Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats Tecklenburg

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 26 mei 2010 10:52

Ik dacht al dat er een verwarring was.. Hieronder de locatie van de Kleeberg, net boven Lengerich, een klein weggetje die je niet zomaar vindt.

Googlemap

Een kaart met meer genoemde klimmetjes:

custom googlemap

hjs
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mar 2010 00:04

hjs 26 mei 2010 11:23

@ ponsteen: dat is inderdaad de klim die ik bedoelde. Een aanrader hoor. Beginnen bij de kruising Osterkamps kamp / Friedhofstrasse.

@tomkolkman: gave site is dat zeg. Ik zal me er ook even in verdiepen (scheelt jou weer een boel knip/plak werk) want ik vind deze gegevens erg interessant in voorbereiding op de ADH. Moet je zelf de gegevens importeren of zijn dat satelliet gegevens oid?

Ik vind het echt een geweldig gebied en relatief dichtbij. Volgens mij ook nog niet echt bekend? Weinig fietsers gezien maandag. Vorige week was natuurlijk ook die toertocht in deze omgeving en is Tweede Pinksterdag ook geen feestdag in Duitsland. Er was verder ook bijna geen verkeer op de weg.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 26 mei 2010 11:50

[quote="ponsteen"]Ik dacht al dat er een verwarring was.. Hieronder de locatie van de Kleeberg, net boven Lengerich, een klein weggetje die je niet zomaar vindt.

Googlemap

Een kaart met meer genoemde klimmetjes:

custom googlemap[/quote]

De laatste zijn de klimmen naar de tv toren bij Tecklenburg. oa Alter Postweg en Grafenstrasse,
De mooiste klim is de Doreberg naar het hoogste punt van het TeutoburgerWald. Loopt alleen dood maar is erg mooi. Vanuit Hagen zo'n 150 hoogtemeters.
Vanuit Hagen de weg naar Bad Iburg, bij het bord rechtsaf naar Zumm Urrberg zie je links een weg het bos ingaan. Dat is de Doreberg. Loopt lekker max zo'n 8& meestal net daaronder. Op de top is een militair station.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 26 mei 2010 12:06

Ik heb de Doreberg en de Holperdorper Strasse er nog bijgezet (custom kaart). Ik wil de kaart best uitbreiden met meer klimmetjes in de buurt. Dan heb je in 1 oogopslag alle locaties.

hjs
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mar 2010 00:04

hjs 26 mei 2010 12:36

Klimmetjes voor ontbijt! Hoe meer hoe beter.

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 26 mei 2010 12:39

@ hjs

Die data komt uit mijn garmin en dan kan ik met behulp van sporttracks de route opsplitsen en deze uploaden naar GPSies en dan krijg je dat dus als resultaat. Wat ponsteen heeft gemaakt ziet er ook wel makkelijk uit, alles in 1 opslag.

Trouwens wat dacht je van het klimmetje naar het cafe zum urberg, deze is ook van meerdere kanten te doen. En de klimmetjes in tecklenburg zelf langs de grote straat, vanaf fabula?
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

hjs
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mar 2010 00:04

hjs 26 mei 2010 13:06

Even gegoogled op Zum Urberg. Zover zijn we niet van Tecklenburg vandaan geweest.
Restaurant Fabula is me niet opgevallen. Te druk met het beklimmen van de Bahnhoffstrasse! Zag dat het restaurant daar aan lag. ;)
Als je vanuit noord-oostelijke richting Tecklenburg in rijdt via de Pagestrasse heb je een lange klim van 2km maar deze is niet heel stijl. Aan het begin kun je mooi tegen de heuvel opkijken door dat er een lange bocht in zit. Daar zag ik een fietser al uit het zadel gaan. Maar het viel heel erg mee.
Op de terugweg naar Ibbenburen zijn we afgedaald via Am Weingarten richting Holthausen. Zag er ook spannend uit. Elke weg naar Tecklenburg is een mooie klim heb ik het idee.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27526
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 mei 2011 23:14

Ik wil iedereen in dit topic even bedanken voor de input. Vandaag getraind in Tecklenburg; route gemaakt op basis van de Tecklenburger Rundfart, die ik 'enriched' heb met klimmetjes uit dit topic. Vlakke stuk aan het begin heb ik geschrapt. Heerlijk gefietst, hoogtepunt was (letterlijk en figuurlijk) de Doreberg. Prachtige klim. Uiteindelijk 167 km gefietst.

De Steinstraße is overigens een vreselijk ding IMHO. Heb 'm door een (eigen) navigatiefout 2x moeten doen, beide keren steendood, zelfs met 39x27. [Jose de Cauwer] Harken, harken, harken [/Jose de Cauwer].

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 05 mei 2011 23:33

[quote="havana"]Ik wil iedereen in dit topic even bedanken voor de input. Vandaag getraind in Tecklenburg; route gemaakt op basis van de Tecklenburger Rundfart, die ik 'enriched' heb met klimmetjes uit dit topic. Vlakke stuk aan het begin heb ik geschrapt. Heerlijk gefietst, hoogtepunt was (letterlijk en figuurlijk) de Doreberg. Prachtige klim. Uiteindelijk 167 km gefietst.

De Steinstraße is overigens een vreselijk ding IMHO. Heb 'm door een (eigen) navigatiefout 2x moeten doen, beide keren steendood, zelfs met 39x27. [Jose de Cauwer] Harken, harken, harken [/Jose de Cauwer].[/quote]

Als ik dit allemaal lees en zie laat ik de Tecklenburg Rundfahrt maar schieten,het angst- zweet breekt me nu al uit:rolleye::rolleye:

gr der n.......s:D

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27526
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2011 09:14

Gelukkig is ie niet zo lang :D

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 mei 2011 11:51

Mooi. Ik kreeg er al weer helemaal zin in toen ik je route zag. Ik rij bij Tecklenburg niet zo ver als jij (meestal rondjes van 90 tot 120 km) en begin ook altijd in Tecklenburg. Voordeel is dat je dan voorbij Bad Iburg kan rijden. Omhoog langs de weg naar Georgmarienshutte, RA over de Borgloherstrasse en een stukje verder van de K347 over een autovrije asfaltweg naar in westelijke richting naar Bad Iburg (de meeste GPSen willen dit weggetje overigens niet). En dat laatste weggetje is werkelijk wonderschoon.

Is het hele stuk rond Ibbenbueren nog de moeite waard? Is het landschappelijk een beetje vergelijkbaar? Heb altijd het idee dat het bij Ibbenbueren wat vlakker is.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27526
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2011 11:54

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het stuk rondom Ibbenbüren duidelijk het minste stuk is, vandaar dat ik de volgende keer ook in Tecklenburg ga starten. Het stuk rondom Ibbenbüren lijkt misschien makkelijk, maar als je het hoogteprofiel goed bekijkt zul je zien het parcours wel degelijk slopend is, het gaat constant op en neer. Geen tijd om te herstellen of te eten dus. Onderschat het dus niet. Het zijn wel allemaal kuitenbijters, geen lopers.

Zou je die route zoals je die hierboven hebt omschreven eens op kaart willen zetten? Nogmaals bedankt voor de eerdere tips, het blijft toch ongelofelijk mooi hoe je door zo'n forum op de mooiste plekken komt.
Laatst gewijzigd door havana op 12 apr 2012 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie