Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Wat zouden we willen zien in het nieuwe Fiets nummer ?

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 28 mei 2014 19:30

Vergelijkende test tussen fietsen van verschillende materialen, als alu, titanium, staal en carbon.
En heb ook genoten van bart's framebouw, en blijf dat doen dus +1 voor bart bouwt frame

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 mei 2014 21:11

Meer persoonlijke items met nadruk op WAAROM
Waarom die tocht/land/fiets/eten/col/

En even heel praktisch: kan geen genoeg tips krijgen om een sleutelbeenbreuk te verkorten :cry: .

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 28 mei 2014 22:54

vincent75 schreef:Een item over "Bart bouwt een frame"
+1

Dat ze dat nog niet gevraagd hebben.

Wat ik ook wel eens zou willen zien, in zijn algemeenheid; meer aandacht voor zaken die niet meteen de hoofdprijs kosten. Niet iedereen heeft geld om op fietsvakantie in Nepal te gaan of voor kangaroe lederen wielerschoenen. Het blaadje van de NTFU gooi ik ook altijd na vluchtig scannen meteen bij het oud papier want ik word er maar moedeloos van om pagina na pagina ingepeperd te krijgen wat toch allemaal niet bereikbaar voor me is.
Veni. Vidi. Fietsie.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 29 mei 2014 08:41

Mensen met bijzondere fietsen. Er zijn regelmatig stukken over `de man en zijn fiets`. Maar vaak zijn dit gewoon kant en klaar te bestellen bakvissen. Ik bedoel dus echt bijzondere modellen die mensen al een half leven koesteren..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2014 08:59

De Giossen van GG :)
Less is bore

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 29 mei 2014 09:01

zlyrinx schreef:
RMB schreef:
53x11 schreef:Een blinde test tussen een fiets van 1000 euro en eentje van 10000.
Een beetje hetzelfde idee, maar mij lijkt een blinde test tussen de verschillende groepen interessant.
Blinde test... Op een fiets..?
Men neme 1 frame, en die 6 keer (als je je beperkt tot de mechanische shimano groepen althans). Monteer de groepen op dat frame en maak ze onherkenbaar. Zet een aantal testrijders (bijv. 5x onervaren, 5x ervaren, 5x prof) op de fiets, en instrueer ze dat ze maar 9 tandjes mogen gebruiken, anders is het verschil tussen DA en Sora wel heel gemakkelijk te voelen.

Lijkt mij interessant om te zien of een onervaren fietser het verschil voelt tussen bijvoorbeeld 105 of Ultegra. Als 5 uit 5 dit niet voelen, lijkt me dit een uitstekend aankoopadvies op te leveren voor beginners.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 29 mei 2014 09:45

daniel1975 schreef:De Giossen van GG :)

Bij Gerard is het kopen van een Gios geen bijzonderheid meer. Hij rijdt naar Italie voor een Gios zoals wij naar de bakker voor een halfje gesneden wit :D

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 639
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 01 jun 2014 07:27

We zijn allemaal geen uitgemergelde profs die voor elk grammetje minder aan de fiets gaan. Bij elke test van fietsen gaat het over gewicht. Als meer dan de helft van Nederland te zwaar is (waaronder ik), wil ik wel eens weten welk materiaal nu het meest geschikt is om dat gewicht te kunnen dragen. Dus een artikel over stevige wielen, frames.etc.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 03 jun 2014 01:48

Wanneer men technische raadgevingen beschrijtt over o.a snelheden, omwentelingen, vo2max,wattage en vermogen enz (zonder peperkingen op de opsomming) Heb ik de indruk dat men deze arti
klelen schrijft voor de leeftijden van 30 à45 jarigen zonder bysturingen of correcties voor de oudere en/of veel oudere fietsers.Vb wanneer het over vermogen, wattages, HF, cadans enz verschijnen er steeds tabellen en grafieken op maat van de middenklasse, zoals ik de 35 à45 of zelfs 50-jarigen en de ouderen onder ons die deze opgegeven staten niet kunnen halen.dus wanneer zulke artikels worden gepubliceerd graag een onderscheid maken voor de ouder toeristen onder ons met eventueel een aangepast schema ('s).Of een verwijzing naar een berekeningswijze die we zelf kunnen afleiden van opgave voor de middenklasse of een percentage dat dient te worden afgetrokken van de voor ons te zware opdrachten ( die dus worden opgegeven voor de jongern)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jun 2014 08:41

In de wetenschappelijke literatuur is die categorie niet bepaald populaire als het aankomt op zaken als trainingsefficientie. Bij de verplichte METC aanvraag zal je het met zo'n test groep waarschijnlijk ook een stuk lastiger krijgen, vanwege bijvoorbeeld vergrote risico's.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 03 jun 2014 09:01

Er is best wat literatuur over prestatievermogen op leeftijd hoor. Uit de prehistorische inspanningsfysiologie vooral van Åstrand. Meer recentelijk van Seiler (voornamelijk roeien). METC is meestal niet nodig voor inspanningstesten, locale ethische toetsing volstaat meestal.

Maar ik begrijp de vraag van ottorongo niet helemaal. In de fiets staan toch nauwelijks fysiologische data vermeld?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 03 jun 2014 09:27

53x11 schreef:Meer recentelijk van Seiler (voornamelijk roeien)
Heb je toevallig een link voor niet inspanningsfysiologen/medici?
What makes the boat go faster?

Plaats reactie