Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2021 17:31

daniel1975 schreef: 13 jul 2021 17:24 Sowiso benieuwd naar de details. Gaan ze campingzwembaden ook onder die testregeling vanaf 21-7 laten vallen bijvoorbeeld?
Sowiso campings zijn groepen groter dan 50 personen in principe.
De meeste zwembaden zijn openlucht, dus zou zo maar kunnen dat.....
Morgen kan het weer anders zijn ;)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 jul 2021 17:55

havana schreef: 13 jul 2021 15:13 Vaccins en lockdowns, hoe kut ook, zijn helaas de enige uitweg uit deze teringzooi. Als je aan beide niet wenst mee te werken, dan vind ik daar heel veel van.
+1 ben ik volledig met je eens, maar waarom willen mensen dan kosten wat het kost naar het buitenland op vakantie.

Wellicht is het handiger om een stapje terug te doen en in eigen land te blijven. Zo blijft de zorg niet overbelast door mensen die straks toch weer terugkomen met een virusje onder de leden in welke variant ook 🤨.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 13 jul 2021 18:00

Misschien moeten we hier iets minder mee doen met het creëren van hokjes-denken met enerzijds vaccin = de oplossing en anderzijders antivaxxers zijn de oorzaak van het langer duren van de corona-ellende.

Ik ken diverse personen die louter en alleen een vaccin nemen zodat ze van het gezeik af zijn en door kunnen gaan met vreten, zuipen en vet worden.
Ik ben zelf iemand die erop tegen is dat het vaccin zo goed als door je strot gedrukt word, zeer zeker bij kinderen. Voor kwetsbaren en ouderen is het echter verstandig om een vaccin te nemen gezien het grote risico op ernstige bijwerkingen.
Corona blijft nog wel even. Ik heb zelf corona gehad, ken mensen met long-covid en heb een dubbel-gevaccineerde vriend die op IC ligt ivm bloedpropje... Tja. Het enige wat ik zeker weet is dat de modellen waar de overheid en RIVM mee schermt, niet kloppen en structureel fout zijn en dat de media zeer selectief is... helaas!

Dit jaar lekker kamperen in Italie en niet in Frankrijk!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2021 18:11

rene schreef: 13 jul 2021 17:55
havana schreef: 13 jul 2021 15:13 Vaccins en lockdowns, hoe kut ook, zijn helaas de enige uitweg uit deze teringzooi. Als je aan beide niet wenst mee te werken, dan vind ik daar heel veel van.
+1 ben ik volledig met je eens, maar waarom willen mensen dan kosten wat het kost naar het buitenland op vakantie.

Wellicht is het handiger om een stapje terug te doen en in eigen land te blijven. Zo blijft de zorg niet overbelast door mensen die straks toch weer terugkomen met een virusje onder de leden in welke variant ook 🤨.
Waarom zou ik in NL blijven?
Corona trekt zich niets van grenzen aan en ik kan beter in de Alpen gaan fietsen dan bier drinken in een Holland cafe….
In eigen land is alles bomvol en pokkeduur. Ze jagen je wel een beetje weg ook hoor.

Ik rook niet, drink in zeer beperkte mate, sport ruim boven gemiddeld, eet zeer gezond en over paar dagen 2x gevaccineerd. Waarom zou ik niet met gebruik van gezond verstand gaan?
Moet ik dan weer “opdraaien” voor het deel van de samenleving die precies tegenovergesteld leeft?
Ik heb daar geen zin meer in. Egoïstisch? Misschien wel, maar alle mensen die ongezond leven cq. overal met de pet naar gooien kan ik toch niet redden.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2021 18:21

@hopjes, ook voordat er corona gevaccineerden waren lagen er mensen op de IC met stolsels. Je kennis kan vaccin"pech" hebben, maar net zo goed gewoon pech.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 jul 2021 18:28

Blijkbaar heb je binnenkort (1 aug?) ook een vaccinatie bewijs/testbewijs nodig om de supermarkten in te kunnen :shock:

Ben heel benieuwd hoe men dat gaat organiseren in Frankrijk?!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2021 19:25

Dat heb ik nog niet gezien, maar onder het hoofdstukje meer dan 50 personen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2021 19:43

@enzzo: in de Nederlandse pers werd het aangegeven/vertaald als winkelcentra.
Zou mij voor kunnen stellen dat dat iets anders is dan een supermarkt.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2021 20:09

daniel1975 schreef: 13 jul 2021 19:43 @enzzo: in de Nederlandse pers werd het aangegeven/vertaald als winkelcentra.
Zou mij voor kunnen stellen dat dat iets anders is dan een supermarkt.
Ja, dat lijkt me ook. Dat zijn die mega centra. Die waren tijden de lock-down ook gesloten

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2021 20:33

Over kleuren;
7 daags gemiddelde is nu 42.6 / 100.000 met een positief percentage >4%. Dan kom ik op oranje volgens de kaart op reopen.eu. Zeker omdat de 14daagse cijfers nog gunstiger zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 jul 2021 20:41

Geruchten van rood maar nog niet bevestigd. Veel mensen die uit het buitenland terugkomen met corona helpt er niet aan mee.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 jul 2021 20:44

daniel1975 schreef: 13 jul 2021 18:11
rene schreef: 13 jul 2021 17:55
havana schreef: 13 jul 2021 15:13 Vaccins en lockdowns, hoe kut ook, zijn helaas de enige uitweg uit deze teringzooi. Als je aan beide niet wenst mee te werken, dan vind ik daar heel veel van.
+1 ben ik volledig met je eens, maar waarom willen mensen dan kosten wat het kost naar het buitenland op vakantie.

Wellicht is het handiger om een stapje terug te doen en in eigen land te blijven. Zo blijft de zorg niet overbelast door mensen die straks toch weer terugkomen met een virusje onder de leden in welke variant ook 🤨.
Waarom zou ik in NL blijven?
Corona trekt zich niets van grenzen aan en ik kan beter in de Alpen gaan fietsen dan bier drinken in een Holland cafe….
In eigen land is alles bomvol en pokkeduur. Ze jagen je wel een beetje weg ook hoor.

Ik rook niet, drink in zeer beperkte mate, sport ruim boven gemiddeld, eet zeer gezond en over paar dagen 2x gevaccineerd. Waarom zou ik niet met gebruik van gezond verstand gaan?
Moet ik dan weer “opdraaien” voor het deel van de samenleving die precies tegenovergesteld leeft?
Ik heb daar geen zin meer in. Egoïstisch? Misschien wel, maar alle mensen die ongezond leven cq. overal met de pet naar gooien kan ik toch niet redden.
Vlgs mij ben je aan vakantie toe 😂.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie