Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets augustus

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 19 aug 2006 02:25

Bladerde zojuist ook even de Fiets door, en zag de Forumfietstest. En las: Twaalf pagina’s telt de Merckx-familie ondertussen op het forum. Op 15 mei 2006 om 00:16uur werd geschreven... En ik las verder, en dacht: hé, die schrijft leuk, maar dat handschrift ken ik, dat eh..., dat moet van Casran zijn! Dus even gezocht in de 'Merckx Site'-topic, maar daar stond het niet bij. Wel in de Merckx 1XM-topic... die geen 12 pagina's maar slechts twee berichten bevat. Maakt niet uit natuurlijk. Belangrijker is dat Casran apetrots zal zijn dat ie eindelijk eens heeft meegewerkt aan z’n favoriete magazine.

Wel een beetje curieus verhaal over de Marmotte. De betreffende auteur schrijft o.a. “Ik maal met 30x25 de Col du Glandon op. Op een enkele pechvogel na, passeer ik niemand...” “Ik zit in een groep van ongeveer zeventig rijders als het valse plat na St-Jean-de-Maurienne begint. Hier moet ik als eerst lossen...” “Het klimmen op de Telegraph heeft nauwelijks nog iets met fietsen te maken. De teller zakt regelmatig onder de 8,5km/u...” “Op de Galibier ben ik volledig naar de vaantjes, zie het niet meer zitten, stop wel zes keer om uit te puffen...” “Voor mij eindigt deze épreuve in Bourg-d’Oisans...” “Later, veel later pas, blijkt dat ik daarmee toch nog op een gouden schema zat. Zal ik in 2007 dan toch...”
Klinkt toch vreemd dat je nog steeds goud kan halen, als je zó beroerd rijdt. En als hij werkelijk nog op het gouden schema zat, is het merkwaardig dat hij dat niet beseft aan de voet van de slotklim naar Alpe d’Huez. Eén blik op je teller moet toch voldoende zijn, zou je zo zeggen.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 19 aug 2006 02:38

Die gast was gewend om zeer ruim binnen de tijd voor goud binnen te komen, terwijl hij nu waarschijnlijk ruim een uur trager is, maar mede door zijn hogere leeftijd (en dus meer tijd om goud te halen) toch nog op tijd was.
Misschien tellen ze alle merk - topics bij elkaar op. 10 plus 2 = 12?

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 19 aug 2006 17:34

@Ponsteen: Kon het even niet vinden dat hij na z’n laatste Marmotte in 1989 een brevet d’or mee naar huis nam. In ieder geval heeft hij zich 17 jaar lang kunnen voorbereiden. Dan heb je toch ook wel even de tijd om in de reglementen te kijken, lijkt me. Daarin staat ongetwijfeld welke tijd hij moest rijden voor een gouden herinnering. Kleine moeite om vervolgens te berekenen hoe laat je ongeveer de Glandon, de Telegraphe, de Galibier en Bourg d’Oisans moet aantikken, om nog met goudkoorts onder de ledematen door te stampen. Beetje onnozel dus dat hij achteraf hoort dat hij beter door had kunnen rijden ipv in 2007. Toch?

"Trouwe abonnees beloond" staat er altijd ergens in een piepklein hoekje van de Fiets verstopt. Vervolgens zie je vijf abonnee-namen met adressen die een premie thuis gestuurd krijgen. Wélke premie is me niet duidelijk, maar vermoedelijk is dat de Campagnolo-wielerbroek op de foto ernaast. Wel errug lullig dat je als winnaar binnen vier weken moet reageren door je volledige adres op te sturen. Anders krijg je niets. Alsof ze jouw adres niet hebben, zeg. Waar sturen ze dan elke maand ‘jouw’ Fiets naar toe?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 aug 2006 18:16

Quote: Origineel geplaatst door Buzz op 19 Augustus 2006
"Trouwe abonnees beloond" staat er altijd ergens in een piepklein hoekje van de Fiets verstopt. Vervolgens zie je vijf abonnee-namen met adressen die een premie thuis gestuurd krijgen. Wélke premie is me niet duidelijk, maar vermoedelijk is dat de Campagnolo-wielerbroek op de foto ernaast. Wel errug lullig dat je als winnaar binnen vier weken moet reageren door je volledige adres op te sturen. Anders krijg je niets. Alsof ze jouw adres niet hebben, zeg. Waar sturen ze dan elke maand ‘jouw’ Fiets naar toe?


Da's om de mensen scherp te houden hè
Ze moeten natuurlijk wél het blad goed lezen, anders krijgen ze niks
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 aug 2006 10:48

Sluit me aan bij de mensen die meer diepte willen. Heb om die reden ook geen abonnement.
Was eergisteren op Heathrow en kocht daar het Engelse Cycling+ Magazine. Voor de mensen die graag meer diepte willen: dit is al een heel stuk beter! Een abonnement in Nederland kost je 45 pond (=ongeveer 60 euro). Zie https://www.myfavouritemagazines.co.uk/
Het blad dat ik kocht bevatte onder anderen: een helmentest, een kettingentest, een crankset-test, een test van de Orbea Orca, een test met 3 budget-fietsen, een wielset-test en nog een test met allerlei producten. Het blad richt zich overigens alleen op racefietsen, en niet op mountainbiken.
Fiets kan hier in mijn ogen nog een heleboel van leren!! Ik heb in ieder geval een abonnementje genomen op Cycling+.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 sep 2006 18:31

Ik heb mijn abo dus opgezegd (oktober krijg ik mijn laatste nummer denk ik), en vanmiddag werd ik gebeld door een mevrouw van Sanoma of ik voor 35 euro mijn abo nog wél wilde houden.

