Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen over de grens tijdens corona

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 mar 2021 12:33

@I-mac, Als je op dit moment de grens over gaat, weet je gewoon dat het een bekeuring op kan leveren. De kans is niet groot, maar zeker wel aanwezig. Als je dan in het ziekenhuis terecht komt, jammer voor je, dan kost het 250 euro.
Ik zie geen gevaar in dat fietsen over de grens, maar het is niet zo belangrijk waar ik een gevaar in zie. anderen zien ook geen gevaar in een feestje met 50 man.
@ophetkantje. Wat een opmerking, ik zou niet mogen reageren op iets wat jij schrijft? Die éne diender is echt niet leidend, als je een ander tegenkomt, al is de kans klein, kun je gewoon op de bon geslingerd worden. En dat mag ik niet schrijven?

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 18 mar 2021 12:54

Jij mag alles schrijven, zoals iedereen op een forum,. Je pakt alleen de strekking van mijn verhaal niet, want ik bedoek precies dat een agent niet maakt dat het mag, alleen dat hij uitlegt dat er gedoogd wordt, Dit is overigens wel de laatste keer dat ik iets lees wat jij schrijft.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 mar 2021 13:14

Dat laatste mag hoor maar je wilt nog steeds niet begrijpen dat het verhaal van één agent niet het verhaal is van "de Belgische agenten". Als je alleen al ziet hoe versnipperd België is dan kan het zo maar zijn dat in Vlaanderen heel anders gehandeld wordt dan in Wallonië of Brussel.
Wees gerust, ik heb heel wat ervaring in Frankrijk hoe de individuele agent anders kan handelen dan zijn collega.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 18 mar 2021 21:52

Ik heb alweer spijt dat ik het heb gevraagd. Paar heldere reacties. Dank daarvoor.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 18 mar 2021 22:18

ophetkantje schreef: 18 mar 2021 12:54 Jij mag alles schrijven, zoals iedereen op een forum,. Je pakt alleen de strekking van mijn verhaal niet, want ik bedoek precies dat een agent niet maakt dat het mag, alleen dat hij uitlegt dat er gedoogd wordt, Dit is overigens wel de laatste keer dat ik iets lees wat jij schrijft.
Ik quote even een stukje uit je oorspronkelijke reactie: "Verklaren op eer dat je op doorreis bent en het is toegestaan, Is zo niet bedoeld maar mag dus wel, Dit is officieel verklaart door een Belgische politie agent aan mij." Daar lees ik toch ook dat je stelt dat een politieagent jou heeft gezegd dat het (oogluikend) wordt toegestaan. En dan heeft Jans toch gelijk met haar interpretatie daarvan. Als je het anders bedoelt moet je het anders schrijven. Een ambtenaar kan niet officieel verklaren hoe jij de regels moet omzeilen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 mar 2021 22:23

Goudhaantje schreef: 18 mar 2021 21:52 Ik heb alweer spijt dat ik het heb gevraagd. Paar heldere reacties. Dank daarvoor.
Je hier niet weg laten jagen.

hayes

hayes 18 mar 2021 22:35

Een forum dient voor discussies. Maar als de discussies beginnen gaan over wie wat gezegd heeft en hoe dit dan wel geïnterpreteerd moet worden, dan haak ik af. Doe dat ergens onder elkaar.
De discussie gaat niet meer over het onderwerp maar er wordt gemierenneukt over twee worden.

IK vraag me af waarom. Klappen jullie dan zo'n avondje ziften dan voldaan de laptop dicht?
Ik probeer het te begrijpen.

hayes

hayes 18 mar 2021 22:36

En ik noem bewust niemand met naam, maar hoeveel fijne topics intussen waardeloos zijn omwille van paginalange discussies :roll: :roll:

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 19 mar 2021 08:37

Ben het helemaal met je eens hayes en haak daarom ook echt af in meerdere topics, omdat er mensen daar discussiëren om te discussiëren en op de man spelen, De discussie moet gaan over het onderwerp en niet over wie wat schreef en of je een stukje tekst kunt vinden waar je over kunt vallen.

Ik schrijf drie keer in verschillende post dat het niet mag, maar dat het wel kan door ge(mis)bruik te maken van een verklaring. En dan gaat de discussie over dat een agent niet degene is die de wet maakt, dat laatste snap ik uiteraard ook wel.
Nogmaals, het mag niet het kan wel.

(en dat selectief quoten daar ben ik echt helemaal klaar mee)
Ach, ik zeg ook maar wat

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 mar 2021 12:05

Gewoon de juiste mensen die alles verkeerd wensen te begrijpen in het negeerfilter plakken en feitelijke informatie geven.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 19 mar 2021 13:31

Sorry, hoor dat ik het gore lef had om wat te zeggen. Ik wist niet dat jullie daar niet tegen konden. Hoewel, in een ander geval moet de persoon in kwestie het maar van zich afzetten.

Janjan
Forum-lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 jul 2020 21:06

Janjan 19 mar 2021 20:48

Heeft iemand in de Zeeuws Vlaamse grensstreek controles gezien/ meegemaakt met wielrenners? Je meandert hier zo gemakkelijk de grens over en weer, dus ben benieuwd naar specifieke ervaringen.

Plaats reactie