Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Begin van het einde?

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 31 okt 2013 10:21

Volgens mij maakt Fiets met een oplage van 35.000 toch echt wel winst hoor!! Al jaren een vast aantal abonnees. Fiets wordt "gewoon" verkocht, net zoals Revu e.a. bladen; winstgevend en zoals eerder gezegd vaste club abonnees.

Misschien gaan de redacteuren zelf wel een uitgeverij oprichten en het blad kopen en uitgeven ....... :idea:

Of staan d'r al andere uitgeverijen in de rij ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 31 okt 2013 10:33

Wat is niet snap waarom er geen tak Health is. Als je Fiets, Procycling, Men's Health samen neemt dan kom je op 100.000 ex.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 31 okt 2013 10:48

Wie weet is Weekbladpers wel geinteresseerd? Zij maken Runner's World en zitten ook een beetje in de Health hoek.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 31 okt 2013 11:12

Waarom werken bladen zoals Fiets (of elk ander soortgelijk blad) niet samen met bijvoorbeeld een DC rainmaker. Is er iets op tegen om een op het internet gepubliceerd uitgebreid testrapport in samengevatte vorm in een blad te zetten met daarin een link naar de originele test?
Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 31 okt 2013 11:18

beezer schreef:Volgens mij maakt Fiets met een oplage van 35.000 toch echt wel winst hoor!! Al jaren een vast aantal abonnees. Fiets wordt "gewoon" verkocht, net zoals Revu e.a. bladen; winstgevend en zoals eerder gezegd vaste club abonnees.

Misschien gaan de redacteuren zelf wel een uitgeverij oprichten en het blad kopen en uitgeven ....... :idea:

Of staan d'r al andere uitgeverijen in de rij ?
Inderdaad!

Met een stabiele(!) oplage van 35000 moet toch een goede boterham te verdienen zijn?
Dat is een omzet van meer dan 1,5 miljoen. Voor dat geld moet je toch een redactie, productie- en verspreidingskosten kunnen betalen en ook nog winst overhouden?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 31 okt 2013 12:30

Vooralsnog is dit dus een triest bericht. Alle enthousiaste mensen die elke keer weer zo'n prachtig blad als Fiets weten te maken zitten nu in onzekerheid. Mensen die behalve hun liefde voor de fiets en hun blad ook nog gewoon hun boterham moeten verdienen.
Maar het zou toch raar zijn als een goed product het niet zou overleven. Ik heb de afgelopen 20 jaargangen van Fiets nog bewaard (nu wel een beetje ruimtegebrek) en met of zonder Sanoma, Fiets zal het toch hopelijk wel overleven.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 okt 2013 13:11

marsman schreef:Dit is uiteraard gewoon einde verhaal voor Fiets en waarschijnlijk ook veel van de andere genoemde titels onder de noemer 'heroriëntatie'. Verkoop is kansloos, er is niemand die Fiets met zo'n kleine oplage gaat overnemen. Dit biedt wel kansen voor mooie blogs als DC Rainmaker o.i.d.

Bijzonder spijtig ook voor de medewerkers zo voor de feestdagen, mag ook best gezegd worden! Succes daar allen, ik leef met jullie mee en hoop op een goede afronding.
Zo'n blog als van DC rainmaker is leuk als je iets wilt kopen en je wilt je verdiepen in de laatste paar opties die je hebt. Dat is niet iets wat ik op m'n gemakje zo maar lekker in het zonnetje ga zitten te lezen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 31 okt 2013 13:54


Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 31 okt 2013 14:03

"Dat betekent echter niet het einde van Fiets, FietsActief of Procycling. Op dit moment wordt druk gewerkt om de bladen bij een andere partij onder te brengen en dat komt zeker goed".

Een andere partij zal ook bepaalde rendementseisen stellen en te maken hebben met op termijn een krimpende dagbladen markt.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 31 okt 2013 14:08

Ik wil graag beginnen met iedereen te bedanken die ons per mail/forum/facebook/telefoon een hart onder de riem heeft gestoken! We hebben hartverwarmende reacties binnengekregen. Voor ons een bevestiging dat we een geweldige groep lezers hebben, daar doen we het uiteindelijk allemaal voor!!

Hierboven zie ik allerlei speculaties, sommige behoorlijk dicht bij de waarheid, anderen slaan de plank volledig mis. Om wat duidelijkheid te scheppen, het zit zo:
Vanochtend hebben wij, samen met collega's van andere magazines, te horen gekregen dat een groot aantal tijdschriften na 2014 geen plek meer heeft binnen Sanoma. Dat houdt in dat de uitgever ons magazine gaat verkopen (ik zal zodra ik de vraagprijs weet even een topic openen in "te koop aangeboden" ;)). Reden is dat wij onderdeel zijn van de tak "mannenbladen" die niet zo lekker loopt. Fiets is daarbij gelukkig een positieve uitschieter. Wij zijn financieel heel gezond en hebben een hele trouwe lezers- en adverteerdersgroep. We hebben er daarom alle vertrouwen in dat we ook in de toekomst nog lang dit mooie fietsblaadje mogen maken. Bij welke uitgever dat straks wordt is op dit moment nog niet duidelijk. Er is gelukkig geen haast bij, Sanoma heeft in ieder geval tot eind 2014 uitgetrokken om deze reorganisatie af te ronden. Voor jullie als lezers is er dus geen reden je zorgen te maken. We zijn er zeker van dat jullie ook na 2014 kunnen blijven genieten van Fiets!
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 31 okt 2013 15:40

freerider schreef:Ik wil graag beginnen met iedereen te bedanken die ons per mail/forum/facebook/telefoon een hart onder de riem heeft gestoken! We hebben hartverwarmende reacties binnengekregen. Voor ons een bevestiging dat we een geweldige groep lezers hebben, daar doen we het uiteindelijk allemaal voor!!

Hierboven zie ik allerlei speculaties, sommige behoorlijk dicht bij de waarheid, anderen slaan de plank volledig mis. Om wat duidelijkheid te scheppen, het zit zo:
Vanochtend hebben wij, samen met collega's van andere magazines, te horen gekregen dat een groot aantal tijdschriften na 2014 geen plek meer heeft binnen Sanoma. Dat houdt in dat de uitgever ons magazine gaat verkopen (ik zal zodra ik de vraagprijs weet even een topic openen in "te koop aangeboden" ;)). Reden is dat wij onderdeel zijn van de tak "mannenbladen" die niet zo lekker loopt. Fiets is daarbij gelukkig een positieve uitschieter. Wij zijn financieel heel gezond en hebben een hele trouwe lezers- en adverteerdersgroep. We hebben er daarom alle vertrouwen in dat we ook in de toekomst nog lang dit mooie fietsblaadje mogen maken. Bij welke uitgever dat straks wordt is op dit moment nog niet duidelijk. Er is gelukkig geen haast bij, Sanoma heeft in ieder geval tot eind 2014 uitgetrokken om deze reorganisatie af te ronden. Voor jullie als lezers is er dus geen reden je zorgen te maken. We zijn er zeker van dat jullie ook na 2014 kunnen blijven genieten van Fiets!
Als dat betekent dat een andere ICT afdeling het forum gaat beheren dan kunnen we op het forum ook (blijven) genieten...

:lol: ;)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 31 okt 2013 16:01

Het forum hebben we sinds de verhuizing van vorige week al in eigen beheer....heb je toch wel gemerkt ;)
Afbeelding | Afbeelding

Plaats reactie