Alles over vakanties op én met de fiets

Peschiera del Garda

JulianVelo
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 mar 2019 17:21

JulianVelo 15 jul 2021 22:31

Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar voor het eerst op vakantie naar het Gardameer met mijn vrouw en dochter. Ik wil mijn racefiets meenemen om daar ook af en toe wat rondjes te fietsen. Ik zit in Peschiera del Garda en vroeg mij af wat mooie routes zijn om te rijden. Ik had zelf al wel 2 routes gemaakt via Strava over de Monte Baldo maar ben benieuwd wat jullie aanraders vinden? Eind augustus ga ik naar de Vogezen met collega’s dus dit is wel een mooie voorbereiding

Groet

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 15 jul 2021 23:16

Even de zoekfunctie gebruiken op dit forum, dan zie je dat dit topic volkomen overbodig is.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 16 jul 2021 09:54

Niet helemaal met je eens Tukker. Je vindt hier vooral routes en aanbevelingen voor het noorden van het Gardameer. Peschiera ligt een stuk ongunstiger en echt in de megadrukte. Kan me voorstellen dat je vanuit daar toch wel wat lastiger leuke ritjes kunt maken, Zelf ook geen idee, want ik heb altijd in het noorden verbleven. Wel hoor ik vanuit daar dat het nieuwe fietspad rond het meer echt heel mooi is geworden en zeker de moeite waard is om te rijden, Uiteraard wat stukken waar het druk is met voetgangers maar ik hoor van locals dat het zeker de moeite waard is om minimaal 1 keer tijdens je vakantie rond te gaan.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 16 jul 2021 11:41

Het topic FIETSEN PESCHIERA DEL GARDA / FIGLINE VALDARNO (TOSCANE) kent al ruim 40 reacties .
Zoek je alleen op 'garda' dan heb je ruim 140 reacties waar dat woord in voorkomt. ;)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jul 2021 11:57

Ter aanvulling. Langs de Mincio kan je - zeker s'ochtends - heerlijk rustig fietsen.

Rondje Gardameer zou ik vroeger niet zo snel gedaan hebben maar vorig jaar met een groepje Italianen gedaan.
Donderdag is de beste dag beweren zij en met de klok mee de beste kant maar dat zal ieder snappen.

Op sommige plaatsen is het fietspad echt geweldig
Afbeelding

Als alles meezit ga ik dit jaar weer die kant op en ga ik met die Italiaanse vrienden een rondje door bergen fietsen.

Een van de opties is aan de oostkant van de Adige. Dus ten noorden van Verona. Is het natuurgebied van Lessinia.
Schijnt heel rustig te zijn. Zeker in vergelijk met het megatoerisme op de Monte Baldo.

Dan vertrekken we gewoon uit Peschiera del Garda en schuin weg naar het noorden. Zal 150km en 3000hm zijn.
Vorige jaar gezien dat je naar het noorden/oosten na 1-2 km dan heel rustige wegen hebt. Via plaatsjes als Cola of Sandra weg rijden en de gele wegen op de kaart vermijden.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 16 jul 2021 13:09

Monte Baldo druk? Wij zijn er vorige week amper een levende ziel tegengekomen (vanuit Avio en erna dalende naar Mori). Ofwel waren we al een beetje buiten bewustzijn door de voorafgaande beklimming van de Sega di Ala :D

Het was mijn eerste bezoek aan het Gardameer dus ik moet toegeven dat ik niet kan vergelijken, maar het was zeer rustig op alle hellingen.

Ook kan ik je verder niet echt helpen qua routes, wij verbleven helemaal noordelijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jul 2021 13:23

Ik denk dat je net voor de vakantie van de Italianen zat en de Corona zal ook wel z'n werk doen. Daarnaast vind ik in de bergen al snel druk.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 jul 2021 18:55

Mwa twee jaar geleden in augustus ook prima te doen hoor.
De eerste drie km vanaf de kustweg zijn druk dan een parallel weg zoeken.

Ik reed vanuit piano die Claudia, de klimmen zijn echt wel redelijk rustig. Nu is dat perceptie, maar de ventoux is bv in september vele malen drukker

Plaats reactie