Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

FIETS augustus 2007

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 03 aug 2007 21:16

Wat een teleurstelling is deze uitgave van Fiets. De test tussen de Cannondale Supersix en de nieuwe Trek Madone heeft echt niets om het lijf. Je kan het niet eens een test noemen laat staan een duel :-(
Ik kan net zo goed de reclamefolders van de fabrikant lezen. Ook had ik een test verwacht (zoals naar ik meen aangekondigd in de Juli uitgave van het blad) van de Madone die tijdens de laatste Marmottes ingezet zou worden.
Ook de test van de hartslagmeters was maar matig en volgens mij is de Polar C600 veel duurder dan vermeld staat.
Het verslag van de Trans Germany en de het verlag over Oberammergau vond ik wel erg leuk om te lezen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 03 aug 2007 21:58

Even een vraagje? Iemand wel eens gehoord/gelezen wat de verhouding racefietsers vs. mtb'ers is die het blad fiets lezen (en dan beschouw ik racefietsers die met vorst op een afgetrapt mtb-tje rijden als racefietsers, waartoe ik zelf behoor)? Naar mijn mening staat er (te) veel over mtb'en in, dat mij persoonlijk minder interesseert.
Groet,
Mike

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 04 aug 2007 11:03

Hé Mike... graag on topic blijven of zelf een topic openen
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 04 aug 2007 17:48

Oh ja, wielrenners houden van de rechte lijn........

Was wat mij betreft ook van toepassing op augustus 2007, maar de boodschap is overgekomen hoor.....
Groet,
Mike

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 04 aug 2007 19:47

Nou ik vind je vraagstelling aansluiten op de inhoud van het augustus nummer. Dus on toppic m.i.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 04 aug 2007 20:00

Volgens mij is de vraagstelling over terecht! In Fiets staat altijd al veel te veel info over MTB's! Volgens mij wordt het speciaal gemaakt voor de deze groep. Ik had mijn abonnement al enige jaren geleden opgezegd. Toen kwam dat MTB-en in zwang. Omdat er toch ook boeiende info over racefietsen in staat ben ik weer lid geworden. Maar van mij mogen ze subiet mee stoppen. Zonde van de schrijfruimte! Laten ze maar eens meer schrijven over baanfietsen en het veldrijden. De genoemde ADVIESPRIJS van de Polar C600 is volgens mij correct. Ook bij Salden staat deze voor die adviesprijs vermeld.

En er staat trouwens ook veel te weinig info in over het topsegment van de racefietsen en frames. Het gaat meestal over fietsen en frames van 13 in een dozijn.
Gerardo

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 04 aug 2007 23:25

Als het een raceblad was geweest had het wel RaceFiets geheten. Verder vond ik het op zich een interessant nummer, het is (zoals gewoonlijk) wel lekker leesvoer. In het kader van kritiek vind ik de tests tegenwoordig wel erg mager, dat mag best wat uitgebreider. En ik zou dus graag wat meer willen lezen over techniek en ook over goedkopere racefietsen. Schijnbaar kun je tegenwoordig alleen nog maar lol hebben met een fiets van minder dan 9 kilo die als 'middenklasser' meer dan 1500 euris kost...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 05 aug 2007 10:45

@ mike

:-) Rechte lijn is goed.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2007 12:44

Het blad heet idd nog steeds geen RaceFiets, dus mogen er wat mij betreft ook alle vormen van fietsen in staan. En vele wielrenners hebben ook een mountainbike staan hoor, vergis je daar niet in. Valt mij wel op dat het met enige regelmaat de wielrenners zijn die klagen over de mountainbikes in het blad en dat je nooit de mountainbikers hoort over de vele racefietstests...
Dat de tests kritischer mogen ben ik wel met je eens, maar bekijk het eens van de andere kant: worden er nog echt slechte fietsen gemaakt?

Meest hylarische (en terechte) opmerking stond bij de shimano Shadow derrailleur: "de oplossing van Shimano voor een niet voorkomend probleem" :D

@boswielrenner: als je even op internet had gezocht had je geweten dat de adviesprijs van de CS600 correct is bij de test! Helaas een veel voorkomende kwaal op de verschillende fora: iets roepen zonder het zeker te weten of eerst na te zoeken....
Overigens erg knullig van Cyclosport dat ze geen HAC5 beschikbaar wilden stellen voor de test. Dat is IMHO de enige echte concurrent voor de CS600. Of zouden ze die test niet aandurven?
Less is bore

storck_lover
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 mei 2007 01:05

storck_lover 06 aug 2007 10:23

@Daniel1975: Je hebt inderdaad gelijk. Mijn fout. De Polar CS600 PO Multi Fahrradcomputer + Pulsmesser staat voor ongeveer €575 op Duitse webshops. Het getest model in Fiets is de "goedkopere" variant.
Ooit op een Cannondale super Six

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 aug 2007 10:45

Nee, is niet de goedkopere variant maar het normale, gangbare model. Die aanbieding in Duitsland is inclusief de optionele (niet echt zeer betrouwbare) vermogensmeting.
Less is bore

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 06 aug 2007 21:22

Ik vind het wel jammer dat men meteen de CS 600 vergelijkt in een test met toch vooral eenvoudigere modelletjes. Het zou er nog maar aan moeten mankeren dat de Polar niet als beste uit de test moest komen. Waarom heeft men geen model van Polar genomen in dezelfde prijscategorie als de rest, de CS100 of 200 bvb. ?

Er wordt ook nergens een woord gerept over de borstband. Nergens wordt vermeld of je zelf de batterijen kan vervangen of dat je de hele band moet vervangen wanneer hij leeg is.

Plaats reactie