Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Plagiaat Fiets.nl

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 22 jul 2014 12:13

We hebben sinds jaar en dag een partnership met Future, eigenaar van Procycling, Bikeradar, Cyclingnews en CyclingPlus. We nemen artikelen over waarvan wij vinden dat ze iets toevoegen op wat we zelf doen en kunnen. We zijn immers met een klein team en kunnen niet overal tegelijk zijn. Het doel is jullie extra dingen te laten lezen, we hebben zelfs iemand extra aangesteld om redactie te doen op die artikelen. Dat heeft niets met plagiaat te maken, beetje onzinninge beschuldiging dus. Heel veel media gebruiken dat soort constructies. Zo ben ik persoonlijk erg blij als de Volkskrant mooie artikelen overneemt uit de New York Times. Er zijn zelfs media die hieraan hun bestaansrecht ontlenen, zoals Blendle en 360 magazine.

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 22 jul 2014 13:37

Rodrick schreef:We hebben sinds jaar en dag een partnership met Future, eigenaar van Procycling, Bikeradar, Cyclingnews en CyclingPlus. We nemen artikelen over waarvan wij vinden dat ze iets toevoegen op wat we zelf doen en kunnen. We zijn immers met een klein team en kunnen niet overal tegelijk zijn. Het doel is jullie extra dingen te laten lezen, we hebben zelfs iemand extra aangesteld om redactie te doen op die artikelen. Dat heeft niets met plagiaat te maken, beetje onzinninge beschuldiging dus. Heel veel media gebruiken dat soort constructies. Zo ben ik persoonlijk erg blij als de Volkskrant mooie artikelen overneemt uit de New York Times. Er zijn zelfs media die hieraan hun bestaansrecht ontlenen, zoals Blendle en 360 magazine.
Om je Blendle voorbeeld te gebruiken, daar is het in 1 keer duidelijk dat het betreffende artikel van de volkskrant komt. In dit geval vind ik het misleiding van de lezer. Werk dan aan een betere bronvermelding.

En als je een redecteur hebt aangesteld voor deze stukjes, zit hem dan een beetje achter de broek dat hij wat beter z'n best doet. Zo'n stukje inclusief dezelfde "grapjes" die in een matige vertaling niet eens uit de verf komen. Het is letterlijk 5 minuten werk om dat in je eigen bewoording over te nemen.

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 22 jul 2014 13:40

Maar goed, blijkbaar ben ik hier alleen in. Voor mij in ieder geval een goede reden om deze website voortaan links te laten liggen, de inhoud kan ik toch al eerder ergens anders lezen. Beetje hetzelfde verhaal als met het tijdschrift dus.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jul 2014 13:45

Kopij delen is in de moderne journalistiek de gewoonste zaak van de wereld. Bijvoorbeeld Het Parool pakt de sport van het AD en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Dit is de enige manier om te overleven in een tijd dat adverteerders massaal afhaken.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 22 jul 2014 15:16

havana schreef:Kopij delen is in de moderne journalistiek de gewoonste zaak van de wereld. Bijvoorbeeld Het Parool pakt de sport van het AD en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Dit is de enige manier om te overleven in een tijd dat adverteerders massaal afhaken.
Maar slechte grapjes vertalen hoeft toch niet :lol: ?
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2014 17:00

tjansen schreef:Maar goed, blijkbaar ben ik hier alleen in. Voor mij in ieder geval een goede reden om deze website voortaan links te laten liggen, de inhoud kan ik toch al eerder ergens anders lezen. Beetje hetzelfde verhaal als met het tijdschrift dus.
Kom je dan ook niet meer klagen?
Less is bore

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 22 jul 2014 23:19

tjansen schreef:Maar goed, blijkbaar ben ik hier alleen in. Voor mij in ieder geval een goede reden om deze website voortaan links te laten liggen, de inhoud kan ik toch al eerder ergens anders lezen. Beetje hetzelfde verhaal als met het tijdschrift dus.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie