Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Pegoretti - Roderick

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 08 sep 2014 17:44

edwin01 schreef:Mwah.... het is gewoon een lugloos gelast stalen frame. Hadden we 20 jaar geleden ook.... De afmontage is natuurlijk compleet 2014, maar het frame is m.i. niks bijzonders.
+1 Pegoretti is gewoon een soort status symbool voor zondagrijders en liefhebbers!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 08 sep 2014 20:33

Volgens mij zijn Pinarello Dogma (F8) en Specialized S-Work endergelijke juist dé statussymbolen.
Dat zijn per slot van rekening de fietsen waar de echte profs op rijden!
(en dat is voor sommige mensen heeeeeel belangrijk).

De doorsnee wielertoerist heeft nog nooit van Pegoretti gehoord.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 08 sep 2014 20:58

roos69 schreef:Volgens mij zijn Pinarello Dogma (F8) en Specialized S-Work endergelijke juist dé statussymbolen.
Dat zijn per slot van rekening de fietsen waar de echte profs op rijden!
(en dat is voor sommige mensen heeeeeel belangrijk).

De doorsnee wielertoerist heeft nog nooit van Pegoretti gehoord.
Wat jij bedoeld zijn wannebee-profs (inclusief Rabo/Belkin shirt), dat zijn geen liefhebbers! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 sep 2014 21:03

Dogmarijders rijden gelukkig vrijwel nooit in een rabo/belkinshirt!!!
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 sep 2014 21:29

Beetje on-topic blijven Daniel!

OT (;)) Natuurlijk is prijs/kwaliteit helemaal zoek bij Pegoretti, maar daar gaat het totaal niet om. Persoonlijk word ik van een Pegoretti niet heel hebberig, maar ik kan me heel goed voorstellen dat andere mensen dat wel worden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 09 sep 2014 00:37

edwin01 schreef:Ivo, je vergelijking gaat m.i. een beetje mank. Het gaat hier over een racefiets, terwijl jij het hebt over trekkingfietsen. Different kind of beast... Ik snap ook wel dat dat andere eisen stelt, een stalen frame kun je met een lastrafo in Bornebokkie a/d Greppel nog repareren. Zou ik met een carbonframe niet zo snel doen......
De Koga is geen trekkingfiets maar een randonneuse, een klein verschil ;). Stalen racers heb ik uiteraard ook maar die bewaar ik voor dagtochten. Voor het vakantiewerk een Bob Jackson. Met wat stalen racers, een racy randonneuse van Bioracer en een wat comfortabelere randonneuse van Koga, aangevuld met een Bob Jackson kan ik gewoon kiezen wat het beste is voor bepaalde omstandigheden.
Dat is wat ik tegenwoordig heel erg mis, het brede aanbod in fietsen. Het is tegenwoordig ofwel puur race of een logge trekkingfiets (op wat exotisch aanbod en maatwerk na). Het brede scala wat je bijvoorbeeld bij Koga (ik noem maar een dwarsstraat) zag aan het eind van de jaren '80 is helemaal voorbij.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2014 14:44

Definieer: puur race? Nogal wat verschil tussen een Roubaix, een Dogma en een Aeroad CF.
Less is bore

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 09 sep 2014 22:58

daniel1975 schreef:Definieer: puur race? Nogal wat verschil tussen een Roubaix, een Dogma en een Aeroad CF.
Vergeleken met de types waar ik het over heb zijn het allemaal pure racefietsen. Ik heb het over andere modellen met een racestuur, de randonneuses en randonneurs. Momenteel is er bij de grote fabrikanten een gigantisch gat tussen racefietsen en trekkingfietsen. Dat gat was eind jaren '80 perfekt gelijkmatig gevuld met allerhande varianten andere fietsen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 sep 2014 09:25

ultra_ivo schreef:....Momenteel is er bij de grote fabrikanten een gigantisch gat tussen racefietsen en trekkingfietsen. ....
Klopt! Ik heb heel er lang moeten zoeken voordat ik een snelle trekking fiets hebben vinden. Iets wat heel erg lijkt op een racefiets maar dan met bagage mogelijkheden,

Beetje off-topic allemaal. Maar wat is een randoneuse?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 10 sep 2014 09:59

Een vrouwtjes-randonneur......

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 10 sep 2014 23:03

rob74 schreef:
ultra_ivo schreef:....Momenteel is er bij de grote fabrikanten een gigantisch gat tussen racefietsen en trekkingfietsen. ....
Klopt! Ik heb heel er lang moeten zoeken voordat ik een snelle trekking fiets hebben vinden. Iets wat heel erg lijkt op een racefiets maar dan met bagage mogelijkheden,

Beetje off-topic allemaal. Maar wat is een randoneuse?

Dus een snelle trekkingfiets ;).
De randonneur is een klassieke vakantiefiets, meestal met cantilever remmen, ruimte voor banden van ongeveer 40mm en voldoende plek voor 40 kilo bagage.
Zo'n model dus:

Afbeelding

Een randonneuse is de lichtere variant ervan die weer meer naar een racefiets neigt. Dit exemplaar stamt uit '87 maar is opgewaardeerd naar de technische stand van het midden van de 90-er jaren:

Afbeelding
Oorspronkelijk opgebouwd voor een randonneurstocht over 1200km in Oezbekistan.

De Koga Miyata Grantourer (de basis voor deze fiets) was medio jaren '80 veel gezien in de Nederlandse tourpelotons en onder Nederlandse fietsforenzen.

Plaats reactie