Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8445
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 jun 2021 08:54

TL@ schreef: 16 jun 2021 08:17 Ik zou véél liever in eigen land op vakantie gaan zonder muilkorf dan in het buitenland met muilkorf.

Financieel is het voor landen als Nederland en België veel voordeliger om de toeristen in eigen land te houden (met het gevaar geen buitenlandse toeristen aan te trekken) en ze lokaal hun geld te laten uitgeven dan al dat geld naar Frankrijk-Spanje-Italië- ... te laten verdwijnen.
Vorig jaar gedaan 4 dgn Burgh-Haamstede last-minute kon je leuke starters fiets voor kopen.Eenvoudig Fletcher hotel.Nu in lido de jeselo htl op het oog 8 nachten hp voor €200,- meer. Dan is voor mij de keuze Italia.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27457
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jun 2021 09:07

Ziet ernaar uit dat de mondkapjes in NL op 26-6 exit gaan.

Zodra dit aangekondigd wordt zal het vrijwel meteen gedaan zijn denk ik. De aankondiging staat gepland voor komende vrijdag.

On topic

Het ziet ernaar uit dat ik dit weekend een paar dagen naar de Franse Alpen ga, ik twijfel sterk of ik nog een PCR ga laten doen of dat ik het risico neem.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 16 jun 2021 09:18

Benodigde (medische) documenten >>
Een schriftelijke verklaring op erewoord dat je geen aan Covid-19 gerelateerde symptomen vertoont.
(bovenstaand staat op anwb reiswijzer, om het nog wat makkelijker te maken... )

Volgens diezelfde reiswijzer mag je doorreizen; dat geldt ook voor duitsland en zwitserland. Komend weekend kan ik dus 'gewoon' via duitsland, zwitserland naar de franse alpen.
Zijn er covid-19 gerelateerde redenen om het reizen via duitsland en zwitserland af te raden (bv strengere grens controles zwitserland)? Iemand ervaringen of tips?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 16 jun 2021 09:25

havana schreef: 16 jun 2021 09:07 Ziet ernaar uit dat de mondkapjes in NL op 26-6 exit gaan.

Zodra dit aangekondigd wordt zal het vrijwel meteen gedaan zijn denk ik. De aankondiging staat gepland voor komende vrijdag.

On topic

Het ziet ernaar uit dat ik dit weekend een paar dagen naar de Franse Alpen ga, ik twijfel sterk of ik nog een PCR ga laten doen of dat ik het risico neem.
Gezellig!
Ik heb een gratis testen-voor-toegang-test ingepland vrijdagochtend (activiteit horeca). Daarvan krijg ik binnen een uur uitslag en dat is mijn bewijs. Fietsmaat heeft 1 van de 2 vaccinaties gehad en een stempel.

Ik neem voor de zekerheid een paar antigeen zelf-tests mee, zodat ik op dat moment iets kan tonen mocht er onduidelijkheid zijn.

Ik denk dat er geen enkele controle zal zijn, maar ik wil niet het risico lopen dat ik (vakantie)tijd kwijt ben aan discussie en/of omrijden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27457
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jun 2021 09:30

Als ik het goed begrijp zijn zelftests niet toegestaan. Dat wil zeggen: een antigeentest is wel toegestaan maar je moet deze uit laten voeren door een arts en voorzien van een certificaat. Anders kan je natuurlijk gewoon een negatieve laten zien van 2 weken geleden o.i.d. van iemand anders.
Laatst gewijzigd door havana op 16 jun 2021 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jun 2021 09:31

TL@ schreef: 16 jun 2021 08:17 Ik zou véél liever in eigen land op vakantie gaan zonder muilkorf dan in het buitenland met muilkorf.

Financieel is het voor landen als Nederland en België veel voordeliger om de toeristen in eigen land te houden (met het gevaar geen buitenlandse toeristen aan te trekken) en ze lokaal hun geld te laten uitgeven dan al dat geld naar Frankrijk-Spanje-Italië- ... te laten verdwijnen.
Ach, als we op vakantie kunnen en in de supermarche moet ik nog even een kapje op, dat heb ik liever dan niet op vakantie of in Nederland. Ik moet eerlijk zeggen: ik ben er wel aan gewend. Liever de hele dag in het franse zonnetje en met kapje boodschappen doen, dan in Nederland in de regen zitten zonder kapje :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jun 2021 09:34

havana schreef: 16 jun 2021 09:30 Als ik het goed begrijp zijn zelftests niet toegestaan. Dat wil zeggen: een antigeentest is wel toegestaan maar je moet deze uit laten voeren door een arts en voorzien van een certificaat. Anders kan je natuurlijk gewoon een negatieve laten zien van 2 weken o.i.d. van iemand anders.
Precies, voordeel van die antigeentesten is dat die met korting voor 34 euro te doen zijn, en die pcr-testen echt vele malen duurder zijn.

Vraag is, neem je de gok of investeer je die 34 euro. Of in geval van mijn gezin 136 euro. Ik ga over drie weken, ben er nog niet uit.

Mevr Rikkert krijgt de 2e prik 4 dagen voor aankomst in Frankrijk, ik 5. En zelftest, ik kan me niet voorstellen dat ze dat pikken.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27457
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jun 2021 09:36

@Jans

Kun je de titel wijzigen naar "Actuele situatie vakantielanden mbt corona" (o.i.d.) ?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jun 2021 09:37

Vanaf morgen zijn er weer vakanties mogelijk naar meer gebieden in Europa. Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten dat het reisadvies voor Cyprus, Kroatië (behalve de noordelijke regio rond de hoofdstad Zagreb), Liechtenstein en Zwitserland van oranje naar geel gaat.

Hetzelfde geldt voor de Griekse Zuid-Egeïsche eilanden, zoals Kos, Mykonos en Rhodos. Die waren eerder al geel, maar dat werd eind vorige maand teruggedraaid omdat de coronasituatie plots was verslechterd. Maar volgens Buitenlandse Zaken is het aantal besmettingen inmiddels weer voldoende gedaald.

Nog wel beperkingen mogelijk
Omdat de landen en gebieden nu geel worden, zijn vakanties ernaartoe vanaf morgen weer mogelijk zonder dat reizigers bij terugkeer in Nederland een test moeten ondergaan of in quarantaine zouden moeten. Wel is het mogelijk dat de landen zelf nog inreisbeperkingen opleggen aan Nederlanders.

Morgen gaan IJsland, Polen en Roemenië van geel naar groen, wat betekent dat er geen veiligheidsrisico's meer zijn.

bron: nos.nl

Dus nog steeds geen frankrijk.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 16 jun 2021 09:45

De uitkomst/code van je testen-voor-toegang test is de input voor je coronacheck app. Deze app zal waarschijnlijk het NL digitiale covid-19 paspoort zijn binnen de EU komende maanden. Ik kan me niet voorstellen dat deze nu compleet genegeerd gaat worden... er zit toch geen enkele agent of douane beambte te wachten om een toerist het leven zuur te maken als deze een uitslag kan laten zien, daarnaast bereid is om even een zelftest te doen. En anders is het 135 euro boete (in frankrijk).

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 16 jun 2021 09:54

Zou BZ eventueel Franrijk per regio of zelfs per departement op geel (of groen) kunnen gaan zetten of zetten ze straks heel Franrijk ineens op geel? Vorig jaar werd Frankrijk op geel gezet, maar gedurende de zomer werd het ene na het andere departement op oranje gezet.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jun 2021 10:02

Dat is wel een optie. Blijkbaar doen ze dat ook met Kroatie (geen Zagreb maar wel de rest), dus dat zou ook in Frankrijk moeten kunnen.

De atlantische kust is goed, volgens mij de Provence en middelandse zee ook. Dus die kunnen op geel en dan de banlieus van Lyon, Parijs en Marseille nog effe op Oranje. Ik heb nog nooit een toerist gehoord die daarheen ging. En dat wil je denk ik ook niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie