Alles over vakanties op én met de fiets

Welk fietsland wil jij graag ontdekken?

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1682
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 20 okt 2020 19:21

Reizen is lastig in deze tijd. Misschien juist daardoor droom je van betere tijden. Welk land zou je nog eens graag willen ontdekken als fietsland?

[Edit Edwin: Link verwijderd]
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 20 okt 2020 20:51

Ik mis een land. Wordt altijd over het hoofd gezien. Ook voor wintersport (52 officiële wintersport gebieden). Ben alleen wel een beetje bevooroordeeld.

Griekenland.

Op cyclist.co.uk zijn dit jaar al meerdere artikelen verschenen met tochten op verschillende plekken in GR.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 20 okt 2020 21:00

Kyrgystan staat nog hoog op mijn lijst. Helaas nu wat lastig vanwege zowel de Corona maatregelen als lokale politieke onrust.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 20 okt 2020 21:24

Heb al via de poll gereageerd maar vanwege geen facebook ( ja die bestaan ook nog) nog een kleine toevoeging.
Naast Ierland zou ik nog graag in Mongolië en Japan willen fietsen.

En dan ook nog het liefst overland er naar toe. Kan dus in één reis, alhoewel volledig over land naar Japan wel een dingetje is.

Editje: Corsica zou ik ook nog graag willen fietsen.
Laatst gewijzigd door uninvitedguest op 21 okt 2020 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 20 okt 2020 21:32

ultra_ivo schreef: 20 okt 2020 21:00 Kyrgystan staat nog hoog op mijn lijst. Helaas nu wat lastig vanwege zowel de Corona maatregelen als lokale politieke onrust.
Is voor mij ook een bucketlist bestemming net als Tzatzikistan en Nepal, al zijn dat meer landen voor de wereldfietsers/avonturiers. Een andere mooie (zag ik o.a. via Haute Route) lijkt me Oman. Er is zoveel fout aan die keuze (zandbak, oliestaat, totaal geen fietsland, sjeiks met hun Tour of Oman) dat het me juist wel weer gaaf lijkt.

Iets realistischer zijn Schotland (Bealach na Ba, Isle of Skye), Engeland (Yorkshire Dales en Lake District) en Noorwegen (Lofoten), maar daar ben ik afgelopen jaren geweest. De meest 'normale favoriet' is nu de Dolomieten (dankzij Cyclokalender). Daar ga ik volgend jaar ook weer naar toe!

Uit het lijstje heb ik Slovenie gekozen en Japan zou ik er inderdaad ook aan toevoegen. Dan heb ik ze allemaal zo'n beetje wel gehad :lol:.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 okt 2020 10:25

Groot aantal heb ik ruimschoots gefietst en eigenlijk zijn het bepaalde streken van landen waar ik wel eens zou willen fietsen
Italie : Sicilië / De Marche en misschien Sardinië
Spanje : Galicië/Asturias/Cantabria

Ik mis in het lijst toch wel een beetje Kroatie.
Kustgebergte kan je fantastisch MTBen en voor wie dat te heftig vindt kan terecht in de heuvels door de wijngaarden en olijfboomgaarden. Langs de kust een aantal serieus cols met meer dan 1000 hm's met schitterend uitzicht over de eilanden voor de Kroatische kust.
En Istrië (westelijk deel Kroatië) is een fietsparadijs. Het barst van de fietsroutes voor race en mtb.
Erg leuk om naar de heuveltopdorpen zoals Motovun en Oprtalj te fietsen. Fraaie uitzicht en meestal met venijnig laatste meters.

Als ik NU een bestemming moet kiezen voor de volgende trip is het Italie-De Marche

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 okt 2020 12:03

Ik heb inmiddels in aardig wat landen gefietst, maar mijn verlanglijstje houdt nooit op. Ik wil nog een naar Noorwegen en Schotland, maar daar is het nog nooit van gekomen omdat ik ook erg van korte-broeken weer houd.

In Zuid-Oost Azie heb ik al veel gefietst en die omgeving blijft trekken. De Fillipijnen en Indonesie staan hoog op mijn verlanglijstje. Het gaat bij mij in die landen niet zozeer over de mooie fietsgebieden, Thailand kent bijvoorbeeld ook saaie stukken met alleen maar rijstvelden. Ik ben gewoon Azie fan en ik fiets, dus ook als ik op vakantie ga. China staat ook op de lijst, maar ik ben niet zo'n fan van de Chinese overheid.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 okt 2020 13:53

rob74 schreef: 21 okt 2020 12:03 Ik heb inmiddels in aardig wat landen gefietst, maar mijn verlanglijstje houdt nooit op. Ik wil nog een naar Noorwegen en Schotland, maar daar is het nog nooit van gekomen omdat ik ook erg van korte-broeken weer houd.
..
Precies die 2 landen heb ik als fietsvakantie met vrouw en baby/peuter gedaan :like:
Zeker aanraders. En vooral als je iets meer door kunt fietsen en daarmee simpelweg een groter bereik hebt!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 21 okt 2020 14:07

Gastheerg schreef: 21 okt 2020 10:25
Als ik NU een bestemming moet kiezen voor de volgende trip is het Italie-De Marche
Jemig Gerard, ben jij nog nooit in de Marche geweest...? ;)

Een zeer ernstig gemis, zo snel mogelijk (zodra de toestand in de wereld het weer toelaat...) repareren.
Ronduit schitterend, de Marche heeft alles wat fietsen leuk maakt (heuvels, bergen, stadjes, dorpjes, goed weer, lekker eten, prima lokale wijn enz.) en in 2008 heb ik er mijn lief leren kennen.....

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1692
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 11 nov 2020 15:38

Zodra het weer kan staan Schotland, de Orkney Islands en de Shetlands hier heel hoog op het lijstje!
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 nov 2020 16:04

https://youtu.be/RBn2YT5fsW4

Ik zou (met iets zwaardere uitrusting dan de vorige keer) het noorden van Argentinië en Chili nog wel eens veel uitgebreider willen uitpluizen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 18 nov 2020 16:39

Philippos schreef: 20 okt 2020 20:51 Ik mis een land. Wordt altijd over het hoofd gezien. Ook voor wintersport (52 officiële wintersport gebieden). Ben alleen wel een beetje bevooroordeeld.

Griekenland.
Eens! Op vakantie in Griekenland, meestal een eiland, neem ik vrijwel altijd de fiets mee. De wegen zijn niet altijd even geweldig, maar het verkeer is wel altijd erg sympathiek. Verder zijn de beklimmingen ook lekker grillig: "hoezo is dit gemiddeld 7%, ik rij nu al kilometers aan 3%", vervolgens kom je de ene na de andere muur tegen waar je vloekend tegenop moet rijden :-D

Wales lijkt mij erg mooi, alleen zou ik wel graag ergens heen gaan met een beetje zekerheid op goed weer.

Plaats reactie