Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets december

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 dec 2014 12:51

Ik zou al dol blij zijn als ik op mijn 66-ste nog op een sportieve fiets zit. En als ik dan geen 30 kmh meer kan trappen en die jongere gasten kan bijhouden, jammer dan. Maar ik vertik het om op een e--fiets te gaan zitten. Een e-fiets is ook geen fiets , het is een scooter die het alleen maar doet als je de pedalen laat draaien. Zelfs als e-scooter is het een onding. Dan liever een scooter die het gewoon doet zonder dat ik er moeite voor hoef te doen. En op mijn 66-ste ga ik wel gewoon wat langzamer fietsen op een wat minder racy fiets. Dan maar geen Maratona meer met een strakke eindtijd.

En dit is mijn bescheiden mening en ik vind het ook niet erg dat andere mensen een e-keuze maken. Maar ik zal ze daar altijd mee voor de gek blijven houden. En fiets zou gewoon weg moeten blijven bij die e-onzin en zich concentreren op sportieve fietsen.
Live fast; die young. mijn blog

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 14 dec 2014 13:56

Heb echt het idee dat sommigen willen/denken dat Fiets een hardcore wielersport magazine is, 100% op maat gemaakt voor hem/haar alleen, maar dat is het nu eenmaal niet....
De meeste e-bikers zouden vast ook liever dat "e" gedeelte niet nodig hebben, maar toch mooi als het er is. En als je het niet bevalt, dan lees je het toch niet ;) Zijn ook hele items die ik over sla, hoor je me ook niet over bitchen ;)

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 14 dec 2014 14:03

ted038 schreef:Heb echt het idee dat sommigen willen/denken dat Fiets een hardcore wielersport magazine is, 100% op maat gemaakt voor hem/haar alleen, maar dat is het nu eenmaal niet....
De meeste e-bikers zouden vast ook liever dat "e" gedeelte niet nodig hebben, maar toch mooi als het er is. En als je het niet bevalt, dan lees je het toch niet ;) Zijn ook hele items die ik over sla, hoor je me ook niet over bitchen ;)
Hardcore hoeft nu ook weer niet, maar er staat toch geen duidelijk Het Race en Mtb magazine,voor en door fietsers.
Zolang de e-racer en e-mtb nog geen gemeengoed zijn, lijkt het mij dat het niet in dit blad huishoort...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 14 dec 2014 15:02

ted038 schreef: De meeste e-bikers zouden vast ook liever dat "e" gedeelte niet nodig hebben, maar toch mooi als het er is.
Dit is nogal een veronderstelling; alsof het een soort invalidenvoertuig is of zo?

Ik ben oprecht blij voor de mensen die door een e-bike weer kunnen fietsen maar dit is waarschijnlijk minder dan 5% van de gebruikers.
Voor de rest zijn het alleen maar luie mensen die het fietspad onnodig gevaarlijk maken. (dit laatste is een gevaarlijke uitspraak als wielertoerist :mrgreen:)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 dec 2014 15:50

Focus schreef:....Voor de rest zijn het alleen maar luie mensen die het fietspad onnodig gevaarlijk maken. (dit laatste is een gevaarlijke uitspraak als wielertoerist :mrgreen:)
Kijk, dit zijn pas de goede uitspraken. Deze mag ik wel :D :D :D
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 14 dec 2014 17:43

E bikers hebben toch een eigen blad en winkel?
Namelijk ANWB en de Kampioen....
;)

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 15 dec 2014 21:39

Iets positiefs dan maar: ik vind de tests door Leon van Bon een verrijking van het blad. Deze lees ik met veel meer plezier dan de soms uitermate oppervlakkige tests van racers (ik heb persoonlijk niets met mtb's en sla die artikelen altijd over) met dito taalgebruik, iemand merkte dat al op aan het begin van het topic. Grappig vond ik de test van de Merida Scultura (oktobernummer). Leon schrijft: "Merida heeft qua imago duidelijk nog het nodige werk te verzetten...." En wat krijgt de Merida bij het onderdeel Imago? Een 8! Tja - en dat is weer volkomen persoonlijk natuurlijk - voor mij blijft het een nietszeggend merk dat voor mij absoluut niet aantrekkelijker wordt omdat er nu toevallig een profploeg op rijdt... 8-)
Laatst gewijzigd door bluv107 op 15 dec 2014 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 15 dec 2014 21:53

bluv107 schreef:Leon schrijft: "Merida heeft qua imago duidelijk nog het nodige werk te verzetten...." En wat krijgt de Merida bij het onderdeel Imago? Een 8! Tja - en dat is weer volkomen persoonlijk natuurlijk - voor mij blijft het een nietszeggend merk dat voor mij abslouut niet aantrekkelijker wordt omdat er nu toevallig een profploeg op rijdt... 8-)
Als je kijkt naar het overzicht van merknaam topics op pagina 5 dan zie je dat Merida ook vrijwel onderaan staat in het overzicht van de views.

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 16 dec 2014 09:29

Eens te meer duidelijk dat thema imago zo ongeveer het meest subjectieve is dat je kunt bedenken. Ik had voordat ik mijn Litespeed kocht (staat niet in het rijtje, mijn Archon kreeg in een test voor imago een 9 :D ) al 15 jaar achtereenvolgens een stalen, een aluminium en een carbon Gios. Boven een test van een Gios A70 - in 1995 - had Menno Grootjans de kop "Jongensdroom" gezet en ik was verkocht. Het karretje had kennelijk geen imagoprobleem. Het verdwijnen van Gios uit het profpeloton en een gebrek aan productontwikkeling deed de cultstatus in de ogen van de steeds kleiner wordende schare liefhebbers alleen maar stijgen; in de ogen van anderen was het een merk uit een vorig tijdperk en bracht het geen enkele emotie teweeg. Ik begrijp beide kampen. Net als dat ik Pinarello, Cervélo, Specialized en Canyon hele mooie fietsen vind, maar wel een beetje gehypet (sorry jongens). Gevolg is dat je er veel te veel van ziet; mijn Litespeed is wat zeldzamer. Anderen zullen juist mijn karretje weer helemaal niets vinden. Ik vind het allemaal prima. Misschien is het tijd voor een Chinarello, als ik naar het staatje kijk :mrgreen: O ja, het ging over het decembernummer..
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 16 dec 2014 09:49

Wel een mooi onderwerp, imago.
Het blijkt eens te meer hoe emotie en herritage (Sorry kan even niet op een goed Nederlands woord komen) meewegen. BEgin over de Raleigh's van weleer en mensen worden gek. Hetzelfde geldt voor de formue 1 JPS lotussen. Voer ook voor marketingmensen die vooraan staan om merkbeveling uit te buiten / maximaliseren.

Misschien eens een apart topic maken waar je 5 merken mag noemen en wat je er voor gevoel bij hebt?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 dec 2014 10:56

Doe een voorzet ;)
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 16 dec 2014 12:50

Waarschijnlijk ga ik vele forumleden voor het hoofd stoten, maar hier komt een voorzetje: :D

Pinarello: Kapitaalkrachtige bierbuikers.
Stevens: Value for money, fiets moet vooral functioneel zijn. Emotie speelt geen enkele rol. Beetje saai.
Specialized: Kapitaalkrachtige fietsers zonder bierbuik.
Colnago: Merk met veel historie, spreek vooral "oudere" generatie aan.
Cervelo: In korte tijd erg populair geworden, gehyped. Meer verpakking dan inhoud.

Plaats reactie