Handige bezuinigingstip dus
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 11 sep 2006 21:40

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 23 Augustus 2006


Sluit me aan bij de mensen die meer diepte willen. Heb om die reden ook geen abonnement.
Was eergisteren op Heathrow en kocht daar het Engelse Cycling+ Magazine. Voor de mensen die graag meer diepte willen: dit is al een heel stuk beter! Een abonnement in Nederland kost je 45 pond (=ongeveer 60 euro). Zie https://www.myfavouritemagazines.co.uk/
Het blad dat ik kocht bevatte onder anderen: een helmentest, een kettingentest, een crankset-test, een test van de Orbea Orca, een test met 3 budget-fietsen, een wielset-test en nog een test met allerlei producten. Het blad richt zich overigens alleen op racefietsen, en niet op mountainbiken.
Fiets kan hier in mijn ogen nog een heleboel van leren!! Ik heb in ieder geval een abonnementje genomen op Cycling+.


tada,, ik heb een abbo genomen.
Kan die die cranktest niet voor mij kopieren o.i.d. ?  Ben wel benieuwd wat daar uit naar voren kwam. Aangezien ik op zoek ben naar een goede en licht crank voor mijn nieuwe project!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 sep 2006 10:43

Heb helaas geen scanner :( anders had ik het zo voor je gedaan.
De laatste Fiets was weer drama. Even gekocht bij de Bruna toen ik op een trein moest wachten. Had het binnen 30 minuten uit. Dieptepunt vind ik de rubiek "Gezien & Getest". Dit is natuurlijk gewoon sponsored-content. Bij elk product staat er alleen maar de adviesprijs en wat producteigenschappen. Uit niets blijkt dat de redactie de producten ook maar gezien heeft. Jammer, naïef ook, dat de redactie denkt dat iemand deze reviews serieus neemt. Maar goed, de adverteerders staan waarschijnlijk in de rij voor deze bagger?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 04 okt 2006 21:46

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 12 September 2006


Heb helaas geen scanner :( anders had ik het zo voor je gedaan.
De laatste Fiets was weer drama. Even gekocht bij de Bruna toen ik op een trein moest wachten. Had het binnen 30 minuten uit. Dieptepunt vind ik de rubiek "Gezien & Getest". Dit is natuurlijk gewoon sponsored-content. Bij elk product staat er alleen maar de adviesprijs en wat producteigenschappen. Uit niets blijkt dat de redactie de producten ook maar gezien heeft. Jammer, naïef ook, dat de redactie denkt dat iemand deze reviews serieus neemt. Maar goed, de adverteerders staan waarschijnlijk in de rij voor deze bagger?


heb het engelse blad binnen !!!
ziet er goed uit, kom wel weer terug als ik wat gelezen heb !

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 03 nov 2006 20:09

Wou geen nieuw topic openen, dus ik post het hier maar even.
Ik ben geen specialist ter zake maar wat ik gisteren las in het augustusnummer klopt volgens mij niet:
Op bladzijde 12, in de Rubriek HOE?ZO! PREPARATIE staat en ik citeer:
'Staat de kleinste versnelling niet goed afgesteld, dan kan de derailleur tussen de spaken komen. Dit kan je voorkomen door het L(ow)-schroefje op de derailleur voldoende aan te draaien. Schakel hiervoor op het grootste tandwiel achter en draai het schroefje aan.'
Nu dacht ik dat dit niet het Low maar het High- schroefje is dat men hiervoor verdraait. Het gaat toch over het schroefje dat het dichtst tegen het grootste tandwiel ligt, dus aan de linkerzijde, en dat heet toch de High-schroef, of vergis ik mij?
Bij de voorderailler ligt het high schroefje ook weer het dichtst tegen het grootste tandwiel maar dan aan de rechterzijde.
Wie wil dit bevestigen?

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 03 nov 2006 21:07

Het L schroefje staat voor Low gear, dus om de lage versnellingen (grootste tandwiel) te begrenzen
Het H schroefje staat voor High gear, dus om de grote versnellingen (kleinste tandwiel) te begrenzen 

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 03 nov 2006 22:12

Ik had altijd begrepen dat L (Low) stond voor 'klein tandwiel' en  H (High) voor 'groot tandwiel'.
Op mijn achterderailleur (Shimano dura-ace) staat het H schroefje bovenaan, het L schroefje onderaan.Volgens u moet ik dan het schroefje onderaan bijstellen om de positie te regelen van de derailleur tov het grootste tandje, dus het meeste linkse en het dichtst tegen de spaken gelegen.(?)Wel dat begrijk ik niet want:
...in het boekje '200 tips voor de racefietser' (uitgegeven door Fiets) staat op blz 32 Afstellen achterderailleur: '... Dus als de derailleur tegen je spaken aanzit, draai je het bovenste schroefje in tot de aanslag; daarna - als de derailleur in ontspannen stand staat - draai je het onderste schroefje in tot de aanslag.
Dit is toch in tegenspraak met wat in Fiets van augustus op blz 12 staat????
Graag uw mening. Dank.

Plaats reactie