Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 jul 2021 09:18

Hier onder andere: https://www.hln.be/buitenland/franse-po ... ~afd264a0/ Andere artikel kan ik zo snel niet vinden. Hmmm, de fransen gaan dus dezelfde truuk als Nederland opvoeren met een lagere vaccinatiegraad. Dat is het wachten op hetzelfde effect denk ik. Best wel apart, je wilt heel graag toeristen binnenhalen in de zomer, en dat doe je dit. Die toeristen komen toch wel, ook als de disco's gesloten zijn...dus laat ze nog effe dicht.

Ik ga komende maandag en ben dan 3 weken in Frankrijk. Dus als het mee zit ben ik voordat de pleuris uitbreekt weer terug in Nederland.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2021 09:36

Leuk om Engeland als voorbeeld te geven. Vind je dat tot aan vandaag ook zo geweldig dan? Eerst berichten hoe goed ze alles onder controle hadden en daarna weer flinke beperkingen. En nu ineens het licht gezien en geen beperkingen meer? De tijd zal het leren wat slim was.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 jul 2021 09:56

Tsja, ik vind Engeland nou niet een goed voorbeeld van stabiel en consistent beleid. Maar goed, de situatie in Frankrijk, daar ging het om hier...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7958
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 jul 2021 10:01

Jans schreef: 07 jul 2021 09:04 @Rikkert, ik ben benieuwd waar je gelezen hebt dat er gecontroleerd wordt. Vaucluse is inmiddels overspoeld door Belgen en in iets mindere mate Nederlanders.
Disco's gaan in Frankrijk dit weekend open. Volgende week misschien te zien in de cijfers? Vaccinatiegraad in Frankrijk is beduidend lager dan in Nederland.
Ik hoorde dat de Tour organisatie zich druk maakt over de enorme hoeveelheid toeschouwers op de Mont Ventoux vandaag. Het is natuurlijk ook uniek dat je de renners daar 2 x voorbij ziet komen.
Schijnbaar verklaart dat (een deel) van de toestroom die je bij jullie bemerkt.
Wat verwacht je zelf? Jij kent de situatie daar beter dan anderen. Wordt het echt een gekkenhuis vandaag?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jul 2021 10:04

Enzzo schreef: 07 jul 2021 10:01 Ik hoorde dat de Tour organisatie zich druk maakt over de enorme hoeveelheid toeschouwers op de Mont Ventoux vandaag.
Tsja, dat is natuurlijk ook totaal onverwacht. Niemand had dat aan kunnen zien komen.... :roll:
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2021 10:16

Chaos. Gisteravond was de weg naar Malaucene al dicht. Dan moet je, als je toch verder wilt een heel klein weggetje op. Daar stond het flink vast (ik was even een rondje op de fiets gaan maken). Vloekende en tierende automobilisten. Voor de kenners het weggetje dat de weg van Malaucène naar Suzette kruist. Op die kruising stonden al veel campers. Plus dat er ruimte voor parkeren gemaakt was, maar allemaal over dat weggetje???
In Malaucene waren de terrasjes goed bevolkt, maar verder weinig bijzonders. In de bomen wat versierselen, maar zeker geen geel dorp. Zo hier en daar wat mensen van de Tour.
Volgens Google Maps begint het aardig rood te kleuren bij de wegafsluiting. Verder op de D938 rustig, nog rustiger dan tijdens lock-down.
Op de Ventoux is er al dagen gendarme die er voor moeten zorgen dat er nauwelijks campers op de Ventoux zijn, zoals anders wel het geval was. Misschien dat ik de moed nog op kan brengen in de laatste bocht voor de Madeleine te gaan kijken, anders wordt het tv kijken. Wel een flink aantal bekenden die de Ventoux nog op willen fietsen, maar geen idee of dat gaat lukken.
@Daniel, zoals je kunt lezen, zijn ze er nu toch wel flink op voorbereid, maar hoe het uiteindelijk vanmiddag uitpakt....

pino
Forum-lid
Berichten: 3374
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 07 jul 2021 10:45

Is er geen rups te ontwikkelen die die k.tcampers opeet?
Beetje als de rups van de buxusmot, beetje genetisch modificeren.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2021 10:50

pino schreef: 07 jul 2021 10:45 Is er geen rups te ontwikkelen die die k.tcampers opeet?
Beetje als de rups van de buxusmot, beetje genetisch modificeren.
Ik zou niet weten waarom. Ze staan hier gewoon op plaatsen waar geen mens er last van heeft.
Inmiddels is het wel wat drukker op de weg, maar ik denk vooral auto's die vanaf Malaucene niet door konden, en vanaf de andere kant ook wel veel pers, organisatie- en ploegenauto's.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 jul 2021 10:54

Blij dat ik daar nu niet ben. Ik zie de TdF vanmiddag wel op TV

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2021 11:05

Nee_Nee schreef: 07 jul 2021 10:54 Blij dat ik daar nu niet ben. Ik zie de TdF vanmiddag wel op TV
Ik heb er thuis helemaal geen last van. Straks waarschijnlijk wat meer geluid vanuit de lucht. Ga zo op de fiets boodschappen doen de andere kant op. Ook best leuk om op de weg te zien wat voor mensen er op de racefiets de richting van Malaucene op gaan, waarvan velen waarschijnlijk met het plan de Ventoux een eindje of helemaal op te rijden. Geen idee of dat gaat lukken

pino
Forum-lid
Berichten: 3374
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 07 jul 2021 11:12

Jans schreef: 07 jul 2021 10:50
pino schreef: 07 jul 2021 10:45 Is er geen rups te ontwikkelen die die k.tcampers opeet?
Beetje als de rups van de buxusmot, beetje genetisch modificeren.
Ik zou niet weten waarom. Ze staan hier gewoon op plaatsen waar geen mens er last van heeft.
Omdat het hele landschap/uitzicht naar de k.t gaat door die ijskasten.
Niet zijken maar reiden !

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 jul 2021 11:23

pino schreef: 07 jul 2021 11:12
Jans schreef: 07 jul 2021 10:50
pino schreef: 07 jul 2021 10:45 Is er geen rups te ontwikkelen die die k.tcampers opeet?
Beetje als de rups van de buxusmot, beetje genetisch modificeren.
Ik zou niet weten waarom. Ze staan hier gewoon op plaatsen waar geen mens er last van heeft.
Omdat het hele landschap/uitzicht naar de k.t gaat door die ijskasten.
Nounou, ze zijn verrijdbaar he, dat is het hele concept van een camper, ze gaan weer weg :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie