Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Voorwoord hoofdredacteur, "vrienden"

IlVecchio
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2014 08:41

IlVecchio 07 jun 2014 16:58

Ha Rodrick,

Lekker makkelijk hoor, om alle motorrijders over 1 kam te scheren.
Net zoals er foute (what ever that may be) fietsers zijn, zijn er ook foute motorrijders.

En ik (wielrennert én motorrijder) zie ook genoeg fietsers die niet kunnen sturen, die midden op het fietspad stoppen of plotseling om willen draaien zonder daarbij eerst om zich heen te kijken. Of wat dacht je van een peleton waar iedereen op de dijk voor moet wijken?

Maar voor beide groepen geldt dat het overgrote deel prima volk is.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jun 2014 18:45

Helemaal mee eens!! (Leaserijder en wielrenner)
Less is bore

loekie1
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 nov 2013 21:10

loekie1 07 jun 2014 20:25

Terugritje met 4 langs het kanaal na een rit voor de geldinzamelactie "kom op tegen kanker" (zie : www.1000km.be)
op Hemelvaartsdag jongstleden zeer hoffelijk geweest tegen alle medegebruikers van het jaagpad.
Jong gezin met zwalpend fietsend kindje van drie jaar: bellen en passeren tegen 12 km/h.
Koppeltje met hond aan de leiband: bellen en rustig uitbollen bij langsrijden.
Ouder koppeltje op de electrische fiets: bellen en mevrouw brult naar partner dat ie voor haar moet gaan rijden. hoorapparaat staat op lage stand wss, dan verbuikt het minder batterijen ;)
Wederom geen probleem met passeren.

Verderop een wandelaarster (zo'n echte met bottinnen met rode veters, korte broek, groene jas en wandelstok) mooi aan de kant van het jaagpad. Wanneer we zo'n 30 meter van haar zijn gaat ze naar het midden van het jaagpad om ons uit te maken voor wielerterroristen en al het vuil van de wereld.
Na enig uitwijkwerk er voorbij geraakt: iedereen stil & geschrokken van de agressieve oma om nadien eens goed te lachen met haar overacting.

Om maar te zeggen: veralgemenen of stigmatiseren van bepaalde groepen van de bevolking kan niet nuttig zijn.

Het debat openen over de mate waarin rijervaring en/of verkeersattitude verandert is misschien wel een optie.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 jun 2014 17:07

Los van het feit of de redactuer nu onhandige, vervelende, snelle, agressieve, aardige of brave motormuizen onderweg is tegengekomen, het siert hem niet door een aan motor bashing te doen. Motormuizen op een grote hoop en vegen en ze met rotte tomaten bekogelen. As er iets niet werkt op een beetje begrip bij elkaar te kweken en een beetje zinvolle discussie op gang te brengen, dan is het wel deze houding.

Daarnaast is Rodrick ook niet zo netjes bezig in mijn optiek. Met 20 man twee-aan-twee fietsen vind ik doorgaans weinig sociaal. Dat er af en toe een motorrijder zich irriteert aan zijn groepje kan ik me levendig indenken.

groet van een wielrenner en motorrijder
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 08 jun 2014 18:40

Ik heb helemaal niks met motorrijders, maar dit artikel was een uitglijder van jewelste. Vanwege persoonlijke frustratie over een incident wordt een hele groep veroordeeld. En dat door de hoofdredacteur van een blad waarvan de doelgroep een eveneens dubieuze reputatie heeft als het om naleving van de verkeersregels gaat.

Slechte benen deze keer. Volgende maand hopelijk weer een splijtende demarrage.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 12 jun 2014 15:05

Mijn stukje gaat niet over of motorrijders al dan niet aardige mensen zijn, het gaat over een Facebookgroep die ons racefietsers op parcoursen wil laten rijden en niet daar waar we volgens de Wegenverkeerswet zouden mogen: het fietspad en de weg. Dat Facebookgroepje is vooral breedgedragen onder motorrijders die, in mijn optiek, net zo goed als wij hun mond moeten houden dan wel opentrekken als het gaat om stigmatiseren van andere weggebruikers, zoals via dat Facebookgroepje gebeurt. Dat lardeer ik met een paar voorbeelden van gedrag op een willekeurige zondagmiddag in den lande.

Dat er hier motorrijdende fietsers zijn die ik in de taas heb gepikt, so be it. Kusje erop. Maar de stelling dat je met zulke vrienden geen vijanden nodig hebt, blijft staan. Ik ben helemaal voor vrede op fietspad en weg, maar zo'n Facebookgroepje helpt daarbij niet.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 12 jun 2014 15:52

Rodrick schreef:......Dat er hier motorrijdende fietsers zijn die ik in de taas heb gepikt, so be it. Kusje erop. Maar de stelling dat je met zulke vrienden geen vijanden nodig hebt, blijft staan. Ik ben helemaal voor vrede op fietspad en weg, maar zo'n Facebookgroepje helpt daarbij niet.
Het zal mij als motorrijder echt een zorg zijn wat je over ze schrijft. Ik voel me niet in mijn taas gepikt (wat je er ook mee bedoeld) en ik hoef ook je kusjes niet. Ik stoor me aan je aggressieve houding. Die facebook groep doet wat fout, dus dan mag ik er ook even op inhakken. Dat soort gedoe. Het zou je gesierd hebben als je boven dat soort ongein zou staan en alleen maar je schouders erover ophalen. Nu reageer je gewoon als een kind van 14.
Live fast; die young. mijn blog

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 12 jun 2014 16:14

Zonder het voorwoord gelezen te hebben.

Het gaat vast om een ritje met (de snelle groep van) het Ledig Erf over de Lekdijk. Voor mij het voorbeeld van fietsers (wielrenners) waaraan veel mensen zich zo ergeren wegens asociaal gedrag.

Logisch ook als je het mij vraagt. Start op zondagmiddag en vervolgens koers op de -niet afgesloten en in dit geval bochtige smalle- openbare weg wanneer al het andere recreatieve volk ook buiten is, dat is vragen om problemen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 jun 2014 21:02

Ach je kan op de plek motorrijder ook, vrachtwagenchauffeur, leaserijder, hondenbezitter etc neerzetten.
Het heeft niet zoveel zin. En dan FB, daar kan de hele wereld die met een telefoon of ipad overweg kan ook maar alles opzetten. Als ik al zie wat een bizarre dingen de moeders van school daar allemaal al niet opzetten kan je dat ook niet serieus nemen. Gewoon niet op reageren en voor behoud van het wielrennen op zo dag na 10uur niet in groepen gaan rijden.

Maargoed eerlijkheid gebied ook te zeggen dat ik veel collega, s tegen kom die op twee wielen met een hartslag van boven de 140 niet normaal meer kunnen nadenken.

Plaats reactie