Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 jul 2021 13:18

hopjes schreef: 06 jul 2021 13:07 Ik heb afgelopen weekend meegekeken bij iemand naar de FAQ van die coronacheck app en daar staat vermeld wat erin staat, er zit een verschil tussen de internationale en nationale QR code.
(...)
Dat weet ik. Alleen kan ik dus geen gebruik maken van de coronacheck app, omdat mijn 2e vaccinatie niet geregistreerd staat in de databases waar deze app zijn info vandaan haalt. Ik moet het doen met de papieren versie (die ik via mijn huisarts heb verkregen), en ik word een beetje zenuwachtig van het feit dat ik op geen enkele manier lijk te kunnen checken wat een controleur ziet als hij mijn code scant (en er, gezien alle gedoe tot nu toe, ook weinig vertrouwen in heb "dat het wel goed zal zitten").

Er is wel een Coronascan app, maar die scant alleen de Nederlandse QR codes :-/
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 06 jul 2021 13:30

Ah, helder, ik begrijp je probleem. Ik heb geen idee, maar het lijkt me niet nodig om je zenuwachtig te maken gezien er geen controle is en jij je wel aan alle voorschriften en adviezen hebt gehouden.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 jul 2021 13:48

Dat laatste uiteraard... :-)

Maar ik wil ook nog naar Noorwegen (sorry, off topic) eind deze maand. En die zijn niet zo makkelijk...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 06 jul 2021 15:21

53x11 schreef: 06 jul 2021 13:48 Dat laatste uiteraard... :-)

Maar ik wil ook nog naar Noorwegen (sorry, off topic) eind deze maand. En die zijn niet zo makkelijk...
Zaterdag 2e vacc gehad. Staat inmiddels wel in MijnRivm maar nog niet in de app.
Dat zal dan ook wel snel in orde zijn neem ik aan ( mogelijk wordt er +14 dagen aangehouden?).
Edit: lees net op tt dat je pas na 14 dagen geldige qr code voor NL krijgt.
Vreemd dat voor het buitenland 1 vacc blijkbaar wel genoeg is.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 jul 2021 18:15

Wij zitten in een soortgelijke situatie 53x11. Mijn vrouw is begonnen met het AZ vaccin maar kiest nu voor een moderna of pfizer. Inmiddels is Pfizer na AZ goedgekeurd hangende wat de Jonge hier weer van gaat maken…

Hoe dan ook de huisarts adviseerde om beide QR codes uit te printen en mee te nemen. Bij controle moet je dan uitleggen dat je op basis van batchnummer en datum het bewijs hebt 2 x gevaccineerd te zijn.
Daarnaast alles in het gele boekje uploaden op je telefoon, daarin staan dan namelijk alle relevante data vermeld en dan moet het wel heel vreemd lopen willen ze dat niet accepteren! Verder nog vermelden dat de registratie in NL op dit moment een puinzooi is en dat je deze strategie rechtstreeks van je huisarts hebt meegekregen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 06 jul 2021 18:19

Enzzo schreef: 05 jul 2021 20:51
bever schreef: 05 jul 2021 19:47 Ik ben gister terug gekomen van een rondje door de Provence-Alpes-Côte d'Azur. Heen met de auto, terug met de trein. …
Was de auto stukgegaan dan?’
Nee met vrienden heen gereden, zij gingen terug naar NL, ik wilde wat langer blijven om een beetje rond te reizen

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 jul 2021 18:25

Ah ja dat kan natuurlijk ook nog
:winkthumb:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 jul 2021 19:01

@enzzo: dank voor de tip. Ga ik maar doen denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 jul 2021 19:24

Vertrouw uiteindelijk op waar je zelf controle over hebt en neem het gele boekje mee en zorg dat daar de juiste stempeltjes en stickertjes van je vaccinaties in vermeld staan. Werkt de IT niet mee, dan heb je altijd een papieren backup

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 jul 2021 08:06

Tsja, hoe je in 2 weken tijd een rooskleurige situatie compleet kunt verkloten. Fietste gisteren naar kantoor (netjes aangemeld want ik houd me aan de regels), zie ik langs de Gaasperplas een festival-terrein opgebouwd worden. Dus we gaan ook dit weekend gewoon door met de zooi nog een beetje erger maken. Ik begrijp werkelijk niet waarom ze niet op de rem trappen. Nu weer lockdown lijkt me niet echt goed voor de moraal van mensen die het wel netjes doen en slecht voor de economie. Ik hoop inderdaad dat reizen mogelijk blijft.

Zijn de franse cijfers nog wel goed? Daar lees ik niet veel over, en die site van de EU is bij to 2-7....

Overigens, vooralsnog betekent Nederland op rood niet dat we niet naar Frankrijk mogen reizen toch? Dat lijkt me een besluit van de fransen. Alhoewel het natuurlijk niet helpt...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 jul 2021 08:51

daniel1975 schreef: 07 jul 2021 08:46 Uiteraard is de UK geen EU meer, maar volgens mij mogen Britten nog steeds niet zomaar de EU inreizen. Of is dat inmiddels aangepast?

Verder 100% eens dat er gekeken moet worden naar ZH opnames en niet naar pos.-testen.
Echter, ze hebben de teugels ineens wel heeeeeel erg los gelaten. Restaurants en terrassen volledig open en natte horeca met wat restricties was natuurlijk een veel betere tussenstap geweest.

Ik kan het overigens "de jongeren" ook niet kwalijk nemen, ik had precies hetzelfde gedaan.

Ik ben wel blij met mijn gele boekje en de stempels. Ivm de huidige ontwikkelingen ga ik toch maar even een pcr testje halen om naar Frankrijk te kunnen (stel je voor dat er een ambtenaar bedenkt om 'Ollanders te gaan controleren). Ik ga niet die app erop zetten en in het geval van een false positive pak ik ook wel een fake certificaat. Ze zoeken het maar uit met al hun flauwekul.

En on topic: de actuele situatie in de zuid alpen is stabiel droog en warm weer van een graad of 29-30 8-)
Bonnet, Parpaillon, etc, here we come :winkthumb:
Ik las gisteren op het nieuws dat er wel degelijk gecontroleerd wordt, dus testen is denk ik niet zo heel dom.

Ik neem die jongeren helemaal niks kwalijk, die maken gebruik van de mogelijkheden. En die mogelijkheden konden er best zijn, maar wel een beetje minder imho. Ik las ook dat 20 procent van de nieuwe besmettingen uit de horeca komt (en mijn invulling is dan dat dat de kroegen en clubs zijn, terrassen en restaurants lijkt me onwaarschijnlijk).

Overigens heb ik voor vetrek op maandag voor de hele familie een antigeen-test gepland op zondag, heb je binnen een uur de uitslag. PCR hoeft op zich niet. Ik moet zeggen dat de afspraken heel ruim voorhanden waren en later heb ik ze nog kunnen verzetten naar een locatie die voor mij dichterbij was en makkelijk aan te rijden was. Op zich hebben ze dat wel goed geregeld lijkt het.

Vrijdag krijgen mijn vrouw en ik de laatste prik, dus te laat om geen test te hoeven. De pubers hier in huis mogen vrijdag ook. Gaan ze in ieder geval een beetje beschermd op pad, maar het grootste voordeel is dan dat ze de tweede voor het einde van de zomervakantie kunnen pakken, dus beschermd terug naar school....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2021 09:04

@Rikkert, ik ben benieuwd waar je gelezen hebt dat er gecontroleerd wordt. Vaucluse is inmiddels overspoeld door Belgen en in iets mindere mate Nederlanders.
Disco's gaan in Frankrijk dit weekend open. Volgende week misschien te zien in de cijfers? Vaccinatiegraad in Frankrijk is beduidend lager dan in Nederland.

Plaats reactie