Alles over vakanties op én met de fiets

Uitrusting/tips racefiets Spanje

Hjdijk
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 sep 2019 11:33

Hjdijk 08 jul 2021 13:43

Hallo,

Hopelijk gaat het lukken om over een aantal weken de Costa Brava (omgeving L'éscala) te bezoeken. Wij willen daar ook gaan fietsen en nemen onze racefietsen mee. Is het aan te raden hier wat bredere banden (zit nu 28 mm op) op te zetten in verband met de verwachten ondergrond? Of is 28mm oké? Ik snap dat dit afhangt van de route die ik zelf kies, maar desondanks hebben bredere banden mij in andere landen regelmatig "gered" omdat ik behoorlijk gravel terecht kwam. Met name in Italië waar ik veel gefietst heb. Spanje ken ik wat dat betreft niet zo goed. Andere tips zijn ook van harte welkom!

Gracias!

marsman
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 09 jul 2021 09:48

Ik durf niet te zeggen of bredere banden je gaan redden of bijvoorbeeld minder lekgevoelig zijn. Ik zou vooral kiezen voor lekbestedige bandjes. 28 vs 32 mm maakt niet zoveel uit. Kijk bijv. naar de Conti Gatorskin ofzo
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

TdeWolff
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 aug 2015 22:26

TdeWolff 11 jul 2021 21:13

Zoals je al zegt hangt af van de route die je neemt. Als je een route uitstippelt over de weg, kan je met de zelfde bandbreedte rijden als je ook in Nederland doet. Wegen zijn in deze omgeving in goede staat, juist ook de kleinere binnendoor wegen. Probeer de wegen aangeduid met een C zo min mogelijk te gebruiken, hier rijdt vaak veel verkeer en rijd je op een smalle strook (max 1m breed) en hier ligt dan ook nogal eens wat rommel. Op de binnenweggetjes is het een heel stuk rustiger en kom je soms amper verkeer tegen.

Plaats reactie