Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 19 aug 2016 22:11

rob74 schreef: - ATB items hebben sowieso niet zo mijn interesse
- items over e-bikes. Ze horen gewoon niet in een sportief magazine thuis. Ook al zijn het sportieve fietsen. Het is een hellend vlak waar je gewoon weg van moet blijven.
Dat is dan subjectief.

ATB is sowieso een kleine doelgroep hier, wat ik overigens geheel niet begrijp. Ik rijd van mijn jaarlijkse kilometers helaas ook hooguit maar 10 % op de mountainbike, maar ik vind het een geweldige discipline. Ik vind het niveau van het mountainbikeforum verschrikkelijk, daar raak ik niet gemotiveerd door.

Waarom zouden E-bikes hier niet passen? Juist met de sportievere modellen fietsen kan dat wat worden naar mijn mening.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 20 aug 2016 01:14

Wat betreft de fietstesten heb ik een iets andere mening dan de meesten die gereageerd hebben. Ik vind de testuitkomsten ook oppervlakkig en weinig verrassend, tot zover de overeenkomsten. Maar ik denk dat er ook gewoon nauwelijks slechte fietsen gemaakt worden. Neem een willekeurig exemplaar uit de fabriek en het maakt geen donder uit op welke fiets je zit. Het rijdt toch allemaal als een zonnetje. Kortom, er valt gewoon weinig onderscheid in te maken. Dat de uitkomsten dicht bij elkaar liggen is natuurlijk niet verrassend. Ik lees die testen ook niet of nauwelijks meer.

Wel zou ik veel meer belevenissen willen lezen van fietsers. Gewoon wat leuke verhalen van meerdaagse fietsvakanties, toertochten of cyclo's etc. Desnoods een verslag van de wekelijkse zondagochtendrit van een willekeurig wielerclubje. En dan het liefst van 'doodnormale boerenlullen'. Mensen waar ik me in herken. Ik wil de sfeer kunnen proeven, dat vind ik mooi. Iemand schreef al dat de bijdragen vaak van dezelfde personen afkomstig zijn en daar zit wel wat in. Niet iedereen is getalenteerd schrijver, maar bij de verslagen hier op het forum zitten soms leuke lezenswaardige stukjes die zo in het blad kunnen (desnoods nog even bewerkt door een redacteur).
Deze keer stond er een stuk in over de Marmotte. Laat eens meerdere mensen of groepen schrijven. De ene rijdt hem bv voor het eerst en is doodzenuwachtig om überhaupt binnen te komen, de andere groep probeert de tijd van vorig jaar te verbeteren etc.
Ook leuk zou ik een bijdrage vinden achter de schermen van een toertochtorganisatie, van bv de Dolomietenmarathon of Limburgs Mooiste, maar bv ook van de Ronde van Ilpendam.
Maar goed, ik ben sowieso meer geïnteresseerd in fietsbelevenissen dan in materiaal.

Ik heb het blad nog steeds, met name om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen. Hoewel ik me gelukkig prijs een anti-materiaalfreak te zijn wil ik wel weten wat er gebeurt in fietsland. Over een paar jaar moet er tenslotte weer een nieuw racerijwiel worden aangeschaft.
De vragen van lezers vind ik ook leuk, hoewel het natuurlijk van de vraag afhangt.

Verder blijf ik nog wel even abonnee.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 20 aug 2016 12:23

Bedankt voor je input, Herman. Ik snap wat je zegt. Besef wel dat elke keer als we een lezersonderzoek houden (laatst in mei/juni nog) pakweg 80 procent van de invullers aangeven meer tests, meer techniek, meer training en meer voeding te willen. En juist minder interviews en reportages.

Herman_N schreef:Wat betreft de fietstesten heb ik een iets andere mening dan de meesten die gereageerd hebben. Ik vind de testuitkomsten ook oppervlakkig en weinig verrassend, tot zover de overeenkomsten. Maar ik denk dat er ook gewoon nauwelijks slechte fietsen gemaakt worden. Neem een willekeurig exemplaar uit de fabriek en het maakt geen donder uit op welke fiets je zit. Het rijdt toch allemaal als een zonnetje. Kortom, er valt gewoon weinig onderscheid in te maken. Dat de uitkomsten dicht bij elkaar liggen is natuurlijk niet verrassend. Ik lees die testen ook niet of nauwelijks meer.

Wel zou ik veel meer belevenissen willen lezen van fietsers. Gewoon wat leuke verhalen van meerdaagse fietsvakanties, toertochten of cyclo's etc. Desnoods een verslag van de wekelijkse zondagochtendrit van een willekeurig wielerclubje. En dan het liefst van 'doodnormale boerenlullen'. Mensen waar ik me in herken. Ik wil de sfeer kunnen proeven, dat vind ik mooi. Iemand schreef al dat de bijdragen vaak van dezelfde personen afkomstig zijn en daar zit wel wat in. Niet iedereen is getalenteerd schrijver, maar bij de verslagen hier op het forum zitten soms leuke lezenswaardige stukjes die zo in het blad kunnen (desnoods nog even bewerkt door een redacteur).
Deze keer stond er een stuk in over de Marmotte. Laat eens meerdere mensen of groepen schrijven. De ene rijdt hem bv voor het eerst en is doodzenuwachtig om überhaupt binnen te komen, de andere groep probeert de tijd van vorig jaar te verbeteren etc.
Ook leuk zou ik een bijdrage vinden achter de schermen van een toertochtorganisatie, van bv de Dolomietenmarathon of Limburgs Mooiste, maar bv ook van de Ronde van Ilpendam.
Maar goed, ik ben sowieso meer geïnteresseerd in fietsbelevenissen dan in materiaal.

Ik heb het blad nog steeds, met name om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen. Hoewel ik me gelukkig prijs een anti-materiaalfreak te zijn wil ik wel weten wat er gebeurt in fietsland. Over een paar jaar moet er tenslotte weer een nieuw racerijwiel worden aangeschaft.
De vragen van lezers vind ik ook leuk, hoewel het natuurlijk van de vraag afhangt.

Verder blijf ik nog wel even abonnee.

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 20 aug 2016 12:24

rob74 schreef:
Rodrick schreef:......Wat ik jammer vind, maar dat is mijn persoonlijke mening en niet alleen naar jou, is dat je allerlei dingen aangeeft die we verkeerd doen, terwijl je er prat op gaat geen magazine te hebben opengeslagen. Een mening heeft veel meer waarde als je op de hoogte bent.
Oh,.... in dat geval heb ik nog wel iets te zeggen. Ik lees/las Fiets namelijk wel maar ik heb mijn abo opgezegd. In mijn optiek deed het magazine namelijk meer fout dan goed.

Het lijkt me gezien je 'argumenten' dat je een prima beslissing hebt genomen je abonnement op te zeggen.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4225
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 20 aug 2016 17:19

rob74 schreef:
Rodrick schreef:......Wat ik jammer vind, maar dat is mijn persoonlijke mening en niet alleen naar jou, is dat je allerlei dingen aangeeft die we verkeerd doen, terwijl je er prat op gaat geen magazine te hebben opengeslagen. Een mening heeft veel meer waarde als je op de hoogte bent.
Oh,.... in dat geval heb ik nog wel iets te zeggen. Ik lees/las Fiets namelijk wel maar ik heb mijn abo opgezegd. In mijn optiek deed het magazine namelijk meer fout dan goed. En ik kan dat ook heel goed onderbouwen.
- de racefietsen test verslagen zijn 13-in-een-dozijn verhalen. Ik schud zo een vergelijkbaar verhaaltje uit mijn mouw.
- ATB items hebben sowieso niet zo mijn interesse
- items over e-bikes. Ze horen gewoon niet in een sportief magazine thuis. Ook al zijn het sportieve fietsen. Het is een hellend vlak waar je gewoon weg van moet blijven.
- het maar blijven dwepen met schijfremmen. Zonder ook nog maar één test gezien te hebben dat die dingen een kortere remweg hebben.
- reisverhalen worden ook saai als ze altijd door dezelfde personen worden geschreven. Nodig eens nieuwe schrijvers uit.
- columnisten die gewoon geen interessante mening kunnen voorleggen (Peter Winnen is uit; die man is inspiratieloos). Kies gewoon na een paar jaar voor nieuwe mensen
- items over nieuwe artikelen lijken op regelrecht overgeschreven marketing teksten

genoeg zo?
Gelukkig is dit slecht een mening. Mijn mening (ook slechts een mening) is een andere. Behalve dan mbt het ATB en E bike punt. ATB hoort natuurlijk wel in Fiets thuis, maar boeit mij niet. E-bike items horen m.i. niet in de Fiets.
Maar verder kan ik me niet in bovenstaand vinden.
Daarnaast denk ik dat fanatieke en langdurige forumbezoekers zeker niet tot de doelgroep van het magazine horen. Die weten teveel, en halen hun info ook elders op het WWW.
Zelf hou ik nog graag een blaadje in de hand. En dan is de Fiets voor mij een prima blad.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 aug 2016 17:52

Ik krijg een beetje het idee dat de die-hard forumleden met veel kennis over het fietsen in de categorie "professional consumers" vallen. Allicht een doelgroep die veel kleiner is maar ik denk ook een doelgroep die behoorlijk veel geld spendeert aan zijn hobby.

Ik denk dat de Fiets lezers vooral in de categorie consument vallen, mensen die gewoon een leuke fiets willen kopen en zich in de breedte oriënteren in de fietssport.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 aug 2016 18:08

Of Fiets als blad interessant is, hangt vooral af van het doel van de lezer. Voor informeren zijn er inderdaad betere en snellere bronnen. Echter, voor het doel "amuseren" zie ik nog best een functie van een magazine.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 20 aug 2016 18:47

Ik vind het blad niet zo slecht.

Naar mijn mening zou het inderdaad leuk zijn als mensen reportages schrijven over tochten zoals hierboven ook al is voorgesteld. De testen vind ik ook leuk al zijn die vaak voorspelbaar maar dat is logisch. Leon Van Bon schrijft ook leuke stukken.

Alleen stukken over voeding en training etcetera interesseren mij geen reet. Alleen is een blad niet specifiek voor mij gemaakt en sla ik dat over.

E-Bikes horen naar mijn mening niet in een sportief blad thuis. Want het heeft een motor dus komt niet op jouw kracht aan.

Maar waarom niet kijken als je mensen kan vinden die een verslag schrijven over hun tocht. Die staan hier ook op het forum, de één schrijft beter dan de ander maar het is wel leuk om het vanuit iemands beleving te lezen.
Maak joe woar

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 20 aug 2016 19:00

Persoonlijke stukken en meningen, ja die zou ik eventueel nog wel willen lezen.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 20 aug 2016 19:11

Rodrick schreef:CUT
Wat ik jammer vind, maar dat is mijn persoonlijke mening en niet alleen naar jou, is dat je allerlei dingen aangeeft die we verkeerd doen, terwijl je er prat op gaat geen magazine te hebben opengeslagen. Een mening heeft veel meer waarde als je op de hoogte bent.
Ik heb geen kritiek op Fiets , het interesseert me alleen niet.
Ik heb ruwweg 3 hobby's en lees geen enkel blad meer, er is genoeg interessants te vinden alleen niet in bladen die zich waarschijnlijk gewoon niet kunnen permitteren om te schrijven wat mij interesseert.
Het laatste blad dat nog wel eens wat leuks bracht was Zeilen en nadat het een jaar of 8 geleden werd overgenomen werd het een soort reclamefolder, ook einde verhaal voor mij.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

William235
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jun 2016 15:17

William235 21 aug 2016 13:41

Ja als ik rechts op het scherm kijk lees ik 'herziene' uitgave. Nou leuk voor fiets maar ik trap daar niet in. Is een oude truc uit de jaren 70. Net zo'n slechte truc om te laten geloven dat je speciale 'raceketting' olie hebt. Of nog veel erger: speciale ketting ontvetter voor 20,- per halve liter. Er zijn hordes mensen die het nog kopen ook... kijk dat weten de marketeers als geen ander. We zouden eigenlijk 'onze' hersenen moeten resetten om al deze onzin op grond van rationele beslissingen te kunnen negeren.
Laatst gewijzigd door William235 op 21 aug 2016 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 21 aug 2016 13:44

William235 schreef:Ja als ik rechts op het scherm kijk lees ik 'herziene' uitgave. Nou leuk voor fiets maar ik trap daar niet in. Is een oude truc uit de jaren 70. Net zo'n slechte truc om te laten geloven dat je speciale 'raceketting' olie hebt.
Nu weten we het wel, je reacties zijn nu domweg bashing geworden en dragen niets bij aan de discussie.

Plaats reactie