Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen over de grens tijdens corona

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5357
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 mar 2021 19:20

Ik ben drie weken terug naar Tubingen op en neer gereden. Zo lang je geen hotel boekt vraagt niemand je ooit om een test. Nee die had ik ook niet. Ja ik was er langer dan 24h. Een dag heen crashen op de bank volgende dag terug. Er is geen controle, je wordt niet aangehouden ( ja ik ben genoeg politie tegengekomen ). Bij terugkeer is er ook niemand die je wat in de weg legt. Tanken etc zo lang je gewoon je mondkapje opdoet vraagt niemand je wat hoor. Netjes je aan de basisregels houden en dan raak je ook daar niet besmet.

Dus je kan die idioterie compleet negeren. Er is daar niet meer danwel minder corona dan hier. Quarantaine? Gaan jullie ook in Quarantaine als je getankt hebt langs de A1? Het is niet alsof ik daar meer of minder risico loop dan hier in Nederland. Ik heb alleen mijn vriendin die op stage was opgehaald en daar geslapen. Waarom de regels zo nodig weer een grens moeten opwerpen is mij totaal onduidelijk. Duitsland is qua besmettingscijfers en regels totaal vergelijkbaar met Nederland. Tja de kappers gingen daar drie dagen eerder terug open, maar dat zijn kleinigheden.

Maar het blijft in de politiek altijd de schuld van "mensen die naar het buitenland gaan'
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 17 mar 2021 21:07

ophetkantje schreef: 17 mar 2021 16:03 dat is dus onjuist. Het mag niet, maar men zal je niet snel aanhouden dan wel verbaliseren, Dat is iets heel anders als dat het mag, Ofwel het wordt gedoogd, maar dat is iets anders dan dat het mag.
Je negeert de feiten. Lees de documenten!

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 17 mar 2021 21:26

[quote=martinbo post_id=1469409
Ik verbaas me hier in Zuid-Limburg over het grote aantal Belgische en Duitse auto's op de parkeerplaatsen van supermarkten;
[/quote]

Ik woon in Maastricht en hier in het appartementen complex ongeveer 20% grensarbeiders D en Be.
Net als ik. Ik ben Nederlander en werk in België en rijd in een belgische loonwagen.

Ik word vaker aangekeken met een blik wat ik in nl zoek, een Hollandse "goedenmorgen" laat wel eens een frank/kwartje doen vallen.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1261
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 17 mar 2021 22:07

Vanmiddag in Nedersaksen terecht gekomen bij mijn fietstochtje. Een sms van het Bundesland gekregen over de regels. Vorige week in Nordrheinwestfalen geweest en toen geen berichtje ontvangen. Doen ze per Bundesland dus anders.

Gebruikersavatar
Matthias.
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:31

Gebruikersavatar Matthias. 17 mar 2021 22:18

Wat een circus. Geen probleem om 200 kilometer naar het westen te rijden. Even naar zee zonder enige documentatie. 10 kilometer naar het oosten over de gens is het einde van de wereld voor een rit te gaan fietsen.

Ik kom niet in contact met andere op de fiets. Doen alsof je neus bloedt. Maatregelen veranderen toch met de wind...
Afbeelding

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 17 mar 2021 22:26

Matthias. schreef: 17 mar 2021 22:18 Wat een circus. Geen probleem om 200 kilometer naar het westen te rijden. Even naar zee zonder enige documentatie. 10 kilometer naar het oosten over de gens is het einde van de wereld voor een rit te gaan fietsen.

Ik kom niet in contact met andere op de fiets. Doen alsof je neus bloedt. Maatregelen veranderen toch met de wind...
Enige juiste conclusie: Europa bestaat helemaal niet! Er is alleen een instituut in Brussel dat miljarden kost. Weg ermee!

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 18 mar 2021 07:31

Vorsprung durch Pedantik

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 18 mar 2021 07:38

klimmer schreef: 17 mar 2021 22:26 Enige juiste conclusie: Europa bestaat helemaal niet! Er is alleen een instituut in Brussel dat miljarden kost. Weg ermee!
Gewoon weg ermee, of moet er iets voor in de plaats komen?

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 18 mar 2021 09:45

Meer Europa! Alsof de wereld ophoudt op 10 km van mijn huis (Duitsland) of 20km verderop (België). Alsof corona rekening houdt met grenzen. Regels zijn nu niet uit te leggen. Ik fiets en tank regelmatig over de grens, heb nog nooit een controle gezien. Mag het? Volgens de letter van de wet niet, maar gedoogd wordt het in ieder geval wel. Gelukkig maar.
Michiel

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 18 mar 2021 11:49

Jans schreef: 17 mar 2021 16:27 @I-mac en @ophetkantje, vechten jullie het even uit?😏
Je hebt in mijn ogen niets aan wat "een diender" zegt. Ik mocht van de buurman (gendarme) ook fietsen, zijn collega was het daar totaal niet mee eens. Dat bleek bij mijn aanhouding.
@cyclopetje, ik denk niet dat het uiteindelijk echt uitmaakt of je in Nederland een ongeluk krijgt of in België.
Bemoei jij je eens niet met wat andere hier schrijven! en ik reageerde niet op Imac maar op fietsvriend, Zou mooi zijn als jij eens een keer inhoudelijk op een topic zou reageren in plaats van op de posters in een topic. Zoals anderen ook al zeggen geloof dat ik de negeerknop maar eens ga gebruiken.
Ach, ik zeg ook maar wat

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 18 mar 2021 12:17

Inhoudelijk reageren, zónder in te gaan op wat anderen schrijven, kan alleen als die anderen volledig off-topic gaan.
Vorsprung durch Pedantik

i-mac

i-mac 18 mar 2021 12:26

Jans schreef: 17 mar 2021 16:27 @I-mac en @ophetkantje, vechten jullie het even uit?😏
Je hebt in mijn ogen niets aan wat "een diender" zegt. Ik mocht van de buurman (gendarme) ook fietsen, zijn collega was het daar totaal niet mee eens. Dat bleek bij mijn aanhouding.
@cyclopetje, ik denk niet dat het uiteindelijk echt uitmaakt of je in Nederland een ongeluk krijgt of in België.
Als je als Nederlander een ongeval voor hebt in België, en je moet afgevoerd worden naar een ziekenhuis, dan komt de politie automatisch naar het desbetreffende ziekenhuis. Als je dan geen goede reden hebt om de grens over te komen, dan krijg je gegarandeerd een boete.

Ik zou persoonlijk liever hebben dat ze wandelaars en fietsers die op een redelijke afstand van hun huis de grens over gaan, met rust worden gelaten. Ik woon zelf op dik 25km van de grens met Nederland, en ga er graag heen op te fietsen.

Enige uitzondering is misschien als dit in groep gebeurt.

Plaats reactie