Backroads graveltocht Amerongen
Nee hoor, volgens mij gaat het bij dit soort ritten en tarieven om commerciële organisaties. Die willen dus geld verdienen aan de tochten.
Dat is echt anders dan de tochten “van de toerclub”.
Voor Strade Bianche Achterhoek betaal je geloof ik 17,50 en krijg je een bevoorrading van een niveau dat ik nog nooit tegen gekomen ben, ook niet bij tochten die meer dan 1500 euro kostten.
Moet je eens een gravel tocht in de VS gaan rijden... Basisbedrag is meestal al 100$ en dan krijg je alleen een GPX. Uitpijling is er niet, dat mag je zelf doen. Je moet verplicht je eigen support crew hebben. Heb je die niet? Kun je een rugzakservice bijboeken à 75$. Een beacon is verplicht, aangezien niet overal bereik is met de mobiele telefoon. Heb je die niet? Hoppa nog eens 50$ erbij.
Oh ja, bij de bevoorrading is alleen water gratis. Voor de rest moet je betalen. Technische ondersteuning is er ook niet. Wel een bezemwagen, dus pech = vertrekken.
Die 3 tientjes van Backgrouds is geen koopje, maar als het goed georganiseerd is, is het niet echt duur. Ga eens een dagje naar het pretpark, dierentuin of desnoods naar de bios. Kijk eens wat je kwijt bent. Nederlanders vinden gewoon alles duur. Dat heb ik in een jaar professionele duikinstructie wel geleerd.
Het is niet eerlijk om dit te vergelijken met de lokale dorpstocht van WV Klein Kransje o.i.d. Dat is een vrijwilligersorganisatie, dit is gewoon een verdienmodel. Dat is in Nederland een vies woord. Waarom eigenlijk. Niemand heeft ooit geklaagd dat zijn werkgever graag geld wil verdienen, maar als een ander geld wil verdienen dan is hij een geldwolf. Tot zover de belachelijke Nederlandse dubbele moraal.
Moet je eens een gravel tocht in de VS gaan rijden... Basisbedrag is meestal al 100$ en dan krijg je alleen een GPX. Uitpijling is er niet, dat mag je zelf doen. Je moet verplicht je eigen support crew hebben. Heb je die niet? Kun je een rugzakservice bijboeken à 75$. Een beacon is verplicht, aangezien niet overal bereik is met de mobiele telefoon. Heb je die niet? Hoppa nog eens 50$ erbij.
Oh ja, bij de bevoorrading is alleen water gratis. Voor de rest moet je betalen. Technische ondersteuning is er ook niet. Wel een bezemwagen, dus pech = vertrekken.
Die 3 tientjes van Backgrouds is geen koopje, maar als het goed georganiseerd is, is het niet echt duur. Ga eens een dagje naar het pretpark, dierentuin of desnoods naar de bios. Kijk eens wat je kwijt bent. Nederlanders vinden gewoon alles duur. Dat heb ik in een jaar professionele duikinstructie wel geleerd.
Het is niet eerlijk om dit te vergelijken met de lokale dorpstocht van WV Klein Kransje o.i.d. Dat is een vrijwilligersorganisatie, dit is gewoon een verdienmodel. Dat is in Nederland een vies woord. Waarom eigenlijk. Niemand heeft ooit geklaagd dat zijn werkgever graag geld wil verdienen, maar als een ander geld wil verdienen dan is hij een geldwolf. Tot zover de belachelijke Nederlandse dubbele moraal.
Beleving. Meedoen aan een event. Niet alleen fietsen. Dat is heel veel mensen heel wat waard.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
En voor sommigen helemaal niks.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
En dat is nou het mooie: je mag helemaal zelf kiezen of je meedoet aan zo'n evenement of niet.
En Backroads is natuurlijk geen super massaal evenement hè. 200 deelnemers, 500 misschien? Meer dan 500 zal het zéker niet zijn vermoed ik.
In dat laatste geval heb je het over een ticketomzet van €16K waar alles alles alles nog van betaald moet worden, en de mensen die zoiets professioneel organiseren ook nog van moeten leven. En een tocht organiseren als volwaardig evenement is echt onmeunig veel méér werk dan in Komoot een routetje in elkaar klikken om met een klein clubje vrienden zelf te gaan rijden.
En Backroads is natuurlijk geen super massaal evenement hè. 200 deelnemers, 500 misschien? Meer dan 500 zal het zéker niet zijn vermoed ik.
In dat laatste geval heb je het over een ticketomzet van €16K waar alles alles alles nog van betaald moet worden, en de mensen die zoiets professioneel organiseren ook nog van moeten leven. En een tocht organiseren als volwaardig evenement is echt onmeunig veel méér werk dan in Komoot een routetje in elkaar klikken om met een klein clubje vrienden zelf te gaan rijden.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Gijs Backroads is een bedrijf en hij leeft er van. Schoorsteen moet roken. Hij biedt ook meer dan een simpele toertocht van een fietsclub. Een evenement met een beleving is meer dan een uitgepijld rondje.
Je bier en je hamburger zijn inbegrepen en het evenement is kleinschaliger dan een grote toertocht van de Valleirenners of DTC en dergelijke. Vanwege de noodzakelijke vergunning is er waarschijnlijk ook een deelnemerslimiet.
Je bepaalt zelf of je het de moeite waard vindt en het bedrag er voor over hebt.