Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

nieuwe hoofdredacteur

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2007 18:32

Quote: Origineel geplaatst door Rodrick op 29 Maart 2007
Stuur me een paar vragen, waarop ik hier kan ingaan!Mijn mailadres: r.de.munnik@fiets.nlOm niet fulltime met antwoorden bezig te zijn, zal ik er een stuk of tien selecteren. Goed plan?

Ja, wat mij betreft een zeer goed plan!!
Less is bore

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 29 mar 2007 18:54

succes Rodrick met je nieuwe baan

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 03 apr 2007 21:24

Ook namens mij gefeliciteerd. Hier direct al een vraag: In nieuwsbrief stond dat er voor bestaande abonnees ook een leuke aanbieding was. (Campa shirt/broek voor nieuwe abonnees)
Een wel hele speciale actie: een Campagnolo fietsbroek of -shirt bij een abonnement op Fiets met kleine bijbetaling! Je kunt zelfs kiezen voor een compleet set. Ben je al abonnee? Dan geldt voor jou een exclusieve face=Arial color=#0000ff aanbieding.
 
Ik zie echter niets !
Wat zie ik over het hoofd?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 03 apr 2007 21:27

Sorry, ik heb alles gecopieerd maar het komt  bij plakken er niet uit. Waarom niet? gaat dan alles fout?  zucht!
Als je klikt op de "aanbieding" voor bestaande abonnee's kom  je hier:
http://www.zester.nl/abonneerservice/in ... titelid=57
Waar staat die aanbieding dan?
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

oyah
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 19 aug 2006 03:18

oyah 03 apr 2007 23:13

En als ik nu dezelfde "exclusieve" vraag stel, zijn het er dan al 2?
 
 
 
Fiets... ook eens 11 speed!

b-ram
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 20 apr 2005 14:23

b-ram 04 apr 2007 21:55

De link doet niet helemaal wat de bedoeling was. En nu helemaal niet meer... Enige info hier: http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=1025&NewsCatId=2
http://www.fiets.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.fietsactief.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.procycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 26 apr 2007 12:11

Ik zal er maar geen pijnlijke conclusies aan verbinden , maar de enige die wat vragen aan me stelde was Rombaft. Bedankt, dat je me niet in de kou liet staan. Hier publiekelijk mijn antwoorden:


- Ga je dezelfde richting volgen als jouw voorganger met het blad fiets of ben je van plan toch enkele aanpassingen door te voeren in het blad?
Eigenlijk beide. De richting klopt volgens mij en de cijfers als een bus. Voor een drastische routewijziging is geen enkele aanleiding en ook geen enkel draagvlak (op een enkeling op het forum na, maar dat is echt zo'n kleine minderheid ). Maar tijden veranderen en ik luister heel goed naar wat abonnees zeggen, dus een paar veranderingen zullen er zeker komen.
- zo ja, spreken we over layout, inhoud , richting die dan op zijn beurt meer algemeen, meer specifiek, dieper?Op heel veel gebieden zul je in de loop der tijd aanpassingen zien. De layout zal over een paar maanden aangepast worden. De huidige layout gaat alweer een tijdje mee en kent zijn beperkingen, vooral praktisch. Ook is mij het aantal pagina's van het vaste gedeelte, zeg maar Gezien&Getest, de tests, Volle Bak etc, te hoog. Als we een normaal nummer maken (84 pagina's) kan er nauwelijks een interview meer bij. Ook in de tests wil ik een aantal veranderingen. We gaan meer meten en proberen dieper op de materie in te gaan, onze bevindingen objectiever te maken. Denk aan gebruik van vermogensmeter, stijfheid voorvork etc. Tour zullen we niet worden. Vanwege de beperkingen die ons Nederlandse taalgebied nu eenmaal oplevert, zal Fiets nooit het budget hebben om vijf ingenieurs aan een test te laten werken. Ook zullen we geen dertig pagina's kunnen wijden aan een frametest. Ik vind dat overigens ook de Tour-tests niet altijd relevant zijn. Ik zie tests die alleen op de werkbank zijn gedaan, fietsen waar geen meter mee is gereden. Bovendien zie ik cijfers die door geen enkel wetenschappelijk vooronderzoek worden gestaafd, die als waar worden gepresenteerd. Met name over comfort. Fiets is een tijdschrift voor en door fietsers, dus dat blijft het uitgangspunt. Ook wil ik dat het blad meer plezier uitstraalt, dat er meer te lachen valt als het ware.
- Zal de vaste fiets lezer merken dat er een nieuwe man aan het roer staat?Tja, kijk over een paar maanden/jaar nog eens naar deze vraag.
Nu ja, je bekijkt het maar. Zelf ben ik nogal een moeilijke kant en heb al verschillende keren gepost op het forum dat het blad toch wat te oppervlakkig is en niet echt ingaat op de materie. Als antwoord kwam er (samengevat) dat tegenwoordig alle materiaal wel best te pruimen is. Echter als we vanuit dat standpunt uitgaan dan hoeft je blad maar 1 pagina dik meer te zijn als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik lees je posts op het forum met zekere regelmaat en heb er geen moeite mee dat je een moeilijke klant bent. Helaas komen veel van je opmerkingen uit een zekere onwetendheid. Zo ZIJN heel veel fietsen identiek, zo IS alle materiaal tegenwoordig wel te pruimen. Alleen het prijskaartje is anders. Het is nu eenmaal een tendens dat steeds meer frames uit steeds minder fabrieken komen. Eenvormigheid is troef en alleen in maat en geometrie is nog iets onderscheidends te vinden. Probeer daar maar diepgang in te vinden! Ik vind Tour bijvoorbeeld ook niet diepgaand. Ik heb onlangs twee tests van een stuk of 30 frames en fietsen gezien en voor iedere fiets was een kwart pagina ingeruimd. Dat is ook kwantiteit boven kwaliteit. Wij fietsen er tenminste nog op!!!!! Ook is ons standpunt dat we niet bijv. Tiagra met Dura-Ace gaan vergelijken op kwaliteit. We zetten eerder de verhouding prijs/kwaliteit tegenover elkaar.
Er is maar een ding dat me stoort: het verwijt dat we een reclameblaadje zijn, dat we adverteerders naar de mond praten. Dat is pertinent niet waar. Deze opmerkingen komen van mensen met een zeer selectief geheugen. Die zijn vast onze stukken over de Colnago Cristallo bijvoorbeeld vergeten. Dat heeft ons veel advertenties gekost, maar toch hebben we gepubliceerd, omdat we vonden dat we een plicht hadden naar onze lezers om deze informatie openbaar te maken.
Toch veel succes met je nieuwe job en laat je niet kisten !!
Bedankt en ga door met ons scherp te houden. Veel leesplezier!
 

Plaats reactie