Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Slimmer Fietsen

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 30 jun 2015 23:21

53x11 schreef:De tering. Het is me niet gelukt het einde van je bericht te halen. Wat een vreselijk gezwam. Ga ergens anders mensen vervelen alsjeblieft...
Lomp. Maar to the point.

@ Jan1966 >Ja wielrenners moeten zich net als iedereen gedragen. Maar waarom denk jij dat wij hier op dit forum bijvoorbaat allemaal van die halve zolen zijn wiens weekend pas toppie is als we enige senioren een greppel in gefietst hebben? Kom zeg.
Automobilisten worden toch ook niet en masse gelynched omdat er af en toe een met een slok op een voetganger dood rijdt?
Vooroordelen...dat is zo 1933.

(O ja, en zadeltassen zijn monsterlijk. Dat is geen vooroordeel, dat is een feit.)
Veni. Vidi. Fietsie.

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 01 jul 2015 08:12

En dan bel je netjes, gaat achter elkaar rijden om in te halen, houdt snelheid in, voorste geeft zonder te schreeuwen aan dat er een groep gaat passeren. En dan krijg je een paar scheldwoorden waar in verkondigd wordt dat wij van het fietspad moeten blijven. Hoezo tolerantie? Misschien moet iedereen gewoon een beetje meer rekening met elkaar houden.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 jul 2015 08:20

@TumTumTum
En als ik alleen fiets waar moet ik mijn reservebandjes dan laten? In een achterzak naast het pompje dat ook niet op de fiets mag?
Ik vind het pas erg als ik iemand voorbij zie fietsen waar alles in de achterzakken gepropt is. Maar stoort me niet als mensen mijn zadeltasje verschrikkelijk vinden, ik hou hem er toch op. :D

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 01 jul 2015 09:39

Reservebandjes (of beter nog: wielen) liggen in je volgwagen.
;)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 jul 2015 11:07

Jan1966 schreef: ....
Lang verhaal
.....
.
Jan1966 schreef: ....
Ik weet dat natuurlijk niet zeker, want je bent blijkbaar ook niet in staat om een fatsoenlijk inhoudelijk antwoord te schrijven.....
.....
.
Jan1966 schreef: ....
Na Meneer 53x11, nog iemand die geen kritiek kan verdragen.
Waarom niet gewoon inhoudelijk reageren?
.....
.
Kennelijk is een mening geven niet goed, terwijl dit toch een forum is.
En op het moment dat je geen inhoudelijk antwoord geeft kan je kennelijk geen kritiek verdragen.
En als je een andere mening hebt dan jouw lange verhaal, hoor je direct tot "die" groep Aso wanna be profs. heerlijk is dat.

Iets met Kam en scheren oid. Wat ook blijkt uit je lange verhaal. En dan nog met name uit het kopje "overig" wat totaal nul relevantie heeft met dit forumtopic.

Oh wacht, ik "moet" nog inhoudelijk reageren (anders kan ik niet tegen kritiek).
Over het groepsfietsen: Scholieren op weg naar school houden net zo weinig afstand, bejaarden op de zondagochtend ook. Dus dat is niet alleen aan "wanna-be" profs toe te schrijven.
Dat je elkaar in zo'n situatie waarschuwt voor obstakels is dan toch niet meer dan goed fatsoen?
En uiteraard hoort een ieder zich te gedragen in het verkeer... Ook als je elkaar waarschuwt moet je netjes passeren, en hoor je mede weggebruikers niet aan de kant te schreeuwen. Dat is net als in de auto toeteren of groot licht seinen om erlangs te willen; dat hoort ook niet met goed fatsoen. Maar bellen of netjes pardon roepen is toch geen probleem?
Of is pardon roepen per definitie gelijk aan asociaal Heeeey schreeuwen. En zit daar 0 differentiatie tussen? --> met dezelfde kam zal dat wel weer zo zijn zeker.

