Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets december

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 02 dec 2010 19:39

Vanmorgen lag ie weer op de mat. Lekker want ik ben donderdag en vrijdag vrij vanwege een kleine medische ingreep (....knip-knip en 'even' 5 dagen niet fietsen :/

Interessante stukjes in het blad, o.a. toertochtjes van Nikki Terpstra door Noord-Holland en een vergelijking tussen enkele fiets-trainers. Genoeg leesplezier voor de komende dagen!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 02 dec 2010 19:46

OFT Succes met het verlies van je mannelijkheid....... (zal je vrouw ook blij zijn :) )

Heb hem ook al weer in huis en weer aardig wat leesvoer voor de komende dagen.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

marsman
Forum-lid
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 02 dec 2010 19:47

[quote="Plantagenet"]Vanmorgen lag ie weer op de mat. Lekker want ik ben donderdag en vrijdag vrij vanwege een kleine medische ingreep (....knip-knip en 'even' 5 dagen niet fietsen :/

Interessante stukjes in het blad, o.a. toertochtjes van Nikki Terpstra door Noord-Holland en een vergelijking tussen enkele fiets-trainers. Genoeg leesplezier voor de komende dagen![/quote]

Die 5 dagen worden eerder 5 weken (heb ik van horen zeggen). Maakt toch geen zak uit met die sneeuw op de weg.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 02 dec 2010 19:58

Dank voor jullie medeleven. Ik heb de meest enge verhalen al gehoord...ik hoop op het beste :)
Met het lezen van de Fiets vergeet ik het misschien sneller haha
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 02 dec 2010 21:30

Die 5 dagen worden eerder 5 weken (heb ik van horen zeggen). Maakt toch geen zak uit met die sneeuw op de weg.

Kweet niet of het geen zak uitmaakt.....

:D
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 02 dec 2010 23:07

[quote="roro27"]OFT Succes met het verlies van je mannelijkheid....... (zal je vrouw ook blij zijn :) )

Heb hem ook al weer in huis en weer aardig wat leesvoer voor de komende dagen.[/quote]

Hij zal toch niet gecastreerd zijn?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2010 08:49

Mag het nu weer beetje ontopic? ;-)
Less is bore

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 05 dec 2010 13:52

beetje tegenvallende test van de trainers wat mij betreft, Tacx Satori komt er als beste uit (hoe zit dat nu met het lawaai in het middengebied, toch het meest bruikbare zou ik denken), Cyclops komt in de buurt maar is stukken duurder. De Elite trainer lijkt me een oud model en is een stuk goedkoper. In de bijgeleverde reclame folder van Elite staan allemaal nieuwere modellen. Beetje moeilijk kiezen dan.
Motta

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 05 dec 2010 21:23

Vind hem deze maand niet echt interessant.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 06 dec 2010 13:55

Altijd leuk om te zien waar de profrenners zoal trainen. Wel een beetje curieus dat Niki Terpstra zogezegd geen regenrijder is, en bij natte omstandigheden — als het even kan — een rustdag inlast. Hoezo prof?

De routebeschrijvingen zijn kort en bondig, en het plattegrondje is dat (uiteraard) ook. Het viel me wel meteen op dat er een vreemd (onverhard) lusje in de 2e route zat (via de Verbrande Panweg). En ja, dan is het handig dat je de betreffende gps-bestanden kan downloaden om het e.e.a. eens nader te bekijken.

Overigens gaf Niki bij de 4e route aan het jammer te vinden, dat je vanuit IJmuiden via Driehuis verder moet, omdat er geen mogelijkheid is om langs de kust verder te trappen. Nou, die mogelijkheid is er wel. Je kunt daar dwars door de Kennemerduinen — over een fraai fietspad — naar Bloemendaal a/Zee rijden. Ook een lus over het Kopje is daarbij nog een optie.

Vervolgens heb ik met name de 2e en 3e gps-route even vluchtig bekeken, en geconstateerd dat fietsen toch best een dure — vanwege mogelijke bekeuringen — en soms ook gevaarlijke (!) sport kan zijn. Wat me zoal opviel...

Route 2: door de duinen, 70km
• Nabij Wijk a/Zee via het Infiltratiegebied Kieftenvlak (2km), hetgeen verboden terrein is (zelfs voor wandelaars).
• Richting Bergen a/Zee via de Verbrande Panweg (3km), hetgeen een onverhard wandelpad is en verboden voor fietsers.
• Vanuit Bergen naar Alkmaar over de Martin Luther Kingweg (1,5km). Dat betreft dan de ringweg van Alkmaar, waar fietsen uiteraard verboden is (en bovendien levensgevaarlijk).

Route 3: dwars door Noord-Holland, 135km
• Vanuit Petten via de Westerduinweg en de Hondsbosschezeeweg (5km), hetgeen de doorgaande autoweg (max 80km/u) naar Camperduin is, alwaar fietsen uiteraard verboden is (en gevaarlijk).
• Vanuit Camperduin de duinen in over de Hargerstrandweg (1km), waar fietsen niet toegestaan is. (Bovendien zit er een vreemde lus in over een parkeerterrein.)
• Nabij Wijk a/Zee via het Infiltratiegebied Kieftenvlak (2km), hetgeen verboden terrein is (zelfs voor wandelaars). (Is dezelfde lus als in de 2e route.)

Misschien toch maar een disclaimer toevoegen bij de routes? ;))

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 dec 2010 16:09

[quote="Buzz"] Wel een beetje curieus dat Niki Terpstra zogezegd geen regenrijder is, en bij natte omstandigheden — als het even kan — een rustdag inlast. Hoezo prof?
[/quote]

Wat is daar curieus aan? Als je flexibel je planning aan kunt passen (als het even kan!) dan werkt het alleen maar positief. Als dat je motivatie hoger houdt kom je uiteindelijk verder dan dom door de regen trappen met tegenzin.
Als het niet ten koste gaat van de training maakt het niets uit.
Less is bore

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 06 dec 2010 17:04

[quote="Daniel1975"][quote="Buzz"] Wel een beetje curieus dat Niki Terpstra zogezegd geen regenrijder is, en bij natte omstandigheden — als het even kan — een rustdag inlast. Hoezo prof?
[/quote]

Wat is daar curieus aan? Als je flexibel je planning aan kunt passen (als het even kan!) dan werkt het alleen maar positief. Als dat je motivatie hoger houdt kom je uiteindelijk verder dan dom door de regen trappen met tegenzin.
Als het niet ten koste gaat van de training maakt het niets uit.[/quote]
Dom in de regen trappen, is niet slim, nee. Niettemin klínkt het toch wel een beetje curieus... Een professioneel wielrenner die in Nederland woont en zegt “Als het regent en ik moet trainen, en heb de keuze dan ga ik liever niet. Dan neem ik wel een rustdag”?

De grote vraag daarbij is uiteraard hoeveel rustdagen je dan moet pakken om de motivatie hoog te houden in rainy Holland?

Plaats reactie