Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Stuurlint test, welk nummer?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 24 mei 2013 21:16

Net gevonden (online) Lizardskin komt er goed uit, dus waarom stoppen ze dan daarom met adverteren.

Trouwens, mijn favo's zijn niet getest. (FSA en Cinelli.)
Afbeelding

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 24 mei 2013 21:48

Het lint van Lizardskin voelt fijn aan. Ik heb een witte versie in gebruik maar het ziet er erg gauw vuil en grauw uit. Is lastig schoon te krijgen en is nu al sterk gelig verkleurd. Jammer, want goedkoop is dit spul niet.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 25 mei 2013 01:12

havana schreef:Tip, stel de vraag op 't forum. Krijg je een stuk meer waardevolle antwoorden van die tests uit Fiets die de diepgang van een zwembad hebben.
En gelukkig krijg je hier op het forum wel verschrikkelijk goed onderbouwde adviezen, waarin de subjectieve mening van een onbekende helemaal niet tot uitdrukking komt:
havana schreef:Kijk eens op bike24.net voor scherpe Cdale prijzen. Zelfs een Supersix zou binnen dat budget mogelijk moeten zijn.

De keuze tussen Koga en Cdale zou voor mij een hele makkelijke zijn. Beetje als kiezen tussen Dacia en Audi :D
Ik haal deze reactie trouwens niet aan omdat deze ook van Havanna is, maar omdat in dit topic een product enkel op basis van imago en niet op basis van kwaliteit volledig afgeserveerd werd.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Pina aqua
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:13

Pina aqua 25 mei 2013 09:22

havana schreef:Ik ga overigens graag in op de uitnodiging aanwezig te zijn bij een test. Dan kom ik er misschien achter hoe dit soort claims tot stand komen en welke geavanceerde meetapparatuur er nodig is om dit te meten.
Op de weg merk je wel dat de band net iets meer rolweerstand heeft in vergelijking met bijvoorbeeld de Pro 4 Service Course.
Bron
Wat een kul. Ik lees Fiets om lekker ontspannen op de hoogte te blijven van fiets gerelateerde onderwerpen. Prima tijdschrift. Voor diepgang pak ik wel een boek.

Als ik wetenschappelijke onderbouwingen voor claims wil lezen ga ik weer aan het werk. En daar zie ik dan vervolgens allerlij claims die wetenschappelijk zijn onderbouwd met enorme bedragen om de verkoop op gang te helpen. En die claims kosten de samenleving een stukje meer geld en brengen de mensheid enorme schade toe...
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 25 mei 2013 10:37

Ik denk dat hier in de discussie de begrippen objectief en onafhankelijk door elkaar worden gehaald. Onze lezers vragen om onze mening over fietsen en spullen, en die geven we ook. Dat is niet objectief, natuurlijk. Maar wel onafhankelijk. We laten ons, in tegenstelling tot het voorbeeld van Johan Derksens VI, niet leiden door advertenties. Daar zijn we, zoals Freerider terecht aangeeft, trots op.
Dat jullie het soms niet eens zijn met onze mening, is jullie goede recht. Jullie hebben immers ook verstand van fietsen. Maar het gaat dan vaak niet om de mening, maar de gebruikte argumenten. Het 'kettingverhaal' is een prima voorbeeld: wij vonden toen (en vinden nu) het heel wel te verdedigen dat een ketting perfect kan functioneren als er geen pekel op de weg ligt. We hebben toen samen met de TU van Enschede die ketting onderzocht en dat was de uitkomst van dat onderzoek. Het oordeel was toen: goed, mits... Prima beargumenteerd en onderzocht, eigenlijk meer de weerslag van dat onderzoek dan een mening per se.
Er zijn mensen die het daar mee eens zijn en er zijn mensen, zoals Havana, dat een ketting niet goed KAN zijn als deze niet ook functioneert onder extreme omstandigheden. Prima, mag je vinden, we zijn het oneens. Maar dat ons oordeel tot stand komt samen met Shimano is gewoon pertinente kul. Bel de mannen in Nunspeet eens, zou ik zeggen, en vraag daar eens hoe ze op dat verhaal reageerden.

