Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets Juni 2014- The Cube van Leon

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 jun 2014 10:28

Het imago hebben van een budgetmerk kan ook heel positief uitpakken. De carbon fietsen hebben echt een prima prijs-kwaliteitsverhouding maar bij de alu modellen is dat eigenlijk wat minder. Toch gaan deze fietsen nog steeds als zoete broodjes omdat mensen het idee hebben een goedkope instapper te kopen.

Ik geloof ook niet dat ze te weinig verkopen. Ik zie er genoeg rijden en vaak zijn al vrij vroeg in het seizoen de meest verkochte maten van de populaire modellen uitverkocht. Dat heeft er dan wel weer deels mee te maken dat je als fietsenmaker verplicht bent om een bepaald aantal fietsen af te nemen om dealer te mogen zijn. Je moet dan dus op zoek gaan naar een FM die er nog een heeft staan.

Ik snap ook niet er mis mis is met het woord budgetmerk. Het roept bij mij geen associaties op met Matrabike e.d. maar meer met een goed product voor een eerlijke prijs. Het niet meebetalen aan een dure marketingcampagne vind ik eerder een voordeel dan een nadeel.
Campagnolo Ultra Dork

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 29 jun 2014 01:51

Zo zie je maar dar mijn mening betreffende imago (bij de fietstesten) toch wel navolging krijgt.Ik beweerde eigenlijk dat het toekennen van een waardecijfer aan IMAGO IRE
LEVANT WAS VOOR MEERDER KOPERS VAN FIETSEN.Omdat niet iedereen daar gevoelig
voor is en zich meer richten op het meetbare gedeelte van de fietstest want meten is weten. Een imago wordt niet gemeten maar gecrëerd door marketing en PR (dit maakt de fietsen duurder). Daarbovenop komt nog dat bijna iedereen een andere invulling geeft aan het imago die bijgevolg van mens tot mens kan verschillen en het draagt bovendien niets bij aan de kwaliteit.En tot slot het imago maakt de fiets niet beter tenzij het imago is ontstaan is vanuit het hoog kwalitatief product. op zich

Plaats reactie