Alles over vakanties op én met de fiets

12 juni 2021, BRM 300 Boekelo : Oostvaardersplassen

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 05 jun 2021 01:03

Nederland heeft een zeer groot scale aan landschappen te bieden. Dat is het centrale idee achter dit brevet. Vanuit Boekelo gaan we via het Twentse cultuurlandschap naar het westen. Bij Deventer maakt het coulisselandschap plaats voor rivieren en dijken. Na een kort stukje over de dijk duiken we echter uiterwaarden in. Na Vaassen maakt gaan de akkers over in bossen. Dat de bossen de glooiingen in het landschap aan het oog onttrekken neemt niet weg dat het vlakke wat het grootste deel van deze route zal kenmerken onderbreekt. Harderwijk zorgt dat de overgang naar de polder niet al te plots is. Nu zullen vele kilometers rechtdoor volgen. Links de bloemen velden, later de Oostvaardersplassen. Wanneer we de polder verlaten zullen we via de Veluwe richting de Posbank gaan. Hier zullen de enige echte klimmetjes zich laten zien. Met een prachtige afdaling verlaten we ook de wouden en gaan we weer door de uiterwaarden richting Zutphen, waar we de IJssel over zullen steken. Vlak na de IJssel is de laatste controle. Via de Achterhoek zullen we weer terugkeren in Boekelo.

Let op niet parkeren in de Beckumerstraat!

Ook voor deze tocht gelden de speciale Corona regels:

Blijf thuis als je verkouden bent of koorts hebt.
Vermijd nauw contact en respecteer de afstand van 1½ meter
Spugen en fluimen wegblazen is niet toegestaan.
Vergeet niet een mondmasker en handschoenen voor onderweg, er kunnen situaties voorkomen waarbij het gebruik verplicht is.
Neem een eigen pen mee.
Neem kennis van en respecteer de coronaregels in Nederland. In het bijzonder, als je niet in Nederland woont, dan kan er een quarantaineverplichting zijn bij binnenkomst van Nederland of een recente negatieve coronatest (of vaccinatie). Een zelfde regeling kan van kracht zijn bij terugkomst in het thuisland.

Deelname alleen na vooraanmelding en betaling online. Dat kan via https://www.randonneurs.nl/brevet/brm-300-boekelo-2/

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 05 jun 2021 09:57

Praktisch vraagje: is dit een gezamenlijke start om 9:00 of kan er eerder / verspreid gestart worden?

Met mijn huidige (gebrek aan) tempo kan ik alle tijd gebruiken om de laatste trein terug naar Groningen te halen :) Moet het weer wel een beetje meewerken natuurlijk, ik las net mijn verslagje van de laatste editie (die van windkracht 8 op de Oostvaardersdijk van maart 2019) terug en toen kwam ik pas weer om 1:30 aan in Boekelo...

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 05 jun 2021 10:53

FryskBloed schreef: 05 jun 2021 09:57 Praktisch vraagje: is dit een gezamenlijke start om 9:00 of kan er eerder / verspreid gestart worden?

Met mijn huidige (gebrek aan) tempo kan ik alle tijd gebruiken om de laatste trein terug naar Groningen te halen :) Moet het weer wel een beetje meewerken natuurlijk, ik las net mijn verslagje van de laatste editie (die van windkracht 8 op de Oostvaardersdijk van maart 2019) terug en toen kwam ik pas weer om 1:30 aan in Boekelo...
Vanwege de Corona situatie starten we voorlopig nog gespreid.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 05 jun 2021 11:56

Of doorfietsen naar huis? Nu je weer door Duitsland heen kunt, is Boekelo-Groningen slechts 120km :-)

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 09 jun 2021 20:00

Feest gaat voor mij helaas niet door :(

Mijn kat heeft een stuk van z'n favoriete speelgoed opgevreten en dat is zojuist operatief uit zijn darmen verwijderd. Hem dan zaterdag de hele dag alleen laten vind ik toch wat minder.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 09 jun 2021 20:43

Die katten ook altijd.... Gelukkig is de 600 in Amsterdam is ook een mooie seizoensopener.

Plaats reactie