De vergelijking met motoren en auto's loopt overigens per definitie mank. Ieder zit daar namelijk in zijn/haar eigen cocon, en heeft minder keuzevrijheid. 2 stroken is 2 stroken. Terwijl een fietspad soms voor 1 fietser breed geschikt is, maar soms ook wel voor 5 en alles ertussenin. 2 fietsers naast elkaar nemen soms een anderhalve meter in, maar soms ook 3m... er is niet 1 unieke inhaalsituatie, en dus ook niet 1 manier hoe je dat dan "hoort" aan te pakken.

En slechthorende bejaarden die de bel niet horen wat is aangehaald is dan natuurlijk ook een groep over 1 kam scheren. Dus dat argument tegen een bel is niet bijster sterk. Echter, iets breder trekkend, kom je regelmatig mensen tegen met muziek in de oren. (scholieren, woon/werk verkeer, racefietsers zelf ook nog wel eens). Ook dan werkt een bel niet.. maar roepen over het algemeen ook niet. Moet je daar dan maar achter blijven rijden? Je moet toch iets.

Zo, genoeg inhoud gekregen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 jul 2015 13:22

TumTumTum schreef:Reservebandjes (of beter nog: wielen) liggen in je volgwagen.
;)
Die volgwagen heb ik helaas niet dus gebruik ik mijn zadeltas mij kan het echt niet boeien wat andere erover denken :D
Ghost Nivolet 6LC

wimvanbrink
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2009 16:58

wimvanbrink 03 jul 2015 15:56

Het is weer een prachtige discussie of is het alleen plaatsen van opmerkingen. Jan 1966 heeft niet in alles ongelijk, maar motorrijders; op een lijn stellen met racefietsers dat is appels met peren vergelijken. De pk's van de motor zitten in het blok, bij mij in het lijf. Is het dan niet logisch dat je probeert deze, wat zal het zijn, kwart pk zo economisch en logisch in te zetten en wanneer het kan op zijn tijd de luwte van de groep op te zoeken.

De discussie wel of geen bel is oneindig. Ik heb er een om van het gezeur af te wezen en gebruik hem. Met als gevolg wat anderen ook schetsen, een slinger naar links enz. enz. Desondanks blijf ik hem gebruiken om het verwijt; 'Je moet bellen' voor te zijn.

Zijn toch enigszins sarcastische opmerking dat fietsers zo af en toe ook op het fietspad fietsen laat ik maar voor wat het is.

Wat zijn opmerkingen over geschoren benen, fietstasjes, witte sokken betreft, Jan 1966 mag aantrekken en aan zijn fiets, auto, motor hangen wat hij wil. Mag ik dat dan ook of is dat alleen weggelegd voor niet fietsers. Uit zijn stuk begrijp ik dat hij veelal alleen of met zijn tweeën fietst.

Ben 73 jaar trap sinds 1978 jaarlijks tussen de 12 en 18 duizend km bij elkaar in alle delen van Europa. In groepsverband, maar het meest alleen en als het effe kan in een knap tempo.
Dat tempo hoef ik toch aan te passen aan de snelheid van mijn leeftijdgenoten die, of elektrisch rijden of zo langzaam dat ze bijna van de fiets vallen en daarbij ook nog slechthorend zijn.

Kom wel eens van die asociale konijnen op de fiets tegen, maar in de regel valt het best mee. Het asociale gedrag van automobilisten ondervind ik dagelijks. Kan elke dag wel iets op Twitter zetten over automobilisten die het fietspad blokkeren, geen voorrang verlenen -snelverkeer heeft toch voorrang op langzaamverkeer merkte er laatst een op-, ja in de vorige eeuw, een groep passeren en dan snijden, o zo leuk, maar dan niet durven stoppen.

Ben eens het ziekenhuis ingereden door een automobilist die mij niet zag, omgekeerd zal het niet lukken.

Wens Jan 1966 nog veel fietsplezier op een onbewoond eiland.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 03 jul 2015 18:59

Nou daar zit ie nu waarschijnlijk want hij heeft niet meer gereageerd.
Veni. Vidi. Fietsie.

wimvanbrink
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2009 16:58

wimvanbrink 08 jul 2015 15:48

Jan1966 wordt steeds korter van stof.

Plaats reactie