Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Begin van het einde?

Pina aqua
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:13

Pina aqua 20 sep 2013 20:16

Gelukkig maar! Ik ben blij dat het blad blijft bestaan en de Ipad functie is als AANVULLING echt een prima optie.
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

floepert99
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05

floepert99 20 sep 2013 23:18

Lekker hip ook zo'n ipad app. Leest alleen voor geen meter op een Nexus 7.
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 03 okt 2013 21:44

Zo een ultieme oplossing is dat digitale nu ook weer niet.
Ok het is sneller,maar net zo snel weer verdwenen.
Een blad is een afgewerkt statisch geheel dat, bewezen, wel meer dan 1000 jaar lang leesbaar bewaard kan blijven.
Geeft een zekere rust om dat op je gemak te lezen waar en wanneer je dat wilt.
Zonder dat de batterij leegraakt,er eerst een update moet,er waarschuwingen of reclames gaan zenuwen,de cloud plotseling veranderd of geheel verdwenen is door wat voor oorzaak dan ook,nieuwe besturingen het oude in de weg zitten en ga zo maar door.
Een blad kan drie maanden op de koffietafel slingeren en ieder moment even snel erbij gepakt worden en doorgegeven.
Vergelijk dat even met dat gesmoes rond zo een frutselschermpje van een willekeurige telefoon.
Je raad het al,ik ben nog lang niet om.
Sterker nog ,ik lees nog kranten,soms wel een hele pagina achter elkaar.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 03 okt 2013 22:45

Helemaal eens met simen.
Ik moet zeggen dat ik nog steeds geen "slimme telefoon" heb en ook nog geen i-pad. Zal ooit echt wel eens komen maar ik heb dus ook geen app om Fiets digitaal te lezen.
Gewoon het papieren blad wat ik nu al weer 20 jaar met plezier lees, vind ik wel zo prettig.
Bovendien denk ik dat je een blad voor zo'n specifieke doelgroep als Fiets heeft niet kan gaan vergelijken met een bladen als Panorama of Nieuwe Revu die toch een ander soort doelgroep hebben.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 04 okt 2013 00:41

simen schreef: Een blad is een afgewerkt statisch geheel dat, bewezen, wel meer dan 1000 jaar lang leesbaar bewaard kan blijven.
Dus jij hebt een Fiets magazine van 1000 jaar oud?. :P

Een magazine van 3 jaar oud is toch al helemaal niet meer interessant?
Hoogstens om in een vergelijk te ontdekken dat veel artikelen steeds weer terugkomen. :|

Er zijn ook andere digitale vormen zoals pdf.
Veel bladen kun je gewoon in pdf downloaden en op allerlei manieren op je scherm in beeld brengen. pagina's naast elkaar, onder elkaar ,scrollen, bladeren. vergroten , verkleinen. (dat laatste is erg handig als je iets zoekt bijv). Van smartphone schermpje tot je tv en alles ertussen in. Ik kijk regelmatig even in allerlei magazines via m'n PC scherm, en dat gaat prima op 24 inch.

Een hele enkele keer bewaar ik voor bepaalde tijd een digitaal magazine. Of ik bewaar slechts een enkel artikel en gooi de rest weg.

Oud papier stinkt muf, bovendien:
Magazines zit iedereen aan met z'n handen, worden op de wc gelezen, etensresten, niezen, vlieg word er mee doodgeslagen. etc. Kortom ze zitten vol bacillen. :twisted:

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 04 okt 2013 11:22

GoldenRatio schreef:Magazines zit iedereen aan met z'n handen, worden op de wc gelezen, etensresten, niezen, vlieg word er mee doodgeslagen. etc. Kortom ze zitten vol bacillen. :twisted:
Datzelfde doe je met een tablet, behalve misschien een vlieg doodslaan. Hoewel...... :roll:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12639
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 okt 2013 20:24

Papier is toch een voorkeur. Zit overdag al veel achter het scherm, hier op het forum ook.
Dan is het ook prettig iets in je handen te hebben van papier.

Over de inhoud..... Ja ik wil vooral meer high end spul, maar die markt is ook klein. Vind het bald prima zo.

1 tip, lees de autovisie eens. Naar mijn mening het allerbeste blad met grote afstand. Kijk eens naar de manier van schrijven, daar kan elk blad van leren en dus ook fiets.

Verder vindik dat jewel ziet dat fiets met passie wordt gemaakt, wat je soms van de uitkomst ook vind en dat is goed om te zien

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 05 okt 2013 20:18

Vreemd. Ik ontvang op 3 oktober een mailtje van Tijdschrift.nl dat de laatste editie van Fiets klaar staat om te downloaden. Echter bij inloggen op die website blijkt de oktober versie van Fiets pas op 31 oktober beschikbaar te zijn. Wat schiet ik daar nu mee op? Dan heb ik de papieren versie (heeft ook mijn voorkeur) al lang gelezen.

Wie heeft dezelfde ervaring of doe ik iets verkeerds?

Gebruikersavatar
jalex_h
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:24

Gebruikersavatar jalex_h 05 okt 2013 21:46

carel schreef:Wie heeft dezelfde ervaring of doe ik iets verkeerds?
Ehhhh, ik wil je geen complex aan praten maar ik vrees toch voor het laatste.
Ik heb hem op de Ipad gewoon binnen kunnen halen.

harrie
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 jan 2005 18:11

harrie 21 okt 2013 13:46

Ik ben al jaaaarenlang abonnee op het blad Fiets. Ik ga de verlenging op het abonnement nu echter stopzetten. Niet omdat ik blad niet leuk vind, integendeel zelfs. Losse nummers of een abonnement ontlopen elkaar qua prijs nauwelijks. En ik vind het wel leuk om ook eens een ander blad te lezen, zoals het Duitse Bike of Tour, of Mountainbike Plus. En behalve fietsen gaat mijn interesse ook uit naar auto's en motorfietsen. Dus lees ik ook regelmatig Autoweek, Moto73 of Motor Magazine. Ook Sanoma uitgaven. En nu kom ik terecht bij de digitale versies. Sanoma mocht wat mij betreft een abonnementsvorm in het leven roepen waarbij je voor een vast bedrag maandelijks één of twee tijdschriften in digitale vorm kan downloaden en lezen. Dan snijdt het mes aan twee kanten. Ik heb met mijn besteedbare budget voor tijdschriften keuzemogelijkheden en de uitgever, in dit geval Sanoma, behoudt zijn abonnee.

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 28 okt 2013 16:54

@harrie: laten we hier nou net mee bezig zijn. Dat abonnement op Sanoma-titels komt er sneller dan je denkt.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 31 okt 2013 08:11

In welke van de vijf takken valt Fiets: Vrouwen, Parenting, Kids & Teens, Home Deco en Automotive?
What makes the boat go faster?

Plaats reactie