Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2021 09:12

Enzzo schreef: 02 dec 2021 22:55 Van de site “Nederlanders in Frankrijk”

Update 29/11 Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken publiceerde vandaag een aangepast reisadvies waarin staat dat de verplichte boosterprik wél van toepassing is op toeristen. Wij proberen nu officiële bevestiging te krijgen in Frankrijk, want op het moment bestaat er nog tegenstrijdige informatie over dit onderwerp.

Hopelijk later meer….
Grote kans dat ik toch een backup camping ga regelen in een ander "berg-land".
Geen idee hoe ik er dan in sta, maar op dit moment voelt het enorm verkeerd.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 dec 2021 09:53

53x11 schreef: 03 dec 2021 02:49 Vanaf welke leeftijd willen de Fransen een groen vinkje zien eigenlijk?
12 jaar. En bovendien is deze officieel ook verplicht: (maar in de praktijk merk je daar
niets van...)

2. Ereverklaring symptoomvrij

Daarnaast moeten alle reizigers vanaf 11 jaar ook een getekende ereverklaring bij zich hebben, waarop ze aangeven dat ze géén Covid-symptomen hebben en de afgelopen 14 dagen niet in contact geweest zijn met Covid-patiënten. Zie hier het formulier (‘engagement sur l’honneur’: online invulbaar formulier in het Frans) of hier (printbaar/in het Engels).
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 dec 2021 09:57

daniel1975 schreef: 03 dec 2021 09:12...Geen idee hoe ik er dan in sta, maar op dit moment voelt het enorm verkeerd.
Kijk,..... daar gaan we alweer. Dit laatste is een mening over een corona maatregel en heeft niks met de actuele situatie in Frankrijk te maken. Zoals ik al eerder postte, het is bijna godsonmogelijk dit te voorkomen.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 dec 2021 09:59

nijkie schreef: 02 dec 2021 20:47 Als ik werk gerelateerd naar Frankrijk zou moeten om wintersporters te brengen met de touringcar en nog niet in aanmerking kom voor de booster ben ik benieuwd hoe we dat opgelost krijgen.
Om het land binnen te komen heb je een vaccinatiebewijs nodig (twee prikken) of een negatieve test (max 24u oud) of een positieve pcr test (minstens 15 dagen en maximaal 6 maanden oud)
Geen booster nodig dus.

Om ergens te kunnen eten heb je wel die booster nodig.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 03 dec 2021 10:46

^nuttige info, TNX
Om ergens te kunnen eten heb je wel die booster nodig.
En om een skilift in te mogen?

Gaat best redelijk, on topic blijven tot nu toe. Af en toe zeggen dat het allemaal wel een beetje kut is lijkt me dan weer niet zo'n probleem. Volgens mij is iedereen het daar in zekere mate wel over eens. Ik zou een uitbreiding naar ervaringen met andere landen dan alleen Frankrijk - er is meer moois in Europa! - dan weer wel een fijne topic uitbreiding vinden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 03 dec 2021 10:51

Frankrijk is nog aardig zoekende en wat er in januari gaat gelden is allesbehalve duidelijk. Laat staan juni.
Niet zijken maar reiden !

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 dec 2021 11:28

Om op bovenstaande 2 posts te reageren.
In Frankrijk is inderdaad nog niets zeker, maar dat geld voor alle landen momenteel. Er is nergens een visie hoe met de besmettingen om te gaan. Je hebt alleen zekerheid voor de komende week en bij gelijkblijvende omstandigheden de komende paar weken.
Ik zou op dit moment dan ook geen wintersport vakantie durven boeken. Dit dankzij de huidige nieuwe variant die de kop op steekt en de onbekendheid daaromheen. Ik geloof ook niet dat volgende maand de regels zo zijn als ze nu staan aangemeld. Ik vermoed dat deze nog wel worden aangescherpt.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 dec 2021 11:46

Ik ben ook benieuwd naar welke landen mensen willen gaan kijken om volgend jaar met vakantie te kunnen. Niets is zeker.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2021 11:50

Kunnen we dit niet hernoemen naar "actuele situatie in de europese vakantielanden"?

En volgens mij is een overweging delen om eventueel ergens anders heen te gaan ivm maatregelen waar je niet achter staat gewoon heel relevant.
Daarom ook graag uitbereiden naar andere landen; als Frankrijk de touwtjes te strak aantrekt, wellicht dat Italie of Spanje wel een wat minder krampachtig beleid gaat voeren. Maar eens met bovenstaande schrijvers dat er waarschijnlijk nog veel zal veranderen.

Helaas heeft de reisbranche (conform mijn verwachting) hun rechtzaak verloren :(
https://www.nu.nl/economie/6171134/staa ... aties.html
Terwijl feitelijk gezien veel landen momenteel veiliger zijn dan NL :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 dec 2021 14:29

Uitbreiding van dit topic naar Europa lijkt me een goed idee.

Om alvast af te trappen;
NRC schreef:Vanaf volgend jaar is een boosterprik nodig om met de Europese coronapas te reizen. De strengere voorwaarden aan het Europese reisbewijs moeten op 10 januari van kracht worden, schreef de Europese Commissie donderdag in een voorstel. De boosterprik is vereist vanaf negen maanden na de laatste coronavaccinatie. Mensen die voor 10 maart 2021 hun laatste prik hebben gekregen en voor die tijd géén boostervaccinatie hebben, kunnen vanaf 10 januari 2022 niet meer zonder restricties reizen.
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/25/bo ... u-a4066912
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 dec 2021 14:39

Voor Vlamingen is Nederland ook een populair vakantieland.
Maar met de huidige maatregelen niet echt dus.
Uiteindelijk verzandt elk ”situatie in.....” topic in een corona topic.

De officiële coronaverordeningen voor elk land kan je trouwens perfect op het internet vinden. Daar heb je dit forum niet voor nodig.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 dec 2021 14:43

Voor België weer nieuwe maatregelen.
- 3 Weken kerstvakantie voor de scholen.
- Binnen events vanaf maandag maximum met 200 personen
- Horeca blijft open tot 23u
- Sporten binnen blijft mogelijk zonder publiek

Bron: VRT nieuws
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie