Alles over vakanties op én met de fiets

Camping Drôme/Vaucluse

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 27 jan 2021 16:32

Een aantal jaren geleden in Crest gezeten, loopafstand van centrum(leuk stadje). Verder wel erg basic.
crest ; camping les clorinthes

En ook in Privas gezeten op camping Ardeche, leuke camping... Met name voor kinderen tussen 5 en 12.

Knooierd
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 feb 2021 13:20

Knooierd 02 feb 2021 13:28

Wij hebben een aantal jaren op Camping Soleil de Provence gestaan. Wel een streng regime van de eigenaresse aldaar maar een fantastische uitvalsbasis om de Ventoux en de mooie wegen er omheen te ontdekken.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 aug 2021 14:00

Vakantie villa mag dat ook ??

Ter info ; ik wil in september met mijn zoon nog een weekje fietsen. Mooi weer is een vereiste - dus het hooggebergte valt al af met in de ochtend temperaturen van 2-6 graden zo zag ik in de Dolomieten / Corvara en Valloire / Galiebier. Ook de conditie na mn operatie in juli en dus minder gefietst sindsdien heeft me doen besluiten dat ik nu daar niets te zoeken heb.

Nee het liefst een graad of 14 - 15 in de ochtend, op het gemak wakker worden en om ca 10uur op de fiets tot 2 of 3uur en dan nog een duik in het zwembad bij een graad of 25. Warmer is zeker niet nodig. Ik heb reeds gekeken op de site van de kale berg en zeker interessant, want nog nooit in die streek geweest.

Zijn er speciale ritten / klimmen die ik gedaan moet hebben behalve de Ventoux ( toch maar doen dan ). Ik zag leuke ritten die we kunnen variëren van 70 - 120 km en met wat klimwerk. Niet te steil - leuke lopers prima. Maar hoe zit het met de wind / Mistral in september. Zijn er ook leuke campings met een goed chalet te krijgen of is een vakantie huis een ideale standplek.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 27 aug 2021 15:51

Volgens mij is er nog een standplaats mont Ventoux onderwerp met genoeg route opties.
Ik heb alleen ervaring met een appartement in de buurt en wel in Montbrun-les-bains. VVF Village Zit een gemeentelijk zwembad naast. Leuk plaatsje ook wel.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 aug 2021 16:12

René, Als je gaat fietsen in de Baronnies, dus achter Buis les Baronnies, dan heb je weinig tot geen last van de Mistral. Col d'Ey, Col de Peyrergues, Macuègne

Plaats reactie