Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsvakantie met vriendin/vrouw

SpeedonWheels
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2020 15:40

SpeedonWheels 25 apr 2021 20:15

Hopelijk voor meer mensen een bekend thema:

Ik ga graag in juni een weekje naar de vogezen om daar mooi en veel te fietsen. Nu vroeg ik me af of dit soort trips leuk zijn met je vrouw/vriendin als ze zelf niet fietst. Nu snap ik dat dit voor iedereen anders en persoonlijk is maar ik dacht misschien zijn er mensen met positieve of negatieve verhalen of tips.

Gaat ze op een e-bike mee? Laat ik haar 5 uur lang alleen achter? Is er een andere manier om fietsen en andere dingen te combineren?
Olympia Ikon disc 2020
Olympia Iron 2019
Merida Scultura Evo 2009

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 25 apr 2021 20:28

Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van de interesses van je vrouw. Houdt ze van stadjes, shoppen, wandelen, yoga-retraites, zwemmen, lezen, uitslapen, ....
En die vijf uur dat jij haar alleen achterlaat: ben je daar zeker van? :)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 apr 2021 20:39

Ik slaap ruim dertig jaar naast dezelfde vrouw. Ons motto is elkaar af en toe los te laten en ieder zijn eigen ding te laten doen. Wat zij leuk vindt, vind ik niet altijd leuk en omgekeerd. Ze gaat niet mee fietsen en als we op vakantie zijn, gaat de fiets mee en ben ik af en toe een paar uurtjes weg. Nooit meer dan ca. 4 uur tenzij er iets is waar ik graag naar toe wil,. bijv een bepaalde col ofzo

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 25 apr 2021 20:51

Als er in de buurt wat te doen is voor haar of ze leest graag oid zie ik het probleem niet. Niet iedere dag willen fietsen, ook daagjes samen. Vertrek om 7.00 en ben je voor 12.00 terug heb je een flink rondje te pakken en kunnen jullie nog wat samen doen. Als je nog puf hebt :)

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 25 apr 2021 20:57

Mijn vrouw heeft een speedbike. Ik heb onderweg al heel wat jaloerse mannen gezien. Want op deze manier kunnen we samen fietsen. Zelfs de hoogste Alpen hebben we zo gedaan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 apr 2021 20:59

Mijn vrouw is blij als ik 5 uur weg ben.... :lol:

Maar even serieus.

Vrouwen moeten zich niet met fietsen bemoeien. TENZIJ ze zelf ook fietsen. Ik bemoei me toch ook niet met de inhoud van hun kledingkast? Ik weet er niks van, en ik snap er niks van. Waarom zou je laarzen kopen van 500 euro die je nooit aan hebt?

Bovenstaande gaat hier al meer dan (of "als" zoals je tegenwoordig moet zeggen...) 10 jaar goed...

SpeedonWheels
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2020 15:40

SpeedonWheels 25 apr 2021 21:08

Ik denk inderdaad dat er genoeg mogelijkheden zijn om een vakantie samen leuk te houden!

Goed om te horen dat het in ieder geval al vaker goed is gegaan bij leden hier!
Olympia Ikon disc 2020
Olympia Iron 2019
Merida Scultura Evo 2009

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 25 apr 2021 21:21

Mijn vrouw houdt van oeverloos lang uitslapen op vakantie, dat houdt ze wel tot een uur of twaalf vol. Dan ben ik alweer terug van mijn ritje :)

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 26 apr 2021 07:45

Vroeg vertrekken, en ergens met haar afspreken en dan gezellig samen op stap. Dan eind van de middag/dag weer terug fietsen of fiets achterop de auto

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 apr 2021 07:55

Zodra de bakker opengaat croissantjes halen. Eentje stop je achter je eigen kiezen, de rest leg je klaar voor vrouw (en eventueel kids) in de tent. Om 7 uur klik je in de pedalen, en tegen de tijd dat zij opgestart zijn, ben jij alweer terug van een mooi tochtje.

Zo deed ik het tot een paar jaar terug. Tegenwoordig wil zoonlief mee het bikepark in, en gaan de dames dan het liefst naar een thermen of zoiets (ieder zijn ding dus, want daar krijg je mij echt niet mee naartoe).

En in het pre-kids tijdperk ging mijn vrouw gewoon mee op de fiets, maar die kon dan ook een aardig stukje rijden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 apr 2021 08:04

Philippos schreef: 25 apr 2021 20:51 Als er in de buurt wat te doen is voor haar of ze leest graag oid zie ik het probleem niet. Niet iedere dag willen fietsen, ook daagjes samen. Vertrek om 7.00 en ben je voor 12.00 terug heb je een flink rondje te pakken en kunnen jullie nog wat samen doen. Als je nog puf hebt :)
Zo doen wij het ook. Kunnen vrouw en dochter rustig wakker worden en eten we 's middags samen en dan een uitstapje.
Op een weekje vakantie doe ik meestal 2 lange ritten (uurtje of 5) en 3 korte ritjes (1-2 uurtjes)

Les 3 Ballons doe ik ook steeds met m'n vrouw (zonder dochter), zij is eens blij een hele dag voor zichzelf te hebben (beetje lezen, op het terras in de zon, beetje haken/breien/...) en 's avonds gaan we dan samen iets eten.

Het is vooral belangrijk dat je een compromis vindt waar je beiden tevreden mee bent.
Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 apr 2021 08:37

Hier ook een beetje hetzelfde concept. Vroeg vertrekken, tussen 6.30 en 7. Paar uurtjes trappen, max 3 uur en dan ben ik terug. En ik ga niet elke dag. Alhoewel ik de andere dagen een rondje hardloop maar dan ben ik meestal binnen het uur terug, en loop dan gelijk even langs de bakker op de camping voor brood. Dat concept (eerst zonder kinderen, daarna met en binnenkort weer zonder kinderen denk ik), houden we nu al 23 jaar vol. Mijn vrouw verslindt in de vakantie een blokker-krat vol boeken dus die vermaakt zich ook prima. En in de middag en avond hebben we alle tijd om ergens heen te gaan.

Een maal per vakantie in de laatste week, knoop ik de aardigste rondjes en leukste. cols aan elkaar en ben dan dik 5 uur onderweg (dus voor de lunch terug) en dat noem ik dan altijd de Koninginnenrit.

Als je vrouw niet van fietsen houdt, zou ik haar zeker niet op een e-bike 5 uur mee laten fietsen. Ik denk niet dat dat gezellig gaat worden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie