Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 jun 2021 20:36

    TL@ schreef: 16 jun 2021 20:30 Dat geloof je toch zelf niet?
    Het had naar mijn idee een stuk minder ernstig kunnen zijn.

    Nee_Nee
    Forum-lid HC
    Berichten: 6866
    Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

    Nee_Nee 16 jun 2021 21:22

    Jans schreef: 16 jun 2021 20:36
      TL@ schreef: 16 jun 2021 20:30 Dat geloof je toch zelf niet?
      Het had naar mijn idee een stuk minder ernstig kunnen zijn.
      het begint met gedrag en daarna volgen de besmettingen daarna de ziekenhuisopnames en daarna de IC-opnames. Daar kun je gewoon modelmatig aan rekenen

      Gebruikersavatar
      Jans
      Forum-lid HC
      Berichten: 8294
      Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
      Locatie: Crestet

      Gebruikersavatar Jans 16 jun 2021 22:12

      @Wielerbus, vorige week maandag nog wel controle vanuit Spanje. Dat is ook het eerste qua controles dat ik de afgelopen tijd gehoord heb. Spanje in ook controles, maar dan op drugs.

      pino
      Forum-lid
      Berichten: 3293
      Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
      Locatie: Apendorp NL

      pino 16 jun 2021 22:51

      Wielerbus. Als mijn vriendin nu naar Frankrijk gaat moet ze bij terugkomst in quarantaine van haar werk (in de zorg). En dat gaat van haar vakantiedagen. Frankrijk komen we zonder problemen in,
      Commercieel geen lekkere mededeling voor je, maar helaas.
      Niet zijken maar reiden !

      DDX
      Forum-lid HC
      Berichten: 5074
      Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

      DDX 16 jun 2021 23:23

      Maar wat je in je vrije tijd doet mag je toch zelf weten ?
      Je baas mag je vragen wat je hebt gedaan, maar daar hoef je toch geen antwoord op te geven ?

      Gebruikersavatar
      Enzzo
      Forum-lid HC
      Berichten: 7825
      Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
      Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

      Gebruikersavatar Enzzo 16 jun 2021 23:23

      Nee_Nee schreef: 16 jun 2021 21:22
      Jans schreef: 16 jun 2021 20:36
        TL@ schreef: 16 jun 2021 20:30 Dat geloof je toch zelf niet?
        Het had naar mijn idee een stuk minder ernstig kunnen zijn.
        het begint met gedrag en daarna volgen de besmettingen daarna de ziekenhuisopnames en daarna de IC-opnames. Daar kun je gewoon modelmatig aan rekenen

        En dat is dus precies de foute redenatie van heel het volk en hun zelfbenoemde experts!
        Het is alles behalve een eenvoudig rekenmodel waar je even wat data in gooit en vervolgens een kant en klaar plan uit kunt destilleren!
        Dat de media het RIVM op die wijze typeert is een grote fout In het, mijns inziens; opiniërend weergeven van feiten.

        Het volk wil graag harde cijfers en harde feiten omdat het daarmee zwart-wit en duidelijk wordt.
        De media dienen dat vervolgens te vertalen naar een genuanceerd beeld en daar gaat het vaak mis.

        Wetenschappelijke data
        In handen van leken geeft veelal alleen maar verwarring en misinterpretatie.

        Wat overigens niet wegneemt dat de berichtgeving een stuk beter had kunnen zijn de afgelopen anderhalf jaar!! Maarja het heet niet voor niets “nieuws” ……
        Do or don’t, there is no try

        Gebruikersavatar
        Wielerbus
        Forum-lid
        Berichten: 28
        Lid geworden op: 25 okt 2015 18:02

        Gebruikersavatar Wielerbus 17 jun 2021 00:12

        pino schreef: 16 jun 2021 22:51 Wielerbus. Als mijn vriendin nu naar Frankrijk gaat moet ze bij terugkomst in quarantaine van haar werk (in de zorg). En dat gaat van haar vakantiedagen. Frankrijk komen we zonder problemen in,
        Commercieel geen lekkere mededeling voor je, maar helaas.
        De afspraken tussen jouw vriendin en haar werk ken ik niet, heb het hier over de gestelde verplichting tot quarantaine bij terugkomst die daar gevolg van zou zijn van "oranje" gebied. Het kan prima zijn dat de werkgever van jouw vriendin dat bij een reis naar oranje gebied wel verlangt. Ik ken ook werkgevers die dat niet verlangen. Of dit commercieel wel of niet lekker is: ik roep niet op om wel of niet te gaan: Ik reageer op een stelling. Daarover gesproken hebben we trouwens prima contact met mensen die op reis willen en al dan niet wensen te annuleren door corona.

        joridebont
        Forum-lid
        Berichten: 109
        Lid geworden op: 02 jan 2013 15:53

        joridebont 17 jun 2021 08:12

        Net om 6 uur frankrijk ingereden en geen controle.
        Canyon Ultimate CF SLX Ultegra R8050, Cube LTD SL 29 Deore XT

        Gebruikersavatar
        Jans
        Forum-lid HC
        Berichten: 8294
        Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
        Locatie: Crestet

        Gebruikersavatar Jans 17 jun 2021 08:19

        joridebont schreef: 17 jun 2021 08:12 Net om 6 uur frankrijk ingereden en geen controle.
        Het zou meer nieuws als er wel controle geweest zou zijn.

        rikkert
        Forum-lid
        Berichten: 3511
        Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
        Locatie: N-H

        rikkert 17 jun 2021 08:44

        DDX schreef: 16 jun 2021 23:23 Maar wat je in je vrije tijd doet mag je toch zelf weten ?
        Je baas mag je vragen wat je hebt gedaan, maar daar hoef je toch geen antwoord op te geven ?
        Dat klopt, maar als dan achteraf je halve clientele in de zorg covid heeft en het blijkt dat het bij jou vandaan komt terwijl je bewust niet in quarantaine bent geweest, ben je hopelijk flink de lul.
        Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

        rikkert
        Forum-lid
        Berichten: 3511
        Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
        Locatie: N-H

        rikkert 17 jun 2021 08:49

        Ik moet zeggen dat ik met name problemen het met het feit dat we in inderdaad in NL mondkapjes af gaan doen, festivals gaan organiseren, naar voetbalschermen mogen kijken etc etc. En in mijn eigen bubbel met mijn eigen gezin in een stacaravan vertoeven en overdag naar een strand aan de atlantische kust waar ik 15 meter afstand kan houden is opeens heel erg eng. Ik snap er helemaal niks van. Het lokale jaarlijkse zuipfestijn in mijn woonplaats in begin augustus is nog niet eens afgelast......
        Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

        Gebruikersavatar
        Jans
        Forum-lid HC
        Berichten: 8294
        Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
        Locatie: Crestet

        Gebruikersavatar Jans 17 jun 2021 08:56

        rikkert schreef: 17 jun 2021 08:44
        DDX schreef: 16 jun 2021 23:23 Maar wat je in je vrije tijd doet mag je toch zelf weten ?
        Je baas mag je vragen wat je hebt gedaan, maar daar hoef je toch geen antwoord op te geven ?
        Dat klopt, maar als dan achteraf je halve clientele in de zorg covid heeft en het blijkt dat het bij jou vandaan komt terwijl je bewust niet in quarantaine bent geweest, ben je hopelijk flink de lul.
        Als Frankrijk morgen plots geel zou zijn, hoef je dan niet in quarantaine van je werkgever? Maar je komt wel besmet terug en de helft van je clientèle wordt besmet? ( Ik denk dat de meeste van de cliënten inmiddels wel gevaccineerd zijn) Ben je dan nog steeds "de lul”?
        Ik ben het volkomen met je eens dat de versoepelingen veel te snel gaan.

        Plaats reactie