had ik het over meer belevingsverhalen. Het verhaal over de Marmotte Pyrenees in de oktober editie bevat wat mij betreft alles. Leuk geschreven met de nodige dramatiek, emotie en wat humor erin. Voor mij heel herkenbaar. Ok, misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik de schrijver redelijk goed ken. Ik was bekend met zijn verhaal en wist dat hij er een stuk over ging schrijven in het blad. Maar het is wat mij betreft een heerlijk artikel geworden waarin alles zit wat fietsen en cyclorijden in het bijzonder zo mooi maakt :like:

Ik zou meer van dit soort verhalen willen lezen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

roelw
Forum-lid
Berichten: 479
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 08 jan 2017 11:35

Gisteren heb ik Fiets januari kunnen lezen in de bibliotheek.
Het artikel over de kleinere italiaanse merken had veel beter gekund: het verhaal achter de merken, de werkwijze , bezoek aan de framebouwer,...

En dan de foto van de post-mount schijfremmen (foto van een Canyon Inflite voorvork) met als onderschrift: Dit is een flat mount schijfrem.......Wat een teleurstelling.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 08 jan 2017 14:19

Wees dan maar blij dat je er geen geld aan uit hebt hoeven geven...
Courir c'est mourir un peu

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12618
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 jan 2017 16:04

Ook op andere fora zie ik steeds meer commentaar op fiets/mtb bladen. Het is ook een moeilijke tijd met internet en alle info die al beschikbaar is. Daarbij denk ik dat veel forumleden hier al zo eel kennis hebben en dus niets nieuws gaan lezen in een blad. Hoe groot is die groep, ik denk niet zo heel groot. Een fietsblad is leuk voor de eerste vijf jaar van de hobby, daarna voegt het steeds minder toe.

De duitse bladen zijn niet goed want te veel gesponserd en te gekleurd, volgens velen.

Ik blijf op het gebied van bladen autovisie een van de besten vinden, maar ook daar is commentaar, zei het minder. Natuurlijk heeft zo,n blad meer mogelijkheden, maar ook dan moet je het maar doen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4522
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 08 jan 2017 16:31

Ik had het al in een andere draadje geplaatst, maar misschien had ik beter hier kunnen posten,
Van de week Fiets januari door gelezen, wat mij al meerdere keren opvalt is dat sommige artikelen te laat verschijnen.
De dagen worden langer en Fiets komt met een lampje voor avondtraining, volgens mijn ben je dan 3 maanden te laat. Niemand gaat nu nog een lampjes aanschaffen.
Fiets december zelfde verhaal maar nu met baan fietsen ( Had stikte goed dat er aandacht aan de baan word geschonken ) doe dat verhaal in het oktober nummer, dan word er over nagedacht om eventueel op de baan te gaan trainen. In december heeft iedereen al wat aangeschaft voor de baan.

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 08 jan 2017 17:11

Eerste jaren met heel veel plezier elke editie van Fiets van A tot Z doorgelezen. Heerlijk. Gold ook voor de Duitse bladen. Laatste paar jaar wordt het steeds minder en minder. Kom soms niet verder dan doorbladeren en enkele columns (Peter Winnen). Denk dat opmerking van Wasbeer2006 voor mij hout snijdt; op een gegeven moment wordt het toch een herhaling van zetten.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 08 jan 2017 17:19

+1 voor het commentaar van mao. Halverwege de winterperiode komen met een lampentest is een beetje als mosterd naar de maaltijd. Dit zie ik veel vaker in het blad met verschillende items als fietstrainers, winter schoenen e.d.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 jan 2017 08:18

Maar ja van de andere kant, als het oktober nog 21 graden is dan zit er ook niemand met z'n hoofd bij de Tacx, of althans ik niet. Er zijn nu nog zeker 3 maanden over dat je wat aan lampjes hebt. Wil je een beetje deftige training doen en vertrek je na de lunch dan ontkom je in deze tijd van het jaar niet aan lampjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 jan 2017 08:21

Maar ook als woon/werk fietser heb ik tot april licht nodig. En gezien het woon/werk topic hebben we er daar wel een paar van :mrgreen:

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 09 jan 2017 08:29

Dacht, ik kijk even wat er in de najaarsnummers voorbij komt, geen fietslampjes. :lol:

Plaats reactie