Alles over vakanties op én met de fiets

Camping Drôme/Vaucluse

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4204
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 jan 2021 22:00

Ik wil de eerste week van juni even die kant op, als dat dan al mag. Volg dit topic met interesse! (Heb daar zóveel zin in.......!)

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 jan 2021 09:28

Niet de Drome maar wel in de buurt, dus wil ik jullie niet onthouden.
Wij zijn vorig jaar positief verrast bij Privas. Zoveel mooie wegen dat je oneindig lusjes kunt maken. Je fietst Privas uit en bent gelijk in de natuur/rust met kleine wegen waar je amper auto's tegen komt. Het klimt constant tussen de 3-6%. Geen hooggebergte, maar je kan vanuit Privas toch wel 40-50km klimmen richting Mont Gerbier de Jonc. We gaan niet snel 2x naar hetzelfde, maar dit gebied gaan we zeker binnen enkele jaren terug.

https://www.strava.com/activities/3967729430
https://www.strava.com/activities/3995942225
https://www.strava.com/activities/4014666655
https://www.strava.com/activities/4029542926

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 jan 2021 09:47

Ok komtie:

Le Moulin de Cost: ligt aan de voet van Col de Fontaube. Niet al te grote camping. Ongeveer 5 minuten rijden naar het dorp. Leuke camping, zeker de plekjes in de schaduw. Die zijn wel tamelijk schaars, dus reserveren. Er is uiteraard een zwembad en een restaurantje. Redelijk veel Nederlanders, geen tokken (De Waard tenten en geen caravans). Dit zou mijn 1e keuze zijn. Er loopt een klein beekje door de camping wat voor de kinderen heel leuk is.

Camping Les Castors. Ligt aan vrij drukke weg, de D5 richting Mollans. Ligt iets verder van Buis dan de bovenstaande camping. Ik schat 10 minuten. De camping zelf ligt wat lager dan de weg. Ik vond de plekken vrij klein, wel met veel schaduw. Heeft een zwembad. Weinig Nederlanders.

Domaine de l'Ecluse. Ligt bij Propiac, net iets verder van het dorp. Je bent ruim 10 minuten aan het rijden. Het is een leuke camping, middelgroot. Mooie plekken en genoeg te doen voor kinderen. Zwembad met glijbaan. Echt een familiecamping. Veel Nederlanders en Belgen.

Camping Municipal. Ligt feitelijk midden in Buis. Zeer basic. Geen zwembad, maar het gemeentebad is om de hoek. Zou ik niet aanraden voor gezinnen, wel ideaal als je alleen komt om te fietsen. Geen sfeervolle camping.

La Fontaine d'Annibal. Is hierboven al genoemd. Ik vond 't niet zo sfeervol. Vrij grote camping, echt een vakantiepark. Niet echt knus. Wel op loopafstand van het dorp.

Camping Les Ephélides. Ligt enigszins afgelegen, je moet eerst het dorp door en dan omrijden via een klein slingerweggetje. Camping voor rustzoekers. Geen praktische locatie IMHO. Niet echt veel te beleven. Vooral Fransen.

L'Oree de Provence. Was vroeger een nudistencamping, maar nu niet meer. Zeer groot, met zeer mooie en ook ruime plekken. Heel mooi en groot zwembad. Toen ik er een paar jaar geleden eens kwam kijken was het wel een 100% Franse bedoeling (kan inmiddels veranderd zijn). Het ligt halverwege de Col d'Ey. Met de auto ben je in het dorp (5 minuten).

Camping de la Gautière. Ligt net als Les Castors aan de D5, maar dan wel ietsjes meer de berg op. Van de weg zul je niet veel last hebben. Héél weinig schaduw, en daardoor IMHO een afrader. Vrijwel geen Nederlanders.

Camping La Savoillaine (à la Ferme). Hier heb ik reeds 5x gestaan. Het is iets voor liefhebbers. Het een is een camping à la ferme, dus daar moet je van houden. Er is wél een zwembad. Mooie grote plekken met veel schaduw. Verder is er niks. Geen animatie, geen restaurant, geen broodservice, geen wifi. Niet voor iedereen dus ;) Lekker dichtbij het dorp, max 5 minuten. Weinig tot geen Nederlanders.

Les 3 Rivières Echt iets voor tieners. Veel disco en vertier. Veel schaduw, geen zwembad maar wel een koude! rivier waar je kunt zwemmen. Kleine plekken, redelijk hutje-mutje. Heel veel Nederlanders, veel vast volk. Ons kent ons sfeertje. Locatie is wel heel goed, je zit tussen Vaison en Buis in.

Le Bosquet Feitelijk de enige camping bij Malaucene. Loopafstand van het dorp. Kleine camping waar niet veel te doen is. Is wel een zwembad. Wat ouder publiek. Weinig Nederlanders. Afgehegde plaatsen. Weinig te doen.

Carpe Diem. Ligt dichtbij Vaison. Enorm grote camping, heel veel Nederlanders, veel tokken. Meerdere zwembaden en waterglijbanen. Heel veel huisjes/stacaravcans. IMHO wWeinig sfeer, veel faciliteiten, weinig schaduw. Niet wat ik zoek in een camping, maar dat kan voor een ander misschien anders zijn.

Camping l'Ayguette Vrij grote camping, niet ver van Vaison. Best OK publiek, veel Nederlanders, veel schaduw. Mooie plekken. Nadeel: zwembad ligt in de volle zon en is te klein voor het aantal plekken (ca. 100). Daardoor heel druk en tamelijk warm hoogzomer.
Laatst gewijzigd door havana op 27 jan 2021 15:00, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 27 jan 2021 10:16

Allen dank zover, zitten veel mooie suggesties tussen. Krijg nu al zin om de auto in te pakken en te gaan. @NuitKor, Privas lijkt buiten het 's zomers overbevolkte deel van de Ardeche te liggen. Klopt dat?
@Havana, dank voor de toelichtingen. Le Bosquet zijn we in 2010 geweest (1 week), beviel ons destijds goed, maar toen was dochterlief er nog niet.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 jan 2021 10:30

Slowracer schreef: 27 jan 2021 10:16 Allen dank zover, zitten veel mooie suggesties tussen. Krijg nu al zin om de auto in te pakken en te gaan. @NuitKor, Privas lijkt buiten het 's zomers overbevolkte deel van de Ardeche te liggen. Klopt dat?
@Havana, dank voor de toelichtingen. Le Bosquet zijn we in 2010 geweest (1 week), beviel ons destijds goed, maar toen was dochterlief er nog niet.
Wij waren er eind augustus begin september, dus ik geen ervaring met echt het hoogseizoen. We zijn wel een dag wezen kanovaren richting Roums/Vallon pont de Arc en daar was het nog beduidend drukker, dus ik denk dat dit hogere gebied in de Ardeche in het hoogseizoen sowieso rustiger is dan zuidelijker.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 27 jan 2021 10:35

Krijg er ook veel zin in, maar vrees toch dat de zomer sneller komt dan het virus toestaat... Maar hoop doet leven en zulke posts helpen daar wel bij :)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37380
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jan 2021 10:44

meuk schreef: 27 jan 2021 10:35 Krijg er ook veel zin in, maar vrees toch dat de zomer sneller komt dan het virus toestaat... Maar hoop doet leven en zulke posts helpen daar wel bij :)
Welnee. Vorig jaar schoot heel Europa in de kramp vanaf medio februari en toen ging het in de zomer ook goed. En nu is er al een deel van de kwetsbare bevolking ingeent tegen de zomer. Dus ik zie het optimistisch :winkthumb:

Ardeche in de hoogzomer in de buurt van de bekende plaatsen zou ik met een heeeeeeele grote boog omheen lopen. Dat lijkt mij hel op aarde. Idem voor Gardameer in juli/aug, etc.
Less is bore

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 jan 2021 10:48

daniel1975 schreef: 27 jan 2021 10:44
meuk schreef: 27 jan 2021 10:35 Krijg er ook veel zin in, maar vrees toch dat de zomer sneller komt dan het virus toestaat... Maar hoop doet leven en zulke posts helpen daar wel bij :)
Welnee. Vorig jaar schoot heel Europa in de kramp vanaf medio februari en toen ging het in de zomer ook goed. En nu is er al een deel van de kwetsbare bevolking ingeent tegen de zomer. Dus ik zie het optimistisch :winkthumb:

Ardeche in de hoogzomer in de buurt van de bekende plaatsen zou ik met een heeeeeeele grote boog omheen lopen. Dat lijkt mij hel op aarde. Idem voor Gardameer in juli/aug, etc.
Gelukkig kunnen wij altijd in september op vakantie :like:

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 27 jan 2021 11:04

[quote=daniel1975 post_id=1460602 time=1611740696 user_id=398808
Ardeche in de hoogzomer in de buurt van de bekende plaatsen zou ik met een heeeeeeele grote boog omheen lopen. Dat lijkt mij hel op aarde. Idem voor Gardameer in juli/aug, etc.
[/quote]

Amen! Been there, done it, never again.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4204
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 27 jan 2021 11:13

Ik ben in 2019 in september een week in Privas geweest. Plaatsje was niet heel bijzonder, maar wel prima. Fietsen in die regio was erg prettig. Veel klimmetjes met aangename percentages (3-6%). Maar als je wilt zijn er ook wat zwaardere pret-bultjes. Denk bijv. Cote du baron. Als ik het me goed herinner een kilometer of 5, met de eerste km's ruim boven 10%.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 jan 2021 11:21

Hanz Bé schreef: 27 jan 2021 11:13 Ik ben in 2019 in september een week in Privas geweest. Plaatsje was niet heel bijzonder, maar wel prima. Fietsen in die regio was erg prettig. Veel klimmetjes met aangename percentages (3-6%). Maar als je wilt zijn er ook wat zwaardere pret-bultjes. Denk bijv. Cote du baron. Als ik het me goed herinner een kilometer of 5, met de eerste km's ruim boven 10%.
Inderdaad, dat is een pijnlijk ding...
Aangezien ik in de vakantie veel met mijn vrouw fiets, vinden wij het erg prettig dat de klimmen goede lopers zijn van 3-4% met op het einde pas richting 6%. Wij kunnen op die manier dichter bij elkaar in de buurt blijven. We hebben ook wel eens bij Barcelonnette gezeten en daar zag je elkaar zomaar een uur niet.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 27 jan 2021 11:39

Slowracer schreef: 26 jan 2021 18:02 Wat voor info heb je nodig Havana? Ik ben niet meer die "bergkoning" die ik vroeger was, maar deins niet terug voor een col (ik zag de Col de l"homme Mort al bij Buis les Barronies, die ken ik nog uit 2007). Conditioneel moet ik wel wat verbeteren (zit inmiddels 3 maanden stil a.g.v. het beruchte virus), maar dat gaat wel weer komen. Qua camping niet te groot, maar die grote joekels die je veelal langs de kust hebt, kom je volgens mij niet tegen. Dorpje in de buurt voor de boodschappen en een terrasje (ik ga er van uit dat dat dan weer mogelijk is) en in de regio af en toe een leuk uitstapje met het gezin. Mocht je meer willen weten, aarzel niet.

Marsman, jouw camping ziet er idd leuk uit. Misschien net iets te ver van een dorpje, maar mogelijk vergis ik me in Rochefort-Samson.
Rochefort-Samson is erg klein maar leuk. Je kunt er de basis dingen kopen, meer niet. Romans Sur Isere is de grootste plaats, maar viel ons qua sfeer een beetje tegen. Ik kan je de camping alleen maar adviseren als je rust zoekt, in de directe nabijheid was er maar weinig te doen. Je moet echt de Vecors in om meer toeristische zaken te zien. Dat was best nog even een ritje, maar wel erg mooi.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie