Alles over vakanties op én met de fiets

Backroads graveltocht Amerongen

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 aug 2021 09:46

dickw schreef: 16 aug 2021 08:58 Ik hoorde pas van dat het organiseren van een rit ook heel wat duurder geworden is als voregen. Was je voreger een paar honderd euro kwijt aan vergunningen, kan dat nu snel naar een 1500 op lopen. En je moet tegenwoordig een plan hebben liggen dat gevalideerd is door een commerciele organisatie. Dus de ritten van een paar euro zullen we waarschijnlijk nooit meer zien.
Dat klopt denk ik wel. Evenementen moeten aan meer regels voldoen en meer plannen inleveren en dergelijk dus gewoon meer werk. En ik kan met zo voorstellen dat vrijwilligers daar geen zin in hebben en wellicht ook niet de kennis en kunde voor hebben. En dus moeten organisaties profs inhuren die geld kosten.

Het lokale jaarlijkse meerdaagse zuipfestijn hier voor mijn deur (dat gelukkig al 2 keer is afgelast ivm corona, ieder nadeel voor hep ze voordeel) schijnt ook last te hebben van stijgende kosten door meer regels en duurdere vergunningen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 16 aug 2021 10:55

dickw schreef: 16 aug 2021 08:58 Ik hoorde pas van dat het organiseren van een rit ook heel wat duurder geworden is als voregen. Was je voreger een paar honderd euro kwijt aan vergunningen, kan dat nu snel naar een 1500 op lopen. En je moet tegenwoordig een plan hebben liggen dat gevalideerd is door een commerciele organisatie. Dus de ritten van een paar euro zullen we waarschijnlijk nooit meer zien.
Dat klopt: de eisen die gemeentes en lokale natuurbeheerders stellen, worden steeds zwaarder. Daarnaast zien natuurbeheerders ook de mogelijkheden van extra inkomsten (geef ze eens ongelijk). Verder geven de beheerders ook niet altijd toestemming voor delen van een route ook al mag je er wel komen. Ik weet bijvoorbeeld dat er geen toestemming gegeven zal worden door Gooisch Natuurreservaat voor een bepaalde passage bij de natuurbrug Laarderhoog: je mag er fietsen maar ze willen geen ‘massa’ omdat het ook een belangrijke wildpassage is over de A1.

Ik vermoed dat zelfs met een prijs van € 32,50 het niet een dik belegde boterham is voor de organisatie.

GPX-je is zo gemaakt, maar raar maar waar ben ik altijd degene in mij fietsgroep die dat regelt, en kijk eens op de gravel community op FB: 3/4 van de vragen gaat over een GPX. Blijkbaar wordt een route bedenken als erg lastig ervaren 😅
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 aug 2021 11:39

Verbaas ik me ook altijd over, sommige mensen lijken echt te denken dat het moeilijk is om een route in elkaar te klikken...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 aug 2021 12:35

Voor sommige mensen IS het moeilijk om een route in elkaar te steken.

Voor sommige mensen is het zelfs (bijna) onmogelijk om een route op hun gps te krijgen, laat staan ermee te navigeren.

Niet iedereen is mee met de laatste technologie en dat zijn zeker niet allemaal oude mensen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 16 aug 2021 12:43

dickw schreef: 16 aug 2021 08:58 Ik hoorde pas van dat het organiseren van een rit ook heel wat duurder geworden is
En ook aansprakelijkheidstechnisch zit het allemaal wat minder vrijblijvend in elkaar dan vroeger... :(
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 16 aug 2021 12:46

TL@ schreef: 16 aug 2021 12:35 Voor sommige mensen IS het moeilijk om een route in elkaar te steken.
En een echt leuke route in elkaar steken in een gebied dat je niet kent is sowieso behoorlijk veel werk.

Dus soms is goed jatten beter dan slecht bedenken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 aug 2021 13:28

Zeker bij gravel, waar zelfs experts soms niet eens weten of iets wel of niet illegaal is.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 aug 2021 15:19

Daar zit op de Utrechtse Heuvelrug beslist iets in. De ene onverharde weg is verboden voor fietsers, de andere is te druk, de volgende gaat over privéterrein. Maak daar maar eens iets moois mee. Elke eigenaar wil een vergoeding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 aug 2021 08:42

En dan zijn er nog veel mensen die bordjes 'Prive' zetten op een stuk openbare weg.

In Vlaams-Brabant ook al bordjes met 'Fietsen verboden' gezien op de Bloso-Routes
Afbeelding

Plaats reactie