Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsvakantie Baltische staten

jorlef
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2021 13:09

jorlef 07 apr 2021 13:33

Dag beste forumleden,

Ik ben een student uit Gent en heb een vraag ivm een fietsvakantie in september. Ik had graag met een vriend de Baltic trail afgefietst in ongeveer 17-18 dagen in september dit jaar. Het plan is om in Tallinn (Estland) te vertrekken en tot Kaunas (Litouwen) te fietsen, dit komt neer op een 2000 km. Echter hebben zowel ik als mijn vriend geen ervaring met lange fietstochten. Het plan is om zo een 100-120 km per dag te fietsen op een rustig tempo, tussen de 15 en 20 km/uur. We zijn 22 en 23 jaar oud en hebben beide een redelijke conditie. We zullen onze fiets van thuis laten overvliegen en zo de tocht maken. Echter weet ik nu niet of dit plan haalbaar is of dat dit wel te doen moet zijn, wat is jullie mening hierover en hebben jullie enige tips.
Misschien nog wat belangrijke info: de tocht is praktisch volledig vlak, de temperatuur zal er rond de 20 graden liggen en we hebben elk een rugzak van om en bij de 12 kg mee. Ik zie het in ieder geval volledig zitten, maar wil toch zeker weten dat we niet aan een onmogelijke rit beginnen.
Alvast bedankt voor jullie tijd.

Mvg.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5890
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 apr 2021 14:46

een paar hele simpele tips:
- oefen het eerst eens in het klein. Een mini trip van 3 dagen
- dump zo gauw mogelijk je rugzak en hang je bagage aan je fiets. Een rugzak is echt een crime. Handig en niet vervelend voor een halfuurtje maar rampzalig als dat de gehele dag op je rug zit
Live fast; die young. mijn blog

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3522
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 08 apr 2021 08:13

+1 voor de rugzaktip van rob74
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1683