Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 22 mar 2021 08:23

En dan te weten dat je een forum hebt waar elke dag zeer vernieuwende inzichten aan de kaak gesteld worden als inspiratiebron.....

Ik denk dat het heel lastig is om nieuwe onderwerpen aan te boren die voor een breed en dus commercieel interessant publiek aantrekkelijk zijn, nieuwkomers en gevestigde orde. Ik heb hetzelfde met het forum en ook zoiets als Bikemotion. Jaren geleden dagelijkse bezoeker toen alles nieuw was. Nu zijn de onderwerpen evolutie ipv revolutie en herhaling van zetten. Van 10 naar 11 en 12 speed. Carbon is er al even. Elektrisch schakelen. Gravelracer als niche. Alle Alpenreuzen al eens gezien. Welk verzet heb ik nodig voor die en die berg. Etc.

Onze hobby is niet zo vernieuwend. Het enige onderwerp waar de afgelopen jaren volgens mij echt vorderingen zijn, is training en voeding, maar dan vooral bij de profs.

Ik zie het blad vooral als een interessante infobron voor nieuwkomers. Er zijn heel wat opstappers nu met Corona. Ik weet zeker dat het blad daar in meegroeit. Zo niet, dan is er wel een issue.

Ik zie naast de gravelracer ook wel ruimte voor een niche in de wielerbladen: een (online?) blad met daarin echt goed uitgeschreven onderwerpen voor de cracks die hier al wat jaren meegaan. En dan een linkje met dit forum waarin gediscussieerd kan worden. En dan ook gelijk aub even dit forum qua techniek weer een beetje vernieuwen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 22 mar 2021 08:59

Je bedoelt zeker iets als cyclingtips? Zij hebben de standaard reviews (waar wel kritische noten gekraakt worden), nieuwtjes qua spullen, wedstrijdverslagen. Maar ze hebben ook rubrieken met diepgaande analyses over de wielerwereld. Dat kan zijn over gravel. Of lange afstandswedstrijden. Of de UCI. Of de omstandigheden waar sommige profs zich in bevinden. Wielrennen in Afrika of Colombia. Achtergrond over Carapaz en het wielrennen in Ecuador. Enz enz enz.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 23 mei 2021 09:27

jullie magazine wordt meer en meer "een fietsen-magazine".. Wat ben ik met al die testen of reclames van fietsen ( en bij uitbreiding met jullie blad) de volgende 5 jaar als ik mij pas een nieuwe fiets heb aangeschaft?
En s het dan toch over de fiets zelf moet gaan waarom jullie dan niet ook een toespitsen op de terrasjesfietsers en hun fiets ( dus mensen die met een gewone fiets of e-bike een ritje doen?).
Heel weinig aandacht ook voor fietstoerisme ( tochten, hotels, fietsgebieden, enz...). Ook een colum waar leden hun ervaringen kunnen delen met de andere abonnees lijkt mij interessant. Is altijd leuk de ervaringen van medefietsers te kunnen delen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 23 mei 2021 18:20

het artikel over de ideale fietsgebieden in Italië vond ik nogal matig. Per gebied/berg een magere alinea en alle gebieden samen op niet meer dan een dubbele pagina.
In een 'Duits vergelijkbaar tijdschrift' kreeg ik een compleet reisverhaal van een reis door Italië van Noord naar Zuid v.v. voorgeschoteld, verdeeld over meerdere pagina compleet met beelden, informatie, overnachtingen, kaarten en een download link. Interessant voor nieuwkomers, coronafietsers, sofa-fietsers en vakantiefietsers.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 23 mei 2021 20:17

Ieder zijn menig. Ik vond die anwb sfeer verslagen van fietsvakanties nu juist weer helemaal niets.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 jun 2021 13:29

Nee_Nee schreef: 23 mei 2021 18:20 het artikel over de ideale fietsgebieden in Italië vond ik nogal matig. Per gebied/berg een magere alinea en alle gebieden samen op niet meer dan een dubbele pagina.
In een 'Duits vergelijkbaar tijdschrift' kreeg ik een compleet reisverhaal van een reis door Italië van Noord naar Zuid v.v. voorgeschoteld, verdeeld over meerdere pagina compleet met beelden, informatie, overnachtingen, kaarten en een download link. Interessant voor nieuwkomers, coronafietsers, sofa-fietsers en vakantiefietsers.
ik denk dat ook een paar ledenpaginas met verhalen en beschrijvingen van (minder bekende) reisdoelen een verademing zou zijn en eventueel een pagina met "uw mening".
Het is inderdaad zo dat enkel nieuwkomers (en dan nog) nog enige behoefte hebben aan info over de col du tourmalet, galibier of ventoux wegens al 20 maal gepubliceerd en overtal aan info op het web. Een huidig interessant thema lijkt mij parcours met gravelwegen , dat is "in" momenteel en de toevloed aan e-bikes zal toch ook "fiets" niet ontgaan zijn hoop ik.
Maar het zal wel zijn zoals in de politiek:" graag horen wij uw mening maar aan het eind doen wij toch onze eigen goesting (zin) en gebruiken wij ons eigen idee".
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie