Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 08 jul 2021 09:53

derxx schreef: 08 jul 2021 09:31 Voor Frankrijk hoop ik toch echt dat de situatie in .NL weer gaat verbeteren gedurende de zomer, want ik ga eind augustus richting Alpe d'Huez. Die reis (en nog een andere reis in het najaar) is me vorig jaar al door de neus geboord door iedereen die zo nodig de regels aan de laars moest lappen, en hoop echt dat ie dit jaar wel doorgaat. Ik ben ondertussen volledig gevaccineerd en m'n vrouw over 2 weken, dus dat zou geen issue mogen zijn. Nu maar hopen dat het niet de klauwen uit gaat lopen, maar resultaten uit het verleden bieden weinig hoop in deze...
Waar ik me dan enorm verbaas dat jij deze opmerking dan hier op dit moment plaatst!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 jul 2021 09:55

53x11 schreef: 08 jul 2021 09:18 Het moderatiebeleid lijkt te bestaan uit of helemaal niks doen terwijl dat hard nodig is (een topic over een zekere mw Moonen is een goed voorbeeld daarvan) of anonieme en ogenschijnlijk willekeurige censuur. Jammer hoor, want het forum wordt er daardoor niet leuker op.

Mss kunnen de moderatoren eens een kijkje nemen bij de MTB buren, waar vaak niet, maar soms wel stevig wordt ingegrepen, maar altijd transparant?
Ja, transparantie is hier erg ver te zoeken. Op deze manier maken ze het eigenlijk altijd maar erger. Vanaf het moment dat je iets zegt dat niet tot de 'consensus' hoort, worden er posts gecensureerd, zonder melding zonder duiding.

In het Puck topic moet er dan hard ingegrepen worden (als het nog is zoals het altijd was want ik lees het niet meer, net om die reden) en daar doen ze niks. Ofwel laat je alles op z'n beloop ofwel modereer je overal. Consequent zijn, blijkt toch erg moeilijk (en zo is het vergelijk met onze politieke leiders ook ineens gemaakt :mrgreen: )
Afbeelding

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 08 jul 2021 10:01

mbt moderatie ; in het (inmiddels gesloten) corona topic was me al eerder opgevallen dat er gemodereerd word zodra de moderator het niet meer bevalt. Dat mag...

Ik zie dit forum als een stukje service van Fiets en tevens denk ik dat het reclame is voor hun want google brengt je regelmatig naar het forum als je iets zoekt mbt fietsen. Dit forum is voor mij een reden om mijn abbo op fiets steeds te verlengen. Ik vind overigens dat je pas commentaar hier mag hebben mbt forum-beleid als je een abbo hebt.

Laat iedereen voor zichzelf nu eens nadenken en bepalen wat corona is, wat het met je kan doen. Denk daar over na, daarna over alle regels en (reis)adviezen die gemaakt zijn sinds maart2020... maak voor jezelf de keuze wat je wel en niet wil.
Hou op met denken dat jijzelf wel goed bent en een ander die anders over de regels denkt fout is. Laat een ander in zijn waarde, ook al is het lastig. Doe niet mee met die stigmatisering, helaas gaat de media hier ook enorm in mee gevoed door overheid(instanties).
De ene vind dat hij vorig jaar niet op vakantie kon omdat mensen de corona regels aan hun laars lapten... ik vind dat ik in mei niet op vakantie kon omdat er vrijheids berovende regels zijn doorgevoerd omdat men corona niet op de juiste aanpakt en daar niet van terug komt.
En ja, ik weet het... je doet het voor een ander en je doet het voor de overbelaste zorg.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2021 10:16

Ja, je doet het voor een ander, maar mag je inmiddels ook eens serieus aan jezelf denken?
Wij hebben ons met gezond verstand door de corona heen gemanouvreerd, ons aangepast, slecht beleid (deels) geaccepteerd; dan is nu de koek echt op hoor. Ik snap de jeugd volledig, maar ik ga nu niet weer restricties accepteren omdat een groep mensen nu stijgende cijfers laat zien die er zelf sowiso amper echt last van hebben.

https://nos.nl/artikel/2388440-code-roo ... -reizigers
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 jul 2021 10:29

Inderdaad. Het is net nu het moment om alles los te laten, zelfs de zwakkeren zijn er veel minder ziek van in deze periode van het jaar (was vorig jaar dus ook al zo)

Net zoals met de griep, zomergriep is veel milder dan wintergriep (blijken de 2 toch meer op elkaar te trekken dan je mag zeggen)

Ontopic: Na de rit in de Tour van gisteren, heb ik toch wel erg veel zin om nog eens naar de Ventoux te gaan :D
Afbeelding

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 08 jul 2021 11:06

Ik had onlangs een gesprek met iemand die mij asociaal vond omdat ik een week op vakantie ging naar frankrijk terwijl het daar code oranje was, vorig jaar waren wij ook al erg fout omdat wij 3 weken naar frankrijk gingen kamperen.
Deze persoon ging 3 weken geleden naar mallorca, lekker paar dagen uitrusten bij zwembad, strand en uitgaan... volledig gevaccineerd en test vooraf enz (toen waren er al geruchten mbt corona uitbraken op die uitgaansplekken).
Volgens de huidige regels was ik inderdaad fout en deze persoon niet... Ik glimlach een keer en zeg dat ik inderdaad bewust zeer egoïstisch ben sinds medio november.

Maar goed, ik volg dit topic eigenlijk alleen nog maar om te weten of er veranderingen zijn mbt grenscontroles enz.
Voor zover ik weet wel enkele mensen aangehouden maar geen uitgebreide controle van de covid/vaccinatie papieren.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7964
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 jul 2021 11:52

Inmiddels is maar weer duimen en hopen dat je binnenkort nog Frankrijk in mag zonder verplichte quarantaine….

https://nos.nl/l/2388440

Code rood dreigt voor NL. Om woedend over te worden toch!!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2021 12:57

Hopen dat het vakantiegeld wat Frankrijk mis dreigt te lopen dan zwaarder weegt dan die zinloze besmettingscijfers.
Zou een drama zijn voor de mensen die na 1.5jr weer op vakantie willen en voor de ondernemers in Frankrijk dus dus al die omzet moeten missen.
Less is bore

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 08 jul 2021 13:29

We zijn er zelf bij en een mod is niet altijd nodig. Als we ons hier gewoon beperken tot vakantie, toegangsregels en reizen, dan wordt het topic een stuk leesbaarder

derxx
Forum-lid
Berichten: 726
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 08 jul 2021 13:34

hopjes schreef: 08 jul 2021 09:53
derxx schreef: 08 jul 2021 09:31 Voor Frankrijk hoop ik toch echt dat de situatie in .NL weer gaat verbeteren gedurende de zomer, want ik ga eind augustus richting Alpe d'Huez. Die reis (en nog een andere reis in het najaar) is me vorig jaar al door de neus geboord door iedereen die zo nodig de regels aan de laars moest lappen, en hoop echt dat ie dit jaar wel doorgaat. Ik ben ondertussen volledig gevaccineerd en m'n vrouw over 2 weken, dus dat zou geen issue mogen zijn. Nu maar hopen dat het niet de klauwen uit gaat lopen, maar resultaten uit het verleden bieden weinig hoop in deze...
Waar ik me dan enorm verbaas dat jij deze opmerking dan hier op dit moment plaatst!
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp je opmerking niet.
Afbeelding

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 08 jul 2021 14:33

derxx schreef: 08 jul 2021 13:34
hopjes schreef: 08 jul 2021 09:53
Waar ik me dan enorm verbaas dat jij deze opmerking dan hier op dit moment plaatst!
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp je opmerking niet.
Ik wil dit topic niet laten ontsporen in een corona discussie, maar mocht je daadwerkelijk geïnteresseerd zijn waarom je mijn opmerking niet begrijpt heb ik een tip; google op "hier is sprake van mind control". Ga even voor dit interview zitten en reageer hier niet inhoudelijk op in dit forum want het hoort hier niet thuis en word ook niet gewaardeerd.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 08 jul 2021 16:07

Bijna 5.500 besmettingen vandaag. Ik schat in dat de geboekte Alpenfietsvakantie over 2 weken ingeruild mag gaan worden voor wederom rondjes om de thuiskerk.

We zitten in no-time weer gewoon boven de 10.000 besmettingen. Dat gaat Hugo no way omdraaien voor het zomerreces. Veel mensen met kids die de komende 2 tot 3 weken op pad willen, kunnen waarschijnlijk andere plannen maken. Tenzij landen geen rare inreisbeperkingen gaan opleggen, zoals die 10 dagen quarantaine. Maar kan me niet voorstellen dat dit voor NL-ers met dit soort besmettingsaantallen niet gaat gebeuren.

Ik zou naar Oostenrijk gaan. Ik zie dat ze daar net even boven de 100 besmettingen in totaal zitten. Bizar dat wij het hier blijkbaar niet geregeld krijgen
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie