Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets december

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 09 dec 2014 18:38

Om nog even door te fietsen op het onderwerp imago/sentiment.
Ik dacht, kunnen we niks uit de forum statistieken halen?

Dus heb ik de eerste 3 pagina's van het subforum racefietsen doorgeakkerd.
Ik heb even gekeken naar postcount versus lezers versus berichten.

Het simpele staatje geeft in ieder geval al aan de Pinarello, Canyon en Speciallized blijkbaar het meest tot de verbeelding spreken.
Daarnaast interessant om te zien dat een merk als Focus het grootste aantal lezers per bericht heeft. Klein laat ik even buiten beschouwing met zijn 251 lezers per bericht.

Wie toegang heeft tot de ruwe forum data kan natuurlijk nog veel meer info naar boven halen.
Bijvoorbeeld antwoord vinden op de vraag of en zo ja welke tendensen er zichtbaar zijn vanaf de start van het topic tot nu. Of er een vaste groep gebruikers is per forum topic en of deze ook bij zijn merk blijft. Of er cross overs plaatsvinden.

Anyway, leuk om over te filosoferen in het kader van merk & imago.

Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 dec 2014 19:31

Cervélo hoort bovenaan te staan. Het tellertje is bij één miljoen weer opnieuw begonnen.

Wel een originele invalshoek trouwens.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 09 dec 2014 19:33

Alleen zeggen die cijfers niks, omdat na de grote forum update enkele jaren geleden voor sommige topics de aantallen gereset zijn (voor Cervélo en DeRose o.a.)
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 09 dec 2014 19:44

Wat misschien wel interessant is, als je dat kunt filteren, is de periode en mate van populariteit van een merk. Zo schat ik in dat Pinarello het indertijd heeft moeten afleggen tegen Cervelo, dat vervolgens van zijn koppositie is verstoten door Specialized.

Niet geheel toevallig met succes in de koers, natuurlijk (CSC met cervelo en nu dus Saxo met specialized)
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 10 dec 2014 13:11

Ik vond de e-MTB test leuk en interessant om te lezen. Ik persoonlijk heb nog niet eerder over bv. het rijgedrag van dergelijke fietsen gelezen. Het zijn sportief bedoelde fietsen (ja: zonder trappen kom je echt niet vooruit; het zijn fietsen) die niets te zoeken hebben in Fiets Actief (puur recreatief). We gaan een e-bike fat fully toch niet in dezelfde categorie stoppen als een Sparta Ion?

Het lost ook een lastig probleem op voor fietspartners die anders niet met elkaar kunnen trainen. Daar maak je een fietsblad voor. Verder natuurlijk niet overdrijven; FIETS is nog lang geen eFIETS blad met dit ene artikel.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 10 dec 2014 19:24

Ik moet bekennen dat ik pas sinds kort weer Fiets lees, dus ik kan het hebben gemist. Af en toe een onderwerp over retro- of oudere fietsen lijkt mij namelijk leuk. Net zoals in autotijdschriften er af en toe een klassieker of een artikel over historie voorbij komt.

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 10 dec 2014 21:53

Tja, ik weet niet wat iemand bezielt om een e-bike fat fully aan te schaffen. Het is onmogelijk dat een enigszins serieuze duursporter dat overweegt laat staan tot aanschaf overgaat!
Het blad Fiets lees ik als fervent duursporter en materiaal liefhebber. Een e-bike heeft niets met passie te maken; het is een ding en al helemaal als de accu op is.

Als een redacteur stellig meldt: ,,natuurlijk testen we e-bikes...." dan bekruipt mij de angst dat dit een item wordt dat veel vaker gaat terugkeren. Ik moet er niet aan denken.

Dit is echter mijn bescheiden mening en wellicht dat een of twee lezers het met mij eens zijn.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 10 dec 2014 22:06

Een e-bike Fat Fully valt inderdaad in dezelfde categorie als een Sparta Ion. Met de fietssport hebben ze beide niets te maken.

Verder volkomen eens met Focus.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 dec 2014 08:24

Focus schreef:...Dit is echter mijn bescheiden mening en wellicht dat een of twee lezers het met mij eens zijn.
Ik weet niet hoeveel lezers er zaten de wachten op e-bikes of andere vormen van scooters. Maar mijn steun heb je.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 dec 2014 08:31

+1
Er zijn genoeg andere fietsbladen waar ebikes wel een (oprecht!) plekje hebben. Laat ze daar lekker.
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 11 dec 2014 12:39

Lekker kortzichtig zijn de 'die-hards' hier. ;)
Zo als ik het lees is deze test niet gemaakt voor de luie sporters maar voor de 'net-niet' sporters.
Ik kwam laatst een groepje tegen van een paar wielrenners van allerlei soorten en leeftijden.
Hier reed er één op een E-racer.
Eerst vond ik dat vreemd maar toen ik daar over een vraag stelde was het antwoord van de man (66 jaar);

Dit groepje bestaat al een jaar of tien en het gemiddelde ligt op zo'n 27/28 km/u.
De laatste twee jaar heb ik er altijd achteraan gefietst maar eigenlijk ging het te hard voor mij.
Fietsen met deze groep is mijn wekelijkse verzetje en met deze E-racer kan ik toch met mijn vaste kennissen mee fietsen.
En ja, ik ben nog steeds moe als ik thuis kom.

Sinds dit gesprek ben ik anders tegen E-bikes in het sportsegment gaan aankijken en vind dus ook dat ze door Fiets in het blad getest mogen worden.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 11 dec 2014 12:49

en over 4 jaar lukt het misschien met de e-racer ook niet meer.
Misschien toch ook eens kijken naar de e-scooter.

Nee sorry, dit is een hellend vlak.

Plaats reactie