Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets December

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 03 dec 2011 16:01

Nog niet helemaal gelezen maar ik durf wel te zeggen dat het klaagstukje 'Wielerblues' voor mij werkelijk het hoogtepunt van dit nummer is. Helaas heeft mijnheer Bakkers zijn abonnement opgezegd want van mij had hij elke week een column mogen schrijven. Om even zijn woorden te gebruiken ben ik helaas veroordeeld tot de biljarttafel in het cafe omdat ik op mijn 'onesthetisch gedrocht of moderne softe non-fiets lichtere versnellingen heb dan 39-23' Het zou wel chique zijn als deze antieke ziel zijn wielerblues even op zijn of deze site zet zodat we het kunnen luisteren op onze i-podjes.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 03 dec 2011 22:31

Waar het precies hoort op het forum weet ik niet maar de redactie vraagt op blz. 96 om onze mening over elektronisch schakelen.
Zelf denk ik dat het niet tegen te houden is en dat over een jaar of 4 alle groepen op de onderste paar na allemaal elektronisch zullen zijn.
Hebben de profs en andere hele goede wedstrijdrijders er wat aan, ja zij wel denk ik.
Heb ik er als toerfietser met af en toe een cyclo en 11000 tot 12000 km per jaar er wat aan, nee. Het lijkt erop dat het gehannes met de batterij wordt. Hoe zo'n groep zich na een jaar of drie houd valt ook nog te bezien. Ik zie het al voor me, daar sta je dan in de zomer in je eentje halfweg de beklimming van de Col de xxxxxxxx ergens in de Franse Alpen met elektronische malheur. Motortje van de derailleur, batterij, interface, het kan van alles zijn en geen multitooltje die er wat aan doet.
Toch denk ik dat als je een groep net onder de top wil rijden, bijvoorbeeld campa Chorus, je wel mee moet. Simpel omdat de fabrikanten dat leveren en verder niets. Zo rij ik nu ook 11s, ik ben er nog heel tevreden mee ook maar ik zat er niet op te wachten. Waarschijnlijk zal ik dus over een aantal jaren dus ook elektronisch rijden.
Elektronica komt eraan en ook SRAM zal mee moeten.
Ja, tenzij het toch niet bevalt bij de profs of het simpelweg niet verkoopt, UCI verbod of wat voor reden dan ook die gewoon met geld te maken heeft.
Soms komen ze ook weer van ontwikkelingen terug, zie bijvoorbeeld de ontwikkeling van de laatste jaren naar 1,5 inch onderste balhoofdlagers. Deze worden nu weer kleiner.

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 04 dec 2011 07:57

Ik wordt er zo langzamerhand doodziek van, elke maand maar weer een enorme hoeveelheid reclame die wordt bijgevoegt. 4 tot 5 folders bij de fiets is geen uitzondering, en dan nog de enorme hoeveelheid reclame in de fiets zelf, en ook in de fiets zit weer een extra folder verwerkt!!! Niet normaal meer toch!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 04 dec 2011 10:15

Ik vind die reclame prima; anders zou het allemaal redelijk onbetaalbaar worden. En nogmaals: in Fiets staat helemaal niet zoveel reclame, het kan veel erger (zie bijv. Tour - veel meer reclame, maar daarom ook uitgebreidere testen).

Er is nog maar weinig over gezegd... Maar de reportage over de Kenya Classic is helemaal goed. Sowieso is wielrennen in Afrika een mooi onderwerp. Wellicht kan Fiets in de toekomst nog eens het Marco Polo team volgen, wanneer ze meer voet aan de grond hebben gekregen in Afrika. En trouwens: werkt dat - band plakken met ducktape? En dan ook nog fietsen in Bhutan...

Aardig onderwerp van Maurits; vraag het mezelf ook wel eens af wat die renners bezielt die geheel vrijwillig achter een brommer gaan hangen, terwijl dat zo'n beetje gelijkstaat aan de gevolgen van kettingroken. Weinig inspiratie daarentegen voor Peter Winnen; overkomt hem vrijwel nooit naar mijn mening, maar het is deze maand wel heel erg...

Valt trouwens hartstikke mee, de snor van Rodrick (te zien op zijn twitteraccount). Je zie alleen met ringbaardje niet direct een hoofdredacteur in hem...

Ik snap nog steeds weinig van bottom brackets (vind ik ook niet erg hoor; maar ik kan je niet vertellen wat er precies onder mijn fiets zit...).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 dec 2011 10:38

Ik miste volgens mij het OSBB30 systeem van Speci in het lijstje?
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 dec 2011 10:47

Er zijn meer brackets die er niet in staan, probleem was ruimte gebrek. Ander probleem van OSBB30 van Specialized is dat 't verschillende brackets zijn die allemaal dezelfde naam hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 04 dec 2011 10:53

benvdv schreef:Nog niet helemaal gelezen maar ik durf wel te zeggen dat het klaagstukje 'Wielerblues' voor mij werkelijk het hoogtepunt van dit nummer is. Helaas heeft mijnheer Bakkers zijn abonnement opgezegd want van mij had hij elke week een column mogen schrijven. Om even zijn woorden te gebruiken ben ik helaas veroordeeld tot de biljarttafel in het cafe omdat ik op mijn 'onesthetisch gedrocht of moderne softe non-fiets lichtere versnellingen heb dan 39-23' Het zou wel chique zijn als deze antieke ziel zijn wielerblues even op zijn of deze site zet zodat we het kunnen luisteren op onze i-podjes.
Lees ons antwoord dan ook nog even (in de volgende kolom) :D
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 04 dec 2011 11:35

amclassic-fan schreef:Er zijn meer brackets die er niet in staan, probleem was ruimte gebrek. Ander probleem van OSBB30 van Specialized is dat 't verschillende brackets zijn die allemaal dezelfde naam hebben.
Toch vind ik het niet noemen van OSBB30 van Specialized een gemis. Een korte, niet volledige opsomming van een aantal populaire bracketsystemen die niet behandeld zijn in het artikel had niet misstaan.
Iets meer aandacht voor adapters om bijvoorbeeld Campa systeem in andere systemen, zoals inderdaad bijvoorbeeld OSBB30, te monteren had ik ook wel fijn gevonden. Hoe kijken ze er bij Shimano, Campa en SRAM tegen al die verschillende systemen aan, had misschien wel leuk geweest om dat voor het artikel te vragen.
Aangezien ik begrijp dat er nu ruimtegebrek was hoop ik maar op een vervolgartikel over dit onderwerp.
Ook bij mij duizelt het een beetje van de verschillende systemen en ik zou het artikel uit mijn hoofd niet na kunnen vertellen.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 04 dec 2011 16:42

Ik zou ook graag wat meer de topmodellen van fietsen willen zien in Fiets. Wanneer zijn de Evo's, S-works en alle andere topmodellen enz in een test te bewonderen?
Ook een opmerking over vraag en antwoord "Klapband" pag.80. In het antwoord van Menno Grootjans heeft hij het over een ongelukkig huwelijk tussen carbon en velgen. Dit is onzin want Tubulars in carbon is een prima huwelijk. Clinchers in carbon is inderdaad een lastiger verhaal, hoewel er nu fabrikanten zijn die erg grote stappen de goede richting in maken. Daarnaast kan niet iedereen goed remmen met carbon velgen in een afdaling aangezien je dan de juiste remtechniek moet beheersen. Kortom; antwoord van Menno had iets uitvoeriger gemogen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 04 dec 2011 17:05

@Freerider Tnx, even geluisterd maar ik hoop dat mijnheer sneller fietst dan hij zingt.

Overigens over het blad: Volgens mij valt er meer uit de 'reisverhalen' te halen. Het kan mijn persoonlijk niet zo interesseren hoe iemand zijn beklimming beleeft, dat iemand wel of niet slecht heeft geslapen in zijn hotelletje of dat de gids een lekkere babbelaar is.
Dit onderdeel kan wel een verlengde zijn van 'Standplaats ..." op dit forum. Routes vanuit 1 locatie met routeprofielen, aantal km, hoogtemeters, hoeveel auto's rijden er over de route, kwaliteit van de weg, goede locaties voor een lekker bak koffie onderweg, drukke periodes, beste moment van het jaar om heen te gaan, evt huurfietsen en indruk/ervaringen daarmee (wat voor fietsen?) Dit magazine zou dan mijn leidraad kunnen zijn voor een (korte) vakantie. Ik krijg nu betrekkelijk weinig informatie over. Een 'standplaats' zou eventueel dmv een poll op de site gekozen kunnen worden door de leden, advertenties kunnen weer gekoppeld worden door de lokale middenstand.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 dec 2011 17:17

arjan schreef:
amclassic-fan schreef:Er zijn meer brackets die er niet in staan, probleem was ruimte gebrek. Ander probleem van OSBB30 van Specialized is dat 't verschillende brackets zijn die allemaal dezelfde naam hebben.
Toch vind ik het niet noemen van OSBB30 van Specialized een gemis................................
Iets meer aandacht voor adapters om bijvoorbeeld Campa systeem in andere systemen, zoals inderdaad bijvoorbeeld OSBB30, te monteren had ik ook wel fijn gevonden.
Precies; ik heb met de S-works samen met Rings enorm zitten puzzelen om een SR groep te kunnen monteren. De diversiteit van al die systemen is echt hell voor de thuissleutelaar. Om naast het niet passen nog maar niet te spreken over alle sleutels die je inmiddels nodig hebt om alles te kunnen monteren/onderhouden. Waardeloos!
Less is bore

Max 2.0
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 sep 2011 17:32

Max 2.0 04 dec 2011 17:18

arjan schreef:Waar het precies hoort op het forum weet ik niet maar de redactie vraagt op blz. 96 om onze mening over elektronisch schakelen.
Zelf denk ik dat...
Let wel, de redactie geeft aan ontzettend benieuwd te zijn naar onze mening, maar doet dat op de ‘Volgende maand (= januari)’-pagina. Enne... dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat je je mening nu al ventileert. :))

Plaats reactie