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 25 mei 2013 10:44

ericpeters schreef:Net gevonden (online) Lizardskin komt er goed uit, dus waarom stoppen ze dan daarom met adverteren.

Trouwens, mijn favo's zijn niet getest. (FSA en Cinelli.)
Omdat ze niet goed genoeg uit de test kwamen naar de zin van de importeur. En wij ons oordeel niet wilden aanpassen.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 25 mei 2013 13:27

Wanneer kunnen we het nummer met gastredacteur Havana verwachten??

;)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 25 mei 2013 13:55

@rodrick: Duidelijk verhaal, alleen nog even over die Shimano-ketting :D: Een groot deel van de (fanatieke) fietsers fietst ook in de winter, dus ook met pekel op de weg. Mijns inziens kun je dan het effect van pekel op een ketting niet afdoen in een bijzin (goed, mits...). Een ketting die niet tegen pekel kan (en bij veel fietsers daardoor is gebroken) is volgens mij per definitie geen goede ketting, aangezien fanatieke fietsers (Fiets-lezers?) een niet te verwaarlozen deel van het jaar met pekel op de weg te maken hebben.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 25 mei 2013 14:51

Die bewuste ketting had ook zonder enige pekel een duidelijk probleem.
Daar Shimano kettingen altijd al erg snel slijten zou je dus beter sowieso een andere ketting kunnen kopen.

De bartape test mist natuurlijk een arsenaal aan interessante tapes.
Kanttekening bij die test: Sommige tapes wordt bij gemeld dat ze in natte omstandigheden weinig grip hebben en bij andere tapes staat over natte omstandigheden helemaal niets.

Ik denk ook dat het beter was geweest ze eerst in te delen in categorieën zoals bijv: Superlichte tape - Normaal - Extra Comfort. Mensen zoeken nl bijna altijd naar een tape in één van deze klasses. Als je ze ook duidelijke en uitgebreide testspecificaties geeft, kun je tapes die je later test gewoon aan een bestaande tabel toevoegen.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 25 mei 2013 20:28

Ik ruik kansen voor het tijdschrift. Het is echter moeilijk om iets te verzinnen dat de redactie weinig tijd kost en toch van inhoudelijke meerwaarde voor het tijdschrift kan zijn. Het is me wel duidelijk dat ook "Fiets" moet blijven knokken voor z'n marktwaarde. Is het een idee om zo nu en dan een testje onder embargo naar de grootste smeerlappen van dit forum te sturen en hun ongefilterde muggezifterij gedeeltelijk te publiceren. Het komt de leesbaarheid ten goede; verbindt website en blad.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 25 mei 2013 21:02

Pfff!!!

Wat wordt er weer ontzettend afgedwaald!
En wat een gezeur over het (prima) tijdschrift.
Zonder dit tijdschrift was dit forum er niet en hadden volgens mij heel veel mensen niks beters te doen ...

On topic. Ik heb ook de Lizard skins. In vind het prettig stuurlint. Ik neem altijd zwart en heb dus geen last dat het vies wordt ...

Alhoewel, on topic. TS had al na 5 berichten antwoord op zijn vraag.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 25 mei 2013 22:29

ric schreef:Pfff!!!

Wat wordt er weer ontzettend afgedwaald!
En wat een gezeur over het (prima) tijdschrift.
Zonder dit tijdschrift was dit forum er niet en hadden volgens mij heel veel mensen niks beters te doen ...

On topic. Ik heb ook de Lizard skins. In vind het prettig stuurlint. Ik neem altijd zwart en heb dus geen last dat het vies wordt ...

Alhoewel, on topic. TS had al na 5 berichten antwoord op zijn vraag.
Volgens mij ben je nogal off-topic, mn beste. :|
Hier gaat het er niet om wat voor tape je gebruikt.
Dit subforum gaat over het volgende onderwerp:

Je magazine
"Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt."

Plaats reactie