Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Wat zouden we willen zien in het nieuwe Fiets nummer ?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 sep 2016 23:06

Gelletjes op een toertocht? Het moet niet gekker worden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 sep 2016 21:52

Alles om de economie draaiende te houden he.
Veni. Vidi. Fietsie.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 09 sep 2016 12:22

Hier een aantal dingen die ik als Fiets-lezer leuk vind en toch een beetje mis. Zoals Daniel al aangaf: een paar keer per jaar korte iets dieper gaande artikelen over de branche, techniek en de toekomst.

Zo vond ik de test over de breedte van een tube via vermogensmeters een van de beste artikelen die we ooit hebben gehad. Moderne inzichten (vermogensmeter als leidraad) begrijpelijk, nuttig.

Dingen waar ik zomaar aan denk: achtergrond over schijfremmen (weg en MTB), electronisch schakelen (wat kan je mixen, wat kan je zelf instellen?), Tubeless (MTB en weg). Ook leuk: weer een comfort test, de vorige vond ik heel interessant.

Wat meer over de branche?
- Fabrieksbezoek is al weer wat langer geleden (geloof ik)
- Kleine framebouwer bezoeken? Niet 5 of 6 en dan fietsen vergelijken, nee een reprtage over de man en zijn werk

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2016 12:33

GG weet nog wel een leuke framebouwer in Italie ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 09 sep 2016 12:43

Daar zijn in het juli nummer al geweest. Dan denk ik eerder aan de leverancier van Timo 2.0 :)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 08 okt 2016 00:27

Ik kwam toevallig in een wachtkamer het Belgische tijdschrift Bahamontes tegen, tijdschrift van hoge kwaliteit mag ik wel zeggen. Zou mooi wezen als Fiets er een voorbeeld van neemt.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 jan 2017 22:49

Vandaag fiets januari door gelezen, wat mij al meerdere keren opvalt is dat sommige artikelen te laat verschijnen.
De dagen worden langer en fiets komt met een lampje voor avondtraining, volgens mijn ben je dan 3 maanden te laat. Niemand gaat nu nog een lampje aanschaffen.
Fiets december zelfde verhaal maar nu met baan fietsen ( Had stikte goed dat er aandacht aan de baan word geschonken ) doe dat verhaal in het oktober nummer, dan word er over nagedacht om eventueel op de baan te gaan trainen. In december heeft iedereen al wat aangeschaft voor de baan.

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 06 jan 2017 23:10

mao schreef:Ik kwam toevallig in een wachtkamer het Belgische tijdschrift Bahamontes tegen, tijdschrift van hoge kwaliteit mag ik wel zeggen. Zou mooi wezen als Fiets er een voorbeeld van neemt.
Toevallig vandaag nog vastgehad in de winkel. Ziet er mooi uit, maar zijn de artikels de moeite? Doet me een beetje denken aan het voetbalmagazine Santos. Of heb ik het verkeerd?
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 jan 2017 23:31

Voor € 5,95 weet je het...

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 01 mar 2017 08:28

Als ik dan toch een verzoek mag doen, ben ik wel benieuwd naar wat statistieken over fietsenverkoop 2017 ytd of 2016 ytd. Bijvoorbeeld:
Welk aandeel hebben racefietsen in het gehele segment;
welk aandeel heeft shimano / campagnolo;
welk aandeel hebben velgremmen/schijfremmen;
welk aandeel hebben de E-schakel groepen;
welk aandeel hebben TT, endurance, etc
etc

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 01 mar 2017 08:55

* (onbevooroordeeld) verhaal/test over open mould frames !!

* Wat meer aandacht voor de techniek (maandelijks ander onderwerpje, zodat je bijvoorbeeld in een jaar de belangrijkste punten van dat zelfdoe-handboek door werkt (hoe heet die ook al weer?)

* Wat meer aandacht aan onderdelen. Bijvoorbeeld wielen, waar moet je op letten en wat kun je ongeveer krijgen bij bepaalde budgetten. Wat zijn een beetje 'normale' gewichten e.d.
Zo heb je soms bijvoorbeeld wel een test van wielen, maar als (leek) lezer heb je geen enkel flauw idee van wat is zwaar of wat is licht, stijf? hoe verhouden deze zich tot vergelijkbare wielen?

* Verhaal over afstellen fiets, zadelhoogte, stack height.

kortom, eigenlijk wat meer verdieping op de onderdelen. Tests met bijvoorbeeld 5 fietsen is leuk, maar er zijn zo godsgruwelijk veel fietsen, er moet maar net wat tussen zitten wat je aan spreekt. Over het algemeen ben ik die paar bladzijden snel voorbij.

Als ik bijvoorbeeld een startende fietser zou zijn, dan heb ik bijvoorbeeld geen idee wat voor afmontages er zijn en wat er bij mij zou passen, en dit zou ik helaas ook niet uit het maandblad leren. besteed daar eens aandacht aan.
Waarom niet bijvoorbeeld paar maanden achter elkaar, telkens een ander merk uitlichten. En dan niet de praatjes van de verkopers, maar wat is er bijvoorbeeld echt beter aan bijvoorbeeld het rijtje van Sram, wat rechtvaardigd de veel hogere prijs van de instap en topgroep?
Laatst gewijzigd door dropje73 op 01 mar 2017 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 01 mar 2017 09:00

Of bijvoorbeeld een verhandeling over het fietsen met meerdere mensen of in groepen.
wanneer en hoe neem je koppositie over (tov wind) wat zijn signalen in zo'n groep, hoe fiets je waaiers. Do's and dont's

Het blijft te algemeen met teksten als "als je met je maten in waaiers fietst" , ja leuk, maar hoe doe je dat?
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Plaats reactie