Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets december

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 11 dec 2014 13:14

Ik kan me nu al verheugen op de volgende e-bike test. Niet zozeer op het artikel, maar wel op de heerlijke emoties die dit losmaakt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 11 dec 2014 14:03

+1 Herman_N. Wat een gezeik over één verhaal. Erg kortzichtig die anti-e-bikers.
Michiel

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 11 dec 2014 14:10

Zat gisteren (met de racefiets) op een meter of 50 achter een E-bike MTB. Zijn rijstijl was alles behalve die van de gemiddelde fietser in het schemerdonker die ik zie. Deze reed echt zoals de gemiddelde scooter, voor mij zijn het dan ook scooters waarop je kunt meetrappen, he nu zie ik het solex of dernie dus. En daar staan nooit testen van in FIETS.
Ach, ik zeg ook maar wat

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 11 dec 2014 16:25

Ik lees de fiets regelmatig maar kom nooit echt een test tegen van Pinarello terwijl diverse andere merken veelvuldig aan bod komen. Bijvoorbeeld in de recente test van Italiaanse fietsen had Pinarello en wellicht ook andere merken best aan bod kunnen komen.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 dec 2014 16:35

Pina komt echt eens in de zoveel tijd gewoon terug in de testen hoor.
Less is bore

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 11 dec 2014 16:48

jandb schreef:Ik lees de fiets regelmatig maar kom nooit echt een test tegen van Pinarello terwijl diverse andere merken veelvuldig aan bod komen. Bijvoorbeeld in de recente test van Italiaanse fietsen had Pinarello en wellicht ook andere merken best aan bod kunnen komen.
Wat is dit nou weer een huilie-huilie post. Pina komt heel regelmatig voor. De grote merken worden m.i. heel regelmatig verdeeld over alle edities door het jaar heen.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 11 dec 2014 16:50

In tegenstelling tot Specialized. Komt door onenigheid tussen de importeur en Fiets, heb ik ergens een keer gelezen. Of hoe zat dat ook alweer. Blijf het hoe dan ook jammer vinden dat je zo'n grote speler mist in het blad Fiets. Of moet ik (e)Fiets zeggen.

Niet schieten, was maar een grapje..... ;)
Michiel

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 11 dec 2014 17:23

jandb schreef:Ik lees de fiets regelmatig maar kom nooit echt een test tegen van Pinarello terwijl diverse andere merken veelvuldig aan bod komen. Bijvoorbeeld in de recente test van Italiaanse fietsen had Pinarello en wellicht ook andere merken best aan bod kunnen komen.
Hahahaha, Pinarello is toch voor mannen met dikke buiken die geen fut meer hebben om hard te trainen? Mensen die daarom maar een dure fiets kopen als statussymbool. De volgende stap is de e-bike ;)
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 11 dec 2014 20:44

:idea: En wat als we de e-bike gaan gebruiken om op de kop te rijden en het tempo aan te geven zou wel eens een mooi egaal tempo kunnen worden. de moderne (dagelijkse) derny dus !

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 11 dec 2014 20:55

Nicosch schreef:Om nog even door te fietsen op het onderwerp imago/sentiment.
Ik dacht, kunnen we niks uit de forum statistieken halen?

Dus heb ik de eerste 3 pagina's van het subforum racefietsen doorgeakkerd.
Ik heb even gekeken naar postcount versus lezers versus berichten.

Het simpele staatje geeft in ieder geval al aan de Pinarello, Canyon en Speciallized blijkbaar het meest tot de verbeelding spreken.
Daarnaast interessant om te zien dat een merk als Focus het grootste aantal lezers per bericht heeft. Klein laat ik even buiten beschouwing met zijn 251 lezers per bericht.

Wie toegang heeft tot de ruwe forum data kan natuurlijk nog veel meer info naar boven halen.
Bijvoorbeeld antwoord vinden op de vraag of en zo ja welke tendensen er zichtbaar zijn vanaf de start van het topic tot nu. Of er een vaste groep gebruikers is per forum topic en of deze ook bij zijn merk blijft. Of er cross overs plaatsvinden.

Anyway, leuk om over te filosoferen in het kader van merk & imago.

Afbeelding
Dank voor het doorspitten! Leuk.
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 11 dec 2014 21:19

@Nicosch: Prachtig werk inderdaad. Ik ga me er nu niet in verdiepen, want anders zit ik er tot morgenochtend naar te kijken :) Dat soort cijfertjes zijn marketingafdelingen dol op.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 11 dec 2014 21:28

E-bikes... Mij mag FIETS af en toe best buiten mijn eigen wereld sleuren. Ik verwacht dat ook van de redactie. Anders blijf je in cirkels draaien (dat zie ik vaak genoeg bij bladen) Dat ik zo'n ding zelf niet nodig heb? Ach, dat geld voor 99% van de inhoud. Ik wil op mijn 80ste de Ventoux kunnen beklimmen. En misschien gebruik ik daarbij wel wat e-hulp, om niet de hele dag bezig te zijn.

Heb FIETS trouwens ergens laten liggen. Dus toch maar eens de tijdschrift.nl app geprobeerd. Beetje huiverig, gezien de monsterlijk lage beoordelingscijfertjes, maar het is helemaal gelukt. Kan net op een mini-tablet.

Plaats reactie