Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets februari

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 08 feb 2009 23:27

De //// die het geheel wat onoverzichtelijk maken zijn voor mij ook een minpuntje, maar dat kan wennen zijn. Wat ik wel jammer vind is dat er uitgebreid uitgelegd wordt hoe er becijferd wordt, maar dat je de uitleg hiervan in de racetest niet terug vindt. De mtb-test heeft goeie info over rij-eigenschappen ed, de tekst in de racetest is eigenlijk puur een beschrijving van het uiterlijk van de fiets. Bij een test lijkt het me belangrijker om te kijken hoe het ding werkt dan te vertellen dat er zo'n fraai logotje op staat. Ook heb ik, vreemd genoeg, niet het idee dat het blad dikker is, hoewel dat volgens mij wel feitelijk zo is...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

atbob
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jun 2007 17:48

atbob 09 feb 2009 18:38

Ben het eens met de meest genoemde kritieken:
- onrustig
- rommelig
- leest niet makkelijker

Als 't eenvoudig weg te kiezen zou zijn (zoals bij digitale magazines): ik verkies de oude layout.

De +1 van Arjan is niet wat ik hier lees. De + en - wegen m.i. niet even zwaar.

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 09 feb 2009 18:48

Uiteraard neemt Fiets de lezers serieus. We maken het blad immers voor jullie, we zitten niet in een of andere ivoren toren in Amsterdam. We hebben wel een 'probleem'. Als je de reacties hier leest, zie je zo'n enorm verschil van mening, dat we onmogelijk alles kunnen uitvoeren. Kijk naar Pat en Amateurke; de een wil meer reisverhalen, de ander minder. Waar we een lijn in de kritiek kunnen ontdekken, zoals opmerkingen over meer rugwit, voeren we dat natuurlijk door. Voor andere zaken verwijs ik naar de lezersenquete die we binnenkort bij Fiets voegen, waarop je al je grieven en complimenten kwijt kunt.
Het verbaast me dat je er zo verbaasd over bent. Ik vind het namelijk de gewoonste zaak om naar kritiek te luisteren en er je voordeel mee te doen. Ik wil namelijk het allermooiste tijdschrift maken dat binnen onze mogelijkheden ligt. Dan wel als je het iets gezouter doet dan je eerste post, want dit kwam een beetje over als keihard in mijn oor schreeuwen terwijl ik naast je sta. En dan moet je veel moeite doen om nog te kunnen luisteren ;-)

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 09 feb 2009 19:18

[quote="thunderroad"]Ik zou eigenlijk eens een keer testen van racehybrides willen zien :)[/quote]
+1
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

floepert99
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05

floepert99 09 feb 2009 19:24

[quote="Pietr"][quote="thunderroad"]Ik zou eigenlijk eens een keer testen van racehybrides willen zien :)[/quote]
+1
[/quote]

-1 :-)

Even een inhoudelijke opmerking: is het niet mogelijk om bij de geometrie tabelletjes de maat van de gemeten fiets te zetten ? bijvoorbeeld S/M/L/Xl of een maat andere maat in cm's die de fabrikant hanteert ?
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 09 feb 2009 19:30

Mooi positief opbouwende kritiek van Frigo! Ik kan me er helemaal in vinden. Afgezien van de vormgeving vond ik de inhoud sterker. Het stukje over New York vond ik erg goed. Met zeer veel plezier gelezen. Ook het stukje over centraal Zwitselralnd (waarschijnlijk ga ik daar vanwege dit artikel de meivakantie naar toe :)). De test van de Mtb's was ook prima en zeer krtisch, zo ook wat betreft de racefiets. Kortom een dikke plus voor de inhoud en wat betreft de vormgeving neutraal tot lichtejes -

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 09 feb 2009 23:06

[quote="Rodrick"]Uiteraard neemt Fiets de lezers serieus. We maken het blad immers voor jullie, we zitten niet in een of andere ivoren toren in Amsterdam. We hebben wel een 'probleem'. Als je de reacties hier leest, zie je zo'n enorm verschil van mening, dat we onmogelijk alles kunnen uitvoeren. Kijk naar Pat en Amateurke; de een wil meer reisverhalen, de ander minder. Waar we een lijn in de kritiek kunnen ontdekken, zoals opmerkingen over meer rugwit, voeren we dat natuurlijk door. Voor andere zaken verwijs ik naar de lezersenquete die we binnenkort bij Fiets voegen, waarop je al je grieven en complimenten kwijt kunt.
Het verbaast me dat je er zo verbaasd over bent. Ik vind het namelijk de gewoonste zaak om naar kritiek te luisteren en er je voordeel mee te doen. Ik wil namelijk het allermooiste tijdschrift maken dat binnen onze mogelijkheden ligt. Dan wel als je het iets gezouter doet dan je eerste post, want dit kwam een beetje over als keihard in mijn oor schreeuwen terwijl ik naast je sta. En dan moet je veel moeite doen om nog te kunnen luisteren ;-)[/quote]

Beste Rodrick,

Ik neem aan dat bovenstaande post 'min of meer' aan mij gericht is, daar wil ik dan graag even op reageren omdat ik mij in je toonzetting geheel niet kan vinden.

Allereerst heb ik nooit de term verbaasd gebruikt, ik heb gezegd dat ik verrast was dat je mij via PM had benaderd. Dit kan je uitleggen als aangenaam verrast omdat ik het goed vond dat je mij vroeg mijn opmerkingen verder te specificeren (hoewel ik vond dat ik al redelijk gedetailleerd had aangegeven waar het wat MIJ betrof aan schortte).

Omdat ons PM-verkeer zich achter de schermen van dit forum heeft voltrokken, heb ik hier melding van gemaakt zodat de rest ook weet dat jij serieus van plan bent iets te doen met de op- en aanmerkingen van ons allen. Dit beweegt mensen er dan wellicht toe om hun positieve of negatieve respons te posten. Het komt nu op mij over alsof jij het kopje boven mijn laatste post ironisch hebt opgevat, terwijl er wat mij betreft helemaal geen ondertoon in zat.

Ik noemde mijn eerdere kritiek zelf ongezouten, maar ik sta er (nog steeds) geheel achter. Dat jij dit opvat als 'schreeuwen in je oor terwijl ik naast je sta', vind ik nogal jammer. Ik had mijn kritiekpunten namelijk wel onderbouwd (iets wat de meeste schreeuwers over het algemeen niet doen). Ik stelde nog wel dat jullie helemaal niet lullig deden over kritiek.

Als je Art Director niet blij is omdat ik hem heb beledigd, sorry! In MIJN ogen heeft hij gewoon een matige prestatie geleverd door een slechte basis neer te leggen. En als de basis (het stramien) niet klopt kun je ook niet bouwen.

Zoals je ziet zijn er meerdere lezers op dit topic die niet kapot zijn van de nieuwe opzet en er zijn, voor de nuance, ook lezers die wel enthousiast zijn. Als je zelf een topic 'magazine' maakt en er is zo'n rigoureuze verandering in het blad als nu, kun je uiteraard reacties verwachten. En ik begrijp best dat het niet leuk is als sommige reacties negatief zijn. Jij stelt de ambitie te hebben om het mooiste tijdschrift te maken binnen jullie mogelijkheden. Wij vinden het leuk om het mooiste fietstijdschrift te lezen, dan hebben we dus allen een gemeenschappelijk doel!
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

atbob
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jun 2007 17:48

atbob 10 feb 2009 10:28

Verwijzen naar een lezersenquete kan, maar ik dacht juist dat dit de plek was om de eerste reacties te horen en hierop ook te kunnen reageren. Wacht a.j.b. niet met doorvoeren van verbeteringen tot na het uitkauwen van een uitkomst van een enquete.

De reacties die we m.i. niet door elkaar moeten halen:
- tekst inhoudelijk (meer over dit, minder over dat, wel leuk over NY, fietsbel in db weergeven etc)
- opmaak gerelateerd

Mbt het eerste punt zou ik een andere thread opzetten.

Quick wins aangaande de huidige re-design zijn wat mij betreft niet alleen het rugwit, maar denk vooral aan het schrappen van wat lettertypes, minder bold, minder stijlen op 1 pagina. Op zich kan je denk ik met de stijlbibliotheek aardig uit de voeten, maar het lijkt nu of iemand er een showcase van wilde maken en geprobeerd heeft zoveel mogelijk stijlzaken op 1 pagina te combineren. Vandaar de onrustige uitstraling.

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 10 feb 2009 17:59

Zo juist PM ontvangen van Rodrick in reactie op mijn vorige post op dit topic. Hij vind dat ik 'op mijn teentjes getrapt ben' en dat mijn 'geschreeuw' de discussie vertroebelt. Ik heb gemeend inhoudelijke kritiek te geven op de restyling. De redactie voelde zich echter gegriefd/aangevallen door mijn opmerkingen die ik geplaatst had in mijn tweede post op dit topic. Omdat dit geenszins mijn bedoeling is heb ik de oorspronkelijke tekst in deze tweede post zojuist veranderd. Als ik iemand beledigd heb, biedt ik hem bij deze mijn verontschuldigingen aan.

Op een forum dienen mensen vind ik respectvol met elkaar om te gaan. Kritiek kan hierbij, zeker als het gaat over iemands werk, kennelijk onbedoeld hard aankomen.
Om de discussie een constructief vervolg te geven, onthou ik me dus van verder commentaar met betrekking tot dit topic ...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 10 feb 2009 18:27

Je moet die Caps Lock ook eens uitzetten!

Ik kreeg nou niet echt de indruk dat je aan het schreeuwen was? Maar goed dat komt dus blijkbaar bij iedereen anders over.

Ben blij dat je er bij zet "met betrekking tot dit topic" overigens.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 10 feb 2009 23:28

[quote="Frigo"]Om de discussie een constructief vervolg te geven, onthou ik me dus van verder commentaar met betrekking tot dit topic ...[/quote]

W'rom?
Jij bent toch ook constructief bezig?

lijkt me dat de redactie juist met dit soort kritiek wat kan.
als iedereen alles maar goed vindt en/of niet reageert op de vraag van de redactie om (constructieve) kritiek te geven, dan is het blad blijkbaar al perfect...

zal mijn bescheiden licht ook zsm over het blad laten schijnen.


;)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 11 feb 2009 00:57

Tof filmpje gemaakt op de fiets in New York nu op fiets.nl.

Ik snap de reactie aan het eind van het filmpje helemaal. :P

Plaats reactie