Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets november

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 03 nov 2006 22:02

Wie heeft em al????
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 03 nov 2006 22:30

Ik, vanmiddag gekocht bij de Bruna in Nootdorp.
Losse verkoop rules!
 

ssss
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jun 2006 13:23

ssss 04 nov 2006 07:42

ik ook, abo belgie

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 nov 2006 16:23

Ik heb 'm vanmorgen gekregen. Dus alleen als je heel erg ongeduldig bent "ruled" de losse verkoop. Maar wat mij betreft geduldigheid "rules". Hij leest weer lekker weg, maar eerlijk gezegd valt het papier toch weer even tegen na al het moois wat ik op Bikemotionbenelux in het echt heb gezien.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2006 11:50

Leuk nummer. Uitgebreide CX test was wel leuk om te lezen. Wel opvallend hoeveel testfietsen er met Shimano zijn uitgerust. En dat terwijl de Campa-shifters toch echt als beter zand- en narigheidbestendig bekend staan. Wil trouwens op mijn Empella ook nog wel een tubes gaan proberen.
Slechts 1 ding verbaasde ik mij enorm over: een leuk verhaal over fietsen in de Provence en dan meerdere malen zeuren dat ze eigenlijk geen zin hebben om de Ventoux te beklimmen.... Een echte fietsgek denkt daar niet eens over na!!!
Less is bore

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 05 nov 2006 15:16

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 05 November 2006


Slechts 1 ding verbaasde ik mij enorm over: een leuk verhaal over fietsen in de Provence en dan meerdere malen zeuren dat ze eigenlijk geen zin hebben om de Ventoux te beklimmen.... Een echte fietsgek denkt daar niet eens over na!!!

Toevallig? Ik wou net dezelfde opmerking maken. Wat een bekakt en ongeloofwaardig verhaal zeg. Dat de schrijver dan thuis blijft als hij bang is van de Ventoux. Hij wil duidelijk een rode draad door zijn verhaal spinnen, maar ik zie echt het nut er niet van in. Je krijgt stilaan de indruk dat hij je voor de gek houdt met zijn kinderachtig verhaaltje. Eenieder met een beetje training geraakt die berg wel op, maar hij doet alsof dit alleen voor Superman is weggelegd. Spaar ons dergelijke nonsens aub. 

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 06 nov 2006 15:37

Quoten: Origineel geplaatst door galibier op 05 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 05 November 2006


Slechts 1 ding verbaasde ik mij enorm over: een leuk verhaal over fietsen in de Provence en dan meerdere malen zeuren dat ze eigenlijk geen zin hebben om de Ventoux te beklimmen.... Een echte fietsgek denkt daar niet eens over na!!!

Toevallig? Ik wou net dezelfde opmerking maken. Wat een bekakt en ongeloofwaardig verhaal zeg. Dat de schrijver dan thuis blijft als hij bang is van de Ventoux. Hij wil duidelijk een rode draad door zijn verhaal spinnen, maar ik zie echt het nut er niet van in. Je krijgt stilaan de indruk dat hij je voor de gek houdt met zijn kinderachtig verhaaltje. Eenieder met een beetje training geraakt die berg wel op, maar hij doet alsof dit alleen voor Superman is weggelegd. Spaar ons dergelijke nonsens aub. 

Niet iedere liefhebber is meteen ook dol op bergen van het caliber Ventoux. Trouwens de schrijver vermeldt geloof ik niet of de berg uiteindelijk beklommen is, dat laat hij aan onze eigen fantasie over. Hoe dan ook, ik weet wel dat deze persoon 2 jaar geleden met een verstuikte enkel Alpe D'Huez is opgefietst, dus misschien is dit gewoon iemand die zich niet gek  laat maken door wat je als fietsgek "hoort" te doen, maar doet wat hij zélf vindt wat hij "hoort" te doen.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 06 nov 2006 15:48

Quoten: Origineel geplaatst door fitseflitser op 06 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door galibier op 05 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 05 November 2006


Slechts 1 ding verbaasde ik mij enorm over: een leuk verhaal over fietsen in de Provence en dan meerdere malen zeuren dat ze eigenlijk geen zin hebben om de Ventoux te beklimmen.... Een echte fietsgek denkt daar niet eens over na!!!

Toevallig? Ik wou net dezelfde opmerking maken. Wat een bekakt en ongeloofwaardig verhaal zeg. Dat de schrijver dan thuis blijft als hij bang is van de Ventoux. Hij wil duidelijk een rode draad door zijn verhaal spinnen, maar ik zie echt het nut er niet van in. Je krijgt stilaan de indruk dat hij je voor de gek houdt met zijn kinderachtig verhaaltje. Eenieder met een beetje training geraakt die berg wel op, maar hij doet alsof dit alleen voor Superman is weggelegd. Spaar ons dergelijke nonsens aub. 

Niet iedere liefhebber is meteen ook dol op bergen van het caliber Ventoux. Trouwens de schrijver vermeldt geloof ik niet of de berg uiteindelijk beklommen is, dat laat hij aan onze eigen fantasie over. Hoe dan ook, ik weet wel dat deze persoon 2 jaar geleden met een verstuikte enkel Alpe D'Huez is opgefietst, dus misschien is dit gewoon iemand die zich niet gek  laat maken door wat je als fietsgek "hoort" te doen, maar doet wat hij zélf vindt wat hij "hoort" te doen.

Noem het stuk dan routes rond de Ventoux en probeer niet zo een stuk te schrijven over de Ventouw wel of niet beklimmen.
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

heuvelrug
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2005 16:36

heuvelrug 06 nov 2006 16:22

In de aftertalk van de Bikemotion staat een stukje over een nieuw NL fietsmerk de NEW GEN. Deze zou (nog) alleen via internet te bestellen zijn.Een zoektocht heeft tot nu toe (nog) niks opgeleverd.Iemand enig idee wat de betreffende URL is ?

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 06 nov 2006 17:12

Afbeelding | Afbeelding

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 06 nov 2006 23:38

Quoten: Origineel geplaatst door fitseflitser op 06 November 2006

Niet iedere liefhebber is meteen ook dol op bergen van het caliber Ventoux. Trouwens de schrijver vermeldt geloof ik niet of de berg uiteindelijk beklommen is, dat laat hij aan onze eigen fantasie over. Hoe dan ook, ik weet wel dat deze persoon 2 jaar geleden met een verstuikte enkel Alpe D'Huez is opgefietst, dus misschien is dit gewoon iemand die zich niet gek  laat maken door wat je als fietsgek "hoort" te doen, maar doet wat hij zélf vindt wat hij "hoort" te doen.


Waar het om gaat is dat het verhaal ongeloofwaardig is. De dialogen zijn ongeloofwaardig. Zo spreekt een volwassene niet over een berg, laat staan in dit geval 2 volwassenen. Een reisverhaal moet wel geloofwaardig overkomen, zelfs al heb je niet alles zelf beleefd. Franz Kafka kon prachtig over Amerika schrijven zonder dat hij er zelf was geweest. Jules Verne schreef heel geloofwaardig over de maan en de diepzee.
De 2 laatste etappes worden er even in een notedop doorgeramd. Maar iemand die hieruit informatie wil putten - en daar lees ik reisverslagen voor - heeft daar niet veel aan.
Over fietsgekte gesproken. Ik begrijp jouw redenering niet. Om gezond en wel de Ventoux op te fietsen zou je fietsgek moeten zijn. Maar van iemand die met een verstuikte enkel de Alpe opfietst, beweer jij dat hij zich niet gek laat maken. Ik denk dat dit juist wel een gevaarlijke vorm van fietsgekte is.
De schrijver schrijft voor Fiets. Laat dit nu juist het tijdschrift zijn dat vooral wordt gelezen door wielerliefhebbers en zelfs wielerfanaten en ik ben er zeker van dat als je een enquete zou doen dat je toch een overgrote meerderheid vindt die dol is op bergen als de Ventoux. Als de schrijver voor 'Goed Gevoel' had geschreven, het tijdschrift voor 50-plussers, dan kon ik je redenering volgen.
Ik gun de schrijver zeker respijt - misschien was het zijn debuut en alle begin is moeilijk - maar ik vind gewoon dat deze prachtige streek veel beter verdient dan dit jolig verhaaltje.
M Vr Gr

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 nov 2006 23:47

Nou ja, ik vond het niet tot de beste reisverhalen horen die ik ooit heb gelezen, maar de goede man heeft volgens mij al veel (betere) artikelen geschreven. Ben er zelf geweest, en hoewel ik de berg 2 keer ben opgefietst, heb ik heel erg genoten van een relatief vlakke rit door het gebied uit het artikel. We hebben die dag door rustige valleien gefietst, een hele ketting aan middeleeuwse dorpen gezien, met steile steegjes en imposante burchten. Je hoeft dat ding niet op om heerlijk te fietsen!

Plaats reactie