Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 nov 2021 18:47

@thestudent Zo denk ik er ook over. Bij de gezondere bovenkant van de 40-ers, geen overgewicht of (bekende) onderliggende kwalen en 2 prikken in mijn lijf: waarom zou ik nu een booster moeten halen?
Laat mij het maar krijgen, dan bouw ik hoogst waarschijnlijk een betere weerstand op.
Die verplichtte booster vind ik echt schandalig.
Aan de ene kant een boosterplicht die in Europees verband aan de horizon verschijnt en aan de andere kant een stel halfzachte eieren die totaal geen acuut beleid kunnen en durven maken. Ik ben het spoor echt bijster en vooral boos op de regering. Op hun onvermogen, traagheid en besodemieterde communicatie.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 nov 2021 18:51

Die landen zijn er nog niet. Dat komt vanzelf wel weer op. Nieuwe vairant komt eraan. En dan begin je weer. Er spelen ook een hoop toevalligheden.

Blijkbaar is immuniteit tegen het spike protein te makkelijk te omzeilen en te gering voor mindere transmissie. En zodra bij de anitbody niveaus wat teruglopen(maand of vier tot zes ) nemen de besmettingen weer flink toe. Vooral bij ouderen en zwakkeren worden die ook weer flink ziek. En dus heeft dat veel sterfgevallen tot gevolg. Ik heb het nu even niet over de anti-vaxers. De oplossing voor ouderen is boosteren. En het liefst met steeds up to date vaccins zou ik toch zeggen. ( nu nog altijd het origineel ). En dat wist je in Augustus al....

Maar er is geen enkele reden om voor mij nu te boosteren. Sinds echt objectief gezien de kans op met twee vaccinaties op ernstige ziekte nu gering is. En dus lijkt me nu Delta krijgen nuttiger dan een origineel pfizer prikje als booster. En beter nu Delta krijgen dan volgend jaar April B.1.1.529, oplopen. Waar mijn huidige antibodies dus helemaal niet tegen werken. En degene die ik uit een booster zou krijgen ook niet :lol:

En de komende maanden nog even lachen dat het kabinet perfect blijft volhouden dat die vaccins nog prima werken. En dat we nog niet weten of er wel of niet B.1.1.529 mee kunnen oplopen.

Ik ben er toch niet zo zeker van :lol:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 nov 2021 21:47

Laat ik nu denken dat het over Frankrijk ging. Ik vind best bijzonder dat mensen de boosterprik niet nodig denken te hebben. Is de techniek volgend jaar zover dat Frankrijk voor iedere buitenlander ook die boosterprik eist, dan weigeren jullie ook en blijf je thuis? Wij gaan hem dinsdag halen, ook zonder "verplichting" hadden we dat gedaan.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 nov 2021 21:58

Maar buiten dat: mag je in Fr nog wel gewoon s avonds in clubverband sporten?
Zwemlesvoor kinderen komt weer stil te leggen voor de groep die na 1700 zwemt, sport voor werkenden. Mafketels zijn het.
Overdag mogen er wel sportevenementen worden georganiseerd, na 17.00 is max 4 personen + 1 trainer toegestaan. #koekoek
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 nov 2021 22:02

Er zijn in Frankrijk op dit moment weinig beperkingen. Behalve op meer plaatsen een mondkapje. En daar geloof ik dus niet in, maar om me daar druk over te maken, nou nee. Hele volksstammen denken wel dat het iets toevoegt.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 nov 2021 22:06

De beperking is dus waarschijnlijk weer dat ik een aantal maanden frankrijk niet in kan. Omdat ze een booster willen en ik gezien mijn leeftijd weer eens vrolijk achteraan in de rij sta. En ik dus moet wachten tot ik hem kan krijgen.

Efficient man...

Dus voelen wij ons 30ers genaaid, jazeker. En door frankrijk/europa en door ons kut kabinet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 nov 2021 22:16

We hebben hier al meer ellende gehad dan Nederland hoor. Nu een keertje minder, maar weken maximaal een uur buiten maximaal 1km van huis. Daarna nog eens een keer een periode maximaal 10km van huis. Ik denk dat velen het vergeten zijn. Klagen is niet zo moeilijk, maar gelukkig doen ze het nooit goed. Ook voor mij niet altijd, maar kijk eens hoe de oppositie reageert. Voor de ene kan het niet streng genoeg en voor de ander is allemaal overdreven.
En ook in Frankrijk lopen de besmettingen echt wel op,

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 nov 2021 23:15

He leuk, weer een corona mopper topic...
Mijn mening over het beleid zal ik maar niet geven, maar ik ben oprecht wel nieuwsgierig:

Als ik in mei of juni met de kleine (dan 9jr) de bikeparks in de Vogezen onveilig wil maken, mag ik dan met mijn 2 prikkies het land in? En de skilift? Of moet er dan een booster in en/of moet ik me keihard in het gezicht laten hoesten door een kerroonna-lijer?
En hoe zit dat met de, ongevaccineerde en nooit zieke, mini?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 nov 2021 23:24

thestudent schreef: 26 nov 2021 22:06 De beperking is dus waarschijnlijk weer dat ik een aantal maanden frankrijk niet in kan. Omdat ze een booster willen en ik gezien mijn leeftijd weer eens vrolijk achteraan in de rij sta. En ik dus moet vwachten tot ik hem kan
Vooralsnog niet hoor. De regel geldt alleen voor Franse inwoners, niet voor toeristen.

Maar de EU is al wel aan het broeden op een soortgelijke regel voor heel Europa. Dat wordt lastig omdat gezondheidszorg een landelijke aangelegenheid is en dus niet vanuit de EU opgelegd mag worden. Maar als het merendeel van de lidstaten braaf volgt wordt dat dus wel een issue voor reizen binnen de EU.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 nov 2021 23:37

pino schreef: 26 nov 2021 23:24 Beetje mopperen is OK, toch?
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden (oud Chinees gezegde), maar als je kool én geit wil sparen, heb je een probleem.
Geloof me, toen ik de na 1700 niet meer sporten maatregel vernam kwam er wel iets meer dan gemopper uit mijn mond. Net als bij de mede jeugdtrainers van mijn atletiekkluppie waar ik op dat moment was trouwens.
Maar volgens mij geeft Enzzo antwoord op mijn vraag: Fransen wel, en toeristen niet op dit moment. Dat geldt ook voor de uplift? Als we alles zelf omhoog moeten rijden wordt het niks met dat downhillen deze zomer ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 nov 2021 10:42

thestudent, nee onzinnig leven in leven houden heeft in mijn ogen geen zin, maar ook boven de 75 (dat ben ik nog lang niet hoor) kun je een fijn en gelukkig leven hebben. Mag dat dan ook nog een beetje beschermd worden?
Maar om er weer op terug te vallen. In Frankrijk is het niet veel anders. Want dit is inmiddels weer tot een corona zeik topic gebombardeerd.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 27 nov 2021 12:34

In juni wil ik heel graag Frankrijk weer in en daarvoor is een booster nodig. Dat zijn nu de simpele feiten en wat ik daar van vind is compleet irrelevant. Ja, het is jammer dat de vaccins nog niet zijn aangepast aan de nieuwe varianten en ja, dat had al veel eerder moeten gebeuren. Daar kan volgens mij niemand op dit forum iets aan veranderen. Dus kom maar op met die booster, ik wil naar Frankrijk! Maar Nederland is weer eens, zoals gebruikelijk, het langzaamste land met booster prikken.

Plaats reactie