Alles over vakanties op én met de fiets

Op de Cyclocrosser naar Barcelona

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 04 sep 2021 18:16

Leuk onderwerp. Volgend jaar heel veel tijd en datn is een rit die kant op leuk. Hoeveel delen zijn er van dat boek Groene Weg.? Snelle scan levert deel 1 op.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 sep 2021 19:30

Ik zit ook met plezier mee te lezen. Ik post over een week of zo mijn 'verslagje'. Ik ben bezig mei een groot rondje Spanje. Zo'n 2000 km in 4 weken, met bagage en tentje
Live fast; die young. mijn blog

martinobongo2
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 jan 2014 22:13

martinobongo2 04 sep 2021 22:03

Gaaf verhaal, man. En beterschap met de knie!

Fredo82
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 apr 2021 17:56

Fredo82 06 sep 2021 11:22

Dank voor de leuke reacties!
Superhandig inderdaad van die hotels onderweg in Frankrijk, die ga ik onthouden. Dat niet kunnen eten is echt killing. Afschuwelijk.
Ik had het niemandsland al eerder meegemaakt onderweg tijdens een eerdere fietstrip. En nu weer…
Hopelijk heb ik mijn lesje nu wel geleerd haha..

Ik ga met mijn Focus naar een bikefitter toe die zelf ook op een Mares rijdt.
Niet gelijk de hoofdprijs betalen maar gewoon puur om te kijken of t frame niet te groot is etc. Ook denk ik dat de cleats, schoenen etc zeker belangrijk zijn! Het ‘echte’ Bikefitwerk doe ik als ik een fiets heb die goed past bij mijn afmetingen.

Als hij te groot is…. Tsja, dan wordt het afscheid, moeilijk, want ik ben wel gehecht aan mijn fiets, maar goed, so be it.
In de tussentijd verkoop ik een gitaar en heb ik zodoende een buffer aan geld die ik kan uitgeven aan een evt. nieuwe fiets terwijl de Focus dan in de verkoop gaat.
(Nog snel voordat de herfst/winter begint hopelijk!!!)

Knie gaat heeel langzaam….. lopen nog steeds oké, maar fietsen… hoogstens kleine ritjes op de stadsfiets naar de stad. Herstel schijnt sowieso lang te duren bij iedereen, dus ja,... it’s okay.

Ik had eigenlijk niet verwacht dat het me mentaal/emotioneel zo zou raken, zo ontdek je wel dat je een passie hebt.
(tijdens mijn herstel in frankrijk geluisterd naar de 'Lost Dot" podcast over de Trans Continental Race, het rauwe afzien en de huilende deelnemers. Man, wat is dat geweldig. Tranen in mn ogen en veel troost gehad. Aanrader!)

Ben heel benieuwd naar jouw avontuur ook Rob! Lijk me heerlijk om nu nog lekker in Spanje rond te touren!

P.S. Mochten er dus (al dan niet vooruit lopend op de zaken) geïnteresseerden zijn in mijn Focus, of ook gitaristen zijn die een mooie Gibson ES-330 (1967) graag op schoot willen hebben: stuur maar een berichtje :)
Mijn filosofie: Ik ben nu 39, gitaarspelen, lesgeven etc kan altijd nog als ik jaren ouder ben, maar superfit zijn, alles uit je lichaam proberen te halen, en daar tijd voor hebben... die tijd is ---> Nu.
And I'm loving the idea :)

Had me altijd al voorgenomen om te stoppen met roken voor mijn 40ste. Dat doel is op dit moment al behaald :winkthumb:

Geniet nog van t mooie fietsweer allen!

mledonis
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2021 21:45

mledonis 26 sep 2021 20:23

mooi verhaal ! gaaf hoor !

Over de fietstype: volgens mij maakt het als beginner weinig uit, maar ik heb eigenlijk dezelfde vraag, overigens, jouw fiets zag er prima uit. daarna ketting smeren, banden oppompen en liefst soepel draaiende lagers.

en nog dit: """iets""" rustiger opbouwen is liever voor je knieën denk ik.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1658
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 30 sep 2021 17:15

Aiii, je knie! Ik kreeg al pijn bij het lezen van de volle vaart naar Barcelona in 1 week.
Maar wel een prachtig verhaal! :like:
Ik zou zeggen: bikefit, fiets afstellen, net een tikkie rustiger aan en gaaaan.
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 sep 2021 18:45

En een veel lichter verzet.

Plaats reactie