Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets februari

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 12 feb 2013 03:05

Innovatie is iets nieuws brengen. Verbeteringen in de werking, snellere werking, handiger, sterker, vernieuwend dus verbetering

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 12 feb 2013 14:19

amateurke schreef:De reisverhalen vind ik altijd leuk om te lezen. Ook ter inspiratie voor mijn eigen vakanties. Persoonlijk vind ik het dan jammer dat zo vaak de exotische bestemmingen aan bod komen. Bestemmingen waar maar een heeeeeeeeeel klein deel van de lezers ooit naar toe zullen gaan. In dit nummer Marokko en de USA in een vorig nummer volgens mij nog een Afrikaanse bestemming. Wat mij betreft mogen de bestemmingen die wat dichter bij huis liggen ok wat meer aan bod komen.

Marokko is E50 met Ryanair, een land dat van alle gemakken is voorzien. Zie niet in waarom dit te exotisch zou zijn (niet exotischer dan majorca of zuid-spanje oid). Prima bestemming voor een fietsvakantie. En de verhalen over Tirol, Ardennen en de mont ventoux hebben we nu wel gelezen toch..?

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 12 feb 2013 15:19

richard84 schreef:
amateurke schreef:De reisverhalen vind ik altijd leuk om te lezen. Ook ter inspiratie voor mijn eigen vakanties. Persoonlijk vind ik het dan jammer dat zo vaak de exotische bestemmingen aan bod komen. Bestemmingen waar maar een heeeeeeeeeel klein deel van de lezers ooit naar toe zullen gaan. In dit nummer Marokko en de USA in een vorig nummer volgens mij nog een Afrikaanse bestemming. Wat mij betreft mogen de bestemmingen die wat dichter bij huis liggen ok wat meer aan bod komen.

Marokko is E50 met Ryanair, een land dat van alle gemakken is voorzien. Zie niet in waarom dit te exotisch zou zijn (niet exotischer dan majorca of zuid-spanje oid). Prima bestemming voor een fietsvakantie. En de verhalen over Tirol, Ardennen en de mont ventoux hebben we nu wel gelezen toch..?
@richard84; mee eens op een "klein" puntje na.
Ryanair en het halen van de bestemming schijnt nog al in het nieuws te zijn :?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 12 feb 2013 15:43

flores schreef:
richard84 schreef:
amateurke schreef:De reisverhalen vind ik altijd leuk om te lezen. Ook ter inspiratie voor mijn eigen vakanties. Persoonlijk vind ik het dan jammer dat zo vaak de exotische bestemmingen aan bod komen. Bestemmingen waar maar een heeeeeeeeeel klein deel van de lezers ooit naar toe zullen gaan. In dit nummer Marokko en de USA in een vorig nummer volgens mij nog een Afrikaanse bestemming. Wat mij betreft mogen de bestemmingen die wat dichter bij huis liggen ok wat meer aan bod komen.

Marokko is E50 met Ryanair, een land dat van alle gemakken is voorzien. Zie niet in waarom dit te exotisch zou zijn (niet exotischer dan majorca of zuid-spanje oid). Prima bestemming voor een fietsvakantie. En de verhalen over Tirol, Ardennen en de mont ventoux hebben we nu wel gelezen toch..?
@richard84; mee eens op een "klein" puntje na.
Ryanair en het halen van de bestemming schijnt nog al in het nieuws te zijn :?
+Ryanair kennende moet je wss €675 extra voor alles meer dan je handbage betalen...

:D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 12 feb 2013 23:37

richard84 schreef:
amateurke schreef:De reisverhalen vind ik altijd leuk om te lezen. Ook ter inspiratie voor mijn eigen vakanties. Persoonlijk vind ik het dan jammer dat zo vaak de exotische bestemmingen aan bod komen. Bestemmingen waar maar een heeeeeeeeeel klein deel van de lezers ooit naar toe zullen gaan. In dit nummer Marokko en de USA in een vorig nummer volgens mij nog een Afrikaanse bestemming. Wat mij betreft mogen de bestemmingen die wat dichter bij huis liggen ok wat meer aan bod komen.

Marokko is E50 met Ryanair, een land dat van alle gemakken is voorzien. Zie niet in waarom dit te exotisch zou zijn (niet exotischer dan majorca of zuid-spanje oid). Prima bestemming voor een fietsvakantie. En de verhalen over Tirol, Ardennen en de mont ventoux hebben we nu wel gelezen toch..?
Je kunt toch niet ontkennen dat het aantal fietsers dat op termijn naar de genoemde " exotische" bestemmingen gaan beduidend lager zal zijn dat de fietsers die naar Frankrijk/Oostenrijk/Duitsland/Italie/Spanje gaan (om maar eens een paar landen te noemen). Dat is wat ik bedoel. Er zijn voldoende gebieden in de landen om ons heen die ik nooit heb zien passeren en die toch wat toegankelijker zijn dan Marokko (hoe prima jij die bestemming ook vindt).
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 feb 2013 10:32

Ik vind 't zelf toch wel een stuk leuker om iets te lezen over een afwijkende bestemming (die bij voorkeur wel betaalbaar is en niet te veel rompslomp opleverd) dan een verslag van de Dolomieten of de Vogezen waar ik al zoveel keer geweest ben.

Een bestemming in Europa uit kiezen is voor mij een kwestie van even op de Michelin kaart een goede uitvalsbasis kiezen waar je genoeg mogelijkheden hebt om je een bepaalde tijd te vermaken, onderkomen zoeken en klaar.
Maar aan de andere kant verbaas ik me er regelmatig over hoeveel fietsers geen idee hebben wat voor moois er op beperkte afstand te vinden is. Dat cols als de Petit Ballon en de Platzerwasel echt lastige dingen zijn of dat je in Duitsland op 1-3 uur rijden al verschillende mooie fietsgebieden met veel hoogte verschil hebt liggen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 feb 2013 11:10

+1
Onbekend maakt onbemind ;-)
Volgens mij realiseert de helft van het forum niet dat je vanuit zuid limburg gewoon een paar serieus lastige klimmen in de Eiffel kunt bereiken.
Less is bore

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 13 feb 2013 17:27

De Eifel is inderdaad zo een gebied. Al meen ik mij te herinneren dat ik een heel leuk mtb verslag heb gelezen in een uitgave van Fiets. Een jaar of 2 geleden denk ik. Maar goed iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur maar wat mij betreft mogen dit soort gebieden meer aan bod komen.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Johanfiets
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 feb 2013 13:58

Johanfiets 18 feb 2013 13:38

supergrover1 schreef:
flores schreef:
richard84 schreef: Marokko is E50 met Ryanair, een land dat van alle gemakken is voorzien. Zie niet in waarom dit te exotisch zou zijn (niet exotischer dan majorca of zuid-spanje oid). Prima bestemming voor een fietsvakantie. En de verhalen over Tirol, Ardennen en de mont ventoux hebben we nu wel gelezen toch..?
@richard84; mee eens op een "klein" puntje na.
Ryanair en het halen van de bestemming schijnt nog al in het nieuws te zijn :?
+Ryanair kennende moet je wss €675 extra voor alles meer dan je handbage betalen...
:D
en dan op 28 Januari => Ryanair verhoogt winstverwachting.... Is met zulke prijsverhogingen ook niet zo'n wonder :P
Ook moet je maar hopendat je vlucht niet uitvalt. Extra gemaakte kosten willen ze sowieso niet vergoeden....
Tsja zo kom je wel snel aan recordwinsten :geek:
Ruim je ego even op, straks struikelt iemand er over.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 18 feb 2013 13:42

Johanfiets schreef:
supergrover1 schreef:
flores schreef: @richard84; mee eens op een "klein" puntje na.
Ryanair en het halen van de bestemming schijnt nog al in het nieuws te zijn :?
+Ryanair kennende moet je wss €675 extra voor alles meer dan je handbage betalen...
:D
en dan op 28 Januari => Ryanair verhoogt winstverwachting.... Is met zulke prijsverhogingen ook niet zo'n wonder :P
Ook moet je maar hopendat je vlucht niet uitvalt. Extra gemaakte kosten willen ze sowieso niet vergoeden....
Tsja zo kom je wel snel aan recordwinsten :geek:
Mijn ervaring met prijsvechters is dat je onder aan de streep nagenoeg hetzelfde betaalt als bij een reguliere maatschappij. Verschil is alleen dat de service slechter is, de stewardessen onvriendelijker zijn en de beenruimte nog minder is. :cry: Voor mij geen Vueling of Ryanair meer.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 feb 2013 21:58

Ryanair kan echt wel veel goedkoper zijn. Ik ben vrijdag naar Alicante gevlogen voor €35, geen bagage (want die zat in een busje), daar kunnen de reguliere maatschappijen echt niet tegen op.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Reflector
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2013 19:40

Reflector 19 feb 2013 18:06

Je raadt mensen wel af om met Cycletours te boeken omdat alles een beetje raar is verlopen, maar vliegt wel met RyanAir ? Die lijken me toch minstens zoveel moreel verwerpelijk?

Plaats reactie