Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets april

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 19 apr 2016 09:58

Dat komt ten dele doordat men vanuit een beperkt gebruiksspectrum redeneert. Je ziet dat aan de reactie waar je kritiek op hebt. Grinta heeft het over de koers, Rodrick heeft het over schijfremmen op alle soorten fiets. Ik denk dat de volgende verdeling het breedst wordt gedragen:
Schijfremmen...
- in een peloton - Nee
- op een racefiets - als de nadelen opwegen tegen de voordelen
- onder smerige omstandigheden - Ja

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 apr 2016 10:15

+1, lijkt me een zeer adequate samenvatting
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 19 apr 2016 10:20

Inderdaad, goede nuance van sloeren.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 19 apr 2016 10:22

sloeren schreef:Dat komt ten dele doordat men vanuit een beperkt gebruiksspectrum redeneert. Je ziet dat aan de reactie waar je kritiek op hebt. Grinta heeft het over de koers, Rodrick heeft het over schijfremmen op alle soorten fiets. Ik denk dat de volgende verdeling het breedst wordt gedragen:
Schijfremmen...
- in een peloton - Nee
- op een racefiets - als de nadelen opwegen tegen de voordelen
- onder smerige omstandigheden - Ja
Ik zie net dat ik voor- en nadelen heb verward. Het moet zijn:

Dat komt ten dele doordat men vanuit een beperkt gebruiksspectrum redeneert. Je ziet dat aan de reactie waar je kritiek op hebt. Grinta heeft het over de koers, Rodrick heeft het over schijfremmen op alle soorten fiets. Ik denk dat de volgende verdeling het breedst wordt gedragen:
Schijfremmen...
- in een peloton - Nee
- op een racefiets - als de voordelen opwegen tegen de nadelen
- onder smerige omstandigheden - Ja

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 apr 2016 10:44

Leuke redenering maar wat nu als de nadelen van de schijfremmen op racers zijn verholpen? Ik zou niet weten hoe maar stel dat je voor dat die de schijven echt voordeel hebben. Dat ze plots weinig meer wegen en veel goedkoper zijn geworden en goed afstelbaar zijn, etc. Wat dan? Dan kan ik een schijfrem racer kopen maar ik zou er geen wedstrijdjes mee kunnen fietsen. En ook geen cyclos. Want dan rij ik weer in een peloton. Dan zou ik weer een speciale fiets moeten aanschaffen met de ‘good old’ traditionele velgrem.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 apr 2016 14:48

Komt dus een lelijk carbon beschermkapje op.....
Less is bore

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 19 apr 2016 15:10

chrissiewizzie schreef:Het niet mee mogen koersen is een nadeel (scherpe, onbeschermde schijf). Als dat nadeel wordt weggenomen, zullen ze ook weer toegelaten worden in koersen.
Klapschaatsen werden i8n eerste instantie verboden bij het marathonschaatsen omdat mensen bij valpartijen met vingers tussen het klapmechaniek zouden kunnen komen. Dat is nooit gebeurt (verwondingen komen vooral voor door scherpe schaatsen) en iedereen rijdt er nu mee.
Bij het fietsen was een zeer bekende Franse wielrenner tegen het gebruik van klikpedalen want veel te gevaarlijk (hij moest er mee rijden omdat het een belangrijke sponsor betrof). Na een val bij een eindsprint was hij in één klap bekeerd.

Wat mij opvalt in deze discussie (voor zover je van een discussie kunt spreken) dat er niet wordt gesproken over de preciese oorzaak van de verwonding van Ventoso (die er niet bepaald prettig uitzag) maar dat meteen wordt aangenomen dat het een remschijf is zonder verdere vragen, hoewel zelfs de renner aangeeft niet te weten wat er precies is gebeurt.
Kettingbladen, kransjes, spaken, stuureinden en pedalen zijn blijkbaar aanvaarde risico's, maar remschijven? Bij de Amstel valt er een renner omdat hij de QR van het voorwiel wilde bijstellen onder het rijden. Renners gaan met snelheden van meer dan 70 km/uur op de bovenbuis zitten en pakken het stuur zowat bij de stuurpen vast (Jens Voigt heeft al eens gedemonstreerd wat de gevolgen kunnen zijn). Wanneer er een fietspad ligt rijden renners voor én achter het publiek langs (was het gebruik van fietspaden niet verboden na de crash van Langeveld een paar jaar geleden?). Kijk eens naar de laatste km van een parcours. Hoe vaak zitten daar versmallingen, bochten en uitstekende pootjes van de hekken in. Nooit commentaar op. Remschijven? Één keer iemand die denkt door een schijf geraakt te zijn (ja, hij heeft een ernstige wond en heeft dus iets geraakt) dus dreigt er levensgevaar. Daar is iedereen van overtuigd want iedereen is tegen schijfremmen in het peloton niet waar?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 apr 2016 18:40

Douglas schreef:CUT
Grinta heeft een vergelijkbare poll uitgezet. Iets betere vraagstelling (specifieker geformuleerd) en het resultaat is het tegenovergeselde van de poll van Fiets.

CUT

Zijn die Belgen nu zo slim of zijn wij zo dom?
Bepalend is het tijdstip van vraagstellen...
NA de wereldwijde berichten over de verwondingen van hoe heet ie ook al weer is de waan van de dag bepalend.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 19 apr 2016 19:16

Ik zie wel toekomst voor schijfremmen. Volgens mij worden schijven in de toekomst steeds groter en komt er, ter bescherming, een grote rubberen rand op....

Afbeelding

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 19 apr 2016 19:19

Brengt mij wel bij de vraag waarom hydraulische velgremmen op racefietsen geen gemeengoed zijn geworden.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 apr 2016 19:52

Voor jou een vraag , maar voor mij niet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 19 apr 2016 19:57

Keezx schreef:Voor jou een vraag , maar voor mij niet.
met zo'n oneliner zijn we natuurlijk niet tevreden, kom maar op met die toelichting! :idea:

Plaats